Вчені знайшли докази існування океану в надрах Землі

Дослідження вчених важливе для пояснення походження води на планеті.

Геофізики вперше виявили прямий доказ наявності води у верхньому шарі нижньої мантії на рекордній глибині — близько тисячі кілометрів від поверхні Землі.

Про це пише "Лента.ру".

Вчені проаналізували алмаз, який приблизно 90 мільйонів років тому був викинутий на поверхню Землі поблизу річки Сан-Луїс в сучасній Бразилії в результаті виверження вулкана. Мінерал мав включення, які потрапили в нього при його формуванні і були виявлені інфрачервоної мікроскопією.

Вкраплення в алмазі виявилися пов'язані з присутністю гідроксильних іонів, які, ймовірно, потрапили в мінерал разом з водою. Виявилося, що в більшості своїй вони складаються з феррипериклаза, з якого складається приблизно п'ята частина мінеральної фази нижньої, тобто розташованої на глибині 660-2900 кілометрів, мантії Землі.

Вчені вважають, що алмаз виник на глибині близько тисячі кілометрів.

Дослідження вчених важливо для пояснення походження води на планеті. Автори відзначають, що вони отримали перші в світі прямі докази наявності води в настільки глибокому шарі мантії.

Раніше повідомлялося, що під замороженої поверхнею карликової планети Плутон повинен бути океан, який вміщує стільки ж води, скільки і всі моря і океани Землі. Океан Плутона, який імовірно складається з сльотавої води, прихований на рівні 150-200 кілометрів під "серцеподібним" регіоном крижаної поверхні карликової планети і має глибину до 100 кілометрів.

Аватар