В Україні нарахували 8 млн постійних Інтернет-користувачів

© Veer
Компанія InMind завершила національне дослідження аудиторії українського Інтернету, здатне змінити ринок інтернет-реклами.

Компанія InMind завершила національне дослідження аудиторії українського Інтернету, здатне змінити ринок Інтернет-реклами. За даними дослідження, в Україні 8 млн постійних користувачів Інтернету. Найбільш активними є мешканці найбільших міст, молодь, люди з високим прибутком. В результаті дослідження було отримано профіль Інтернет-користувачів, дані про їх частку серед різних груп населення України, а також були визначені найбільш впізнаванні і відвідувані Інтернет-ресурси.

Раз, два, три, чотири, п'ять... або навіщо все це потрібно

За даними дослідження компанії InMind і міжнародної мережі Factum-Group, частка людей, які мають доступ до Інтернет серед населення України у віці 15-75 років, становить 27%, а це більше 10 млн користувачів. Кількість постійних користувачів становить 8 млн (це люди, які заходили в Інтернет бодай один раз за останній місяць).

Згідно інформації InternetWorldStats, серед країн Центральної і Східної Європи найвищий рівень Інтернет-пенетрації в Австрії (68,3%), Естонії (65,4%), Словенії (64,8%), Латвії, Литві, Польщі (по 52%) і Угорщині (52,5%). При цьому, поєднавши цей показник з аудиторією Інтернету в абсолютних показниках, стане зрозуміло, що кількість Інтернет-користувачів в Україні вже перевищила кількість населення кожної зі згаданих країн (за винятком Польщі). А сама кількість Інтернет-користувачів в Україні посідає друге місце серед країн Центральної і Східної Європи після Росії та Польщі. Це серйозний аргумент на користь того, що Інтернет стає повноцінним медіа і повноправним учасником медіа-міксу.

За даними Advertising Expenditure Forecasts від ZenithOptimedia, вже до 2011 року Інтернет займатиме 15,6% в рекламних витратах на світових ринках, обійшовши зовнішню рекламу, а також рекламу в журналах, радіо, кінотеатрах. Також прогнозується, що країни, в яких економіка розвивається, збільшать свою частку на світовому ринку реклами з 30% до 36%. Останніми роками динаміка частки Інтернету в рекламних бюджетах в Україні становила майже 50%. І, не дивлячись на те, що Інтернет в Україні збирає поки близько 1,5% рекламних грошей, передбачається, що найближчими роками цей показник наблизиться до показників Західної Європи і Росії, де на Інтернет відводиться 8-10% рекламних бюджетів, і бренди почнуть активно спілкуватися з українськими споживачами.

"Спочатку Інтернет розвивався за рахунок ентузіастів, але зараз бюджети рекламодавців - істотне джерело фінансування розвитку сервісів. Саме тому важливо забезпечити рекламодавців всією необхідною інформацією для проведення рекламних кампаній і оптимального медіапланування, - зазначив Михайло Комісарук, Голова Наглядової ради ТОВ "УКРНЕТ". - І достовірну інформацію, яка забезпечить ефективну роботу в Інтернеті, може гарантувати тільки проведення професійних досліджень".

Реклама в Інтернеті демонструє динамічне зростання унаслідок специфіки даного медіа - інноваційності чіткого потрапляння в цільову аудиторію і вимірюванності, що особливо важливо в період тотального скорочення рекламних бюджетів, коли доводиться аналізувати кожний бюджетний пункт. За даними InMind, за допомогою Інтернету можна досягти двох третин молоді у великих і середніх містах, а також 40% активного населення.

"Включення Інтернету в комунікацію сприяє посиленню іміджу інноваційності, що важливо при просуванні сучасних продуктів - автомобілів, мобільних телефонів, комп'ютерної техніки", - наголошує директор бренд-консалтингової компанії "Слідопит" Вадим Пустотін.

Що маємо

Інтернет в Україні наблизився до тієї стадії розвитку, коли рекламодавці, медіапланери і сайти почали гостро потребувати професійного і надійного дослідження його аудиторії. Тільки так можна завоювати довіру і бюджети рекламодавців.

До цього компанії мали єдиний інструмент оцінки аудиторій сайтів - лічильник bigmir)net. Михайло Комісарук відзначив, що хоч і сам користується їм, вважаючи його коректним, все ж ринок потребує науково обґрунтованого підходу до медіа-вимірів, щоб чіткіше з'ясувати відношення українських користувачів до певних ресурсів, а не рейтинг відвідуваності окремих сайтів - адже саме це вимірюють лічильники.

Лічильники, представлені до цього часу на ринку медіа-виміру були спірними в своїй методології і викликали сумніви у самих гравців ринку. Специфіка досліджень, заснованих на онлайнових поп-ап опитувальниках, полягає в їх анонімності і добровільній участі. Як зазначає Михайло Комісарук, окрім того, що це, можливо, не зовсім науково, проте даний спосіб створює серйозні можливості для шахрайства і може призвести до спотворення результатів.

Однією із вимог до коректного проведення вивчення є дотримання стандартів соціологічних досліджень - правильності відбору. Як відзначив професор Володимир Паніотто, основне завдання дослідження InMind - регулярна і точна оцінка профілю відвідувачів основних українських ресурсів за допомогою панелі, що складається з ретельно перевіреної, відібраної і працюючої на постійній основі групи респондентів, яка репрезентує цільову аудиторію, що вивчається. Саме завдяки персональному рекрутингу унеможливлюється спотворення особистих даних, чого не гарантують онлайн-опитування.

Де поспілкуватися з технократичною, молодою і платоспроможною аудиторією.

Дослідження InMind ще раз підтвердили, що аудиторія Інтернету - саме те покоління, яке так шукають рекламодавці. Це мешканці великих міст, молодь, люди з середнім і вище середнього рівнями прибутку.

Кожен п'ятий мешканець України у віці 18 років і старше є користувачем Інтернету. Тобто, основна частка Інтернет-аудиторії - молоде покоління у віці 22-45 років - найбільш соціально активна і відкрита до інновацій. Більше половини (52%) таких людей має вищу або неповну вищу освіту. 57% - прибуток середній і вище середнього. Для порівняння, серед всього населення України у віці 18 років і старше ця група становить 35%.

Серед Інтернет-ресурсів (портали, новинні сайти і пошуковики), найбільш відомих українським Інтернет-користувачам, - зарубіжний пошуковик Google, який знає 62% українських Інтернет-користувачів, російський пошуковик Яндекс (59%) і український портал UKR.NET (57%). Якщо говорити про відвідуваність українських інтернет-порталів, то 35% українських користувачів за минулий місяць побували хоча б раз на порталі UKR.NET, 24% - на bigmir)net, 16% - на meta.ua. До того ж кожний п'ятий українських користувач Мережі відвідує портал UKR.NET частіше, ніж інші українські ресурси.

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами ТСН.ua /
Побачили помилку - контрол+ентер
Всього коментарів: 0
Вибір редакції