Вчені помітили глобальне потепління на Марсі

© NASA
Для Марса, як і для Землі, характерні льодовикові періоди.

Геофізики з США виявили на Марсі свідоцтва існування льодовикового періоду.

Зараз планета, на думку вчених, виходить з нього і переходить у фазу глобального потепління. Для Марса, як і для Землі, характерні льодовикові періоди. Однак на Червоній планеті вони більш виражені, ніж на Блакитний. Це пов'язано з великою зміною нахилу власної осі обертання Марса до площини його орбіти.

За кілька сотень мільйонів років кут нахилу змінюється на 60 градусів (за цей же час цей параметр для Землі змінюється на два градуси). Це призводить до зміни кількості сонячного світла, котре надходить на планету, і характеру її нагрівання. З кінця останнього льодовикового періоду, який завершився 370 тисяч років тому, на північному полюсі накопичено 87 тисяч кубічних кілометрів льоду. Це становить більшу частину північної полярної шапки і еквівалентно льоду, який повністю б покрив всю планету шаром завтовшки 60 сантиметрів. Між тим висота полярної шапки на північному полюсі сьогодні досягає 200-300 метрів.

Вчені виявили свідчення її виснаження. Вони вважають, що до початку наступного льодовикового періоду полярна шапка на Червоній планеті може повністю розтанути.

До своїх висновків геофізики прийшли в результаті аналізу даних, одержаних за допомогою радіолокатора станції MRO. Обсяг і товщина виявленого льоду і темпи його зміни відповідають кліматичної моделі Марса. Дослідження вчених важливе для можливої колонізації планети.