Вчені помітили, що загадкові білі плями на Церері почали змінюватися

Фото: NASA

Церера відкрита в 1801 році Джузеппе Піацці та названа на честь римської богині родючості.

Спостереження, які були проведені за допомогою спектрографа HARPS Європейською південною обсерваторією показали, що загадкові білі плями на поверхні Церери змінюються.

Вчені зафіксували зміну яскравості білих плям при їх освітленні сонячним світлом. На думку астрономів, це свідчить про те, що під дією випромінювання речовини випаровуються з поверхні Церери. Явище особливо активно спостерігається в районі кратера Оккатор.

Вперше білі плями на Церері виявив у ході спостережень у 2003 і 2004 роках космічний телескоп Hubble. Нині ці об'єкти досліджує станція Dawn. Вчені припускають, що яскраві плями можуть бути утворені водяним льодом або гідратованим сульфатом магнію.

Церера була відкрита в 1801 році Джузеппе Піацці і названа на честь римської богині родючості. Діаметр найбільшого тіла в поясі астероїдів між орбітами Марса і Юпітера становить 950 кілометрів. Церера на третину складається з льоду. У 2006 році Міжнародний астрономічний союз відніс її до карликових планет.

Станція Dawn отримала нові знімки загадкової гори у формі піраміди Ахуна Монс на Церері.

Фотографії зроблені в грудні 2015 року з відстані 385 кілометрів від поверхні карликової планети — в 120 разів більш близького, ніж у момент першого спостереження височини, яке відбулося в лютому 2015 року на видаленні 46 тисяч кілометрів від Церери.

Стаття з добірки новин:
Космічна Одіссея