Звичайний торт розкрив таємницю гравітаційних хвиль раніше за вчених

© Reuters
На розкриття цієї таємниці світ чекав 100 років.

Дослідниця Ерін Райан (Erin Ryan), яка працює при Центрі космічних польотів імені Годдарда НАСА, випадково повідомила про виявлення гравітаційних хвиль раніше за вчених.

Як повідомляє The Guardian, жінка опублікувала на своїй сторінці в Twitter фотографію торта з привітаннями за 16 хвилин до того, як світові було урочисто оголошено про відкриття.

Читайте також: Відкриття століття: чому фізики в захваті від гравітаційних хвиль. Інфографіка

"Вперше зареєстрували гравітаційні хвилі!" - написано на торті, фотографію якого розмістила у соцмережі Райан. Зробивши публікацію, вона порушила ембарго вчених міжнародної колаборації LIGO (Laser Interferometric Gravitational Observatory).

Після публікації на співробітницю космічного агентства обрушився шквал критики з боку користувачів соцмережі. Райан відповіла їм, що ембарго поширювалося лише на ЗМІ, і вона не єдина, хто його порушив.

Вчені показали гравітаційні хвилі, що наблизять людство до розуміння всесвіту Наука та IT 12 лютого, 16:25

Зокрема, фотографію з тортом на кілька хвилин раніше оголошення розмістив у себе на сторінці американський астрофізик Марк Кюхнер. Крім того, Райан помітила, що порушила заборону ще до публікації - коли робила замовлення в кондитерській.

Про те, що фізики вперше зареєстрували гравітаційні хвилі, було оголошено 11 лютого. Про відкриття повідомили вчені фізичного факультету, які є учасниками міжнародної колаборації LIGO. На розкриття однієї з головних наукових інтриг, передбаченої творцем загальної теорії відносності Альбертом Ейнштейном, світ чекав 100 років.

Вчені експериментально довели існування “гравітаційних хвиль” Ейнштейна

ТСН. Підсумки дня 11 лютого, 23:47
Група міжнародних учених оголосила, що експериментально підтвердила існування «гравітаційних хвиль». Це звукові коливання простору та часу, що утворилися внаслідок зіткнення двох чорних дір на відстані мільярда світлових років від Землі. Уперше описати їх таким чином намагався Альберт Ейнштейн,  і вони лягли в основу теорії відносності.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами The Guardian / КМ