Визнання вторгнення РФ на Донбас та виконання Мінських угод. Повний текст резолюцій ПАРЄ

© Архів
Резолюції, що були прийняті ПАРЄ, стали переможними для України і нищівними для РФ.

ПАРЄ ухвалила дві резолюції, які присвячені порушенням прав людини на територіях Донбасу, які не підконтрольні українській владі.

Про це інформує "Гордон" та "Європейська правда". 

Подаємо повний текст резолюції ПАРЄ №14139

1. Парламентська Асамблея глибоко стурбована ситуацією в сфері прав людини в Криму і в самопроголошених "республіках" Донецька та Луганська ("ДНР" і "ЛНР").

2. Вона підтверджує, що анексія Криму Російською Федерацією та військове вторгнення російських збройних сил на сході України порушують міжнародне право та принципи, підтримані Радою Європи.

3. "ДНР" та "ЛНР", створені, підтримувані та ефективно контрольовані Російською Федерацію, не є легітимними відповідно до українського чи міжнародного права. Це стосується всіх їхніх "органів влади", включаючи "суди", встановлені владою де-факто.

4. Відповідно до міжнародного права, Російська Федерація, яка де-факто здійснює контроль над цими територіями, несе відповідальність за захист їхнього населення. Росія, таким чином, повинна гарантувати дотримання прав людини всім жителям Криму та "ДНР" і "ЛНР".

Читайте також: Грузинська делегація не голосувала у ПАРЄ за українські резолюції

5. Стосовно Криму російська військова присутність та ефективний контроль були офіційно визнані російською владою. Стосовно "ДНР" та "ЛНР" ефективний контроль підтверджується добре задокументованою роллю російських військових у взятті під контроль та контролі цих регіонів, попри рішучий опір законної влади України, та повною залежністю "ДНР" і "ЛНР" від матеріально-технічної, фінансової та адміністративної підтримки Росії.

6. І в Криму, і в зоні конфлікту на Донбасі мали місце і досі мають місце серйозні порушення прав людини, про що свідчать численні доповіді... Ці порушення включають позасудові страти, насильницькі зникнення, тортури та нелюдське і принижуюче гідність поводження, незаконні затримання та надмірні обмеження свободи слова і інформації.

7. Жертви порушень прав людини не мають ефективних національних засобів правового захисту:

7.1. що стосується жителів "ДНР" та "ЛНР", місцевим "судам" бракує легітимності, незалежності та професіоналізму; до українських судів в сусідніх районах, контрольованих урядом, юрисдикція яких була поширена Україною на непідконтрольні території, важко дістатися, суди не можуть отримати доступ до матеріалів, які залишилися в "ДНР" та "ЛНР", і не можуть забезпечити виконання своїх рішень на цих територіях;

7.2. що стосується жителів Криму, то атмосфера залякування також впливає на незалежність судів і, зокрема, на готовність поліції і прокуратури притягати до відповідальності осіб, винних у скоєнні злочинів проти потенційних або реальних прихильників України.

ПАРЄ закликає Росію вивести свої війська з Донбасу

Випуски ТСН 12 жовтня, 12:40
У французькому Страсбурзі плануються дебати щодо політичних наслідків конфлікту в Україні. Серед закликів, зокрема, вимога до Росії вивести свої війська з території України.  

8. У Криму українці в цілому і кримські татари зокрема були надзвичайно залякані порушеннями прав людини, а також тим, що ці факти в основному залишаються безкарними. Багато з них були змушені поїхати з Криму. Одночасно на всіх жителів Криму здійснювався величезний тиск з метою отримання ними російських паспортів та відмови від свого українського громадянства для доступу до медичного обслуговування, житла й інших життєво важливих послуг. Кримські татари, після нещодавнього рішення Верховного суду РФ про заборону Меджлісу та його місцевих осередків, втратили своє традиційне демократичне представництво. Татарські ЗМІ і мусульманська релігійна практика татар також опинились під тиском. Сукупний ефект цих репресивних заходів є загрозою для самого існування татарської громади як окремої етнічної, культурної та релігійної групи. Більше того, у відповідності з повідомленнями авторитетних міжнародних неурядових організацій (зокрема, Freedom House, Amnesty International, Human Rights Watch та інші), є свідчення порушень Конвенції щодо неприпустимості расової дискримінації щодо кримських татар. РФ не забезпечує право кримських татар на рівність перед законом, а також права на безпеку та захист від насилля з боку держави, права на свободу переміщення, свободу думки та віросповідання, на свободу вираження думки, на об'єднання та на мирне зібрання. Такі порушення підтверджуються випадками зникнення кримських татар, забороною в'їзду лідерів кримських татар до Криму, втручанням у релігійні практики, забороною кримськотатарських медіа та Меджлісу, визнаного найвищого органу кримських татар.

Читайте також: Порошенко позитивно відгукнувся про схвалення резолюцій ПАРЄ щодо України

9. У зоні конфлікту на Донбасі цивільне населення, а також велика кількість учасників військових дій стали жертвами порушень їхніх прав на життя і фізичну недоторканність та на вільне розпорядження майном, внаслідок військових злочинів і злочинів проти людяності, включаючи невибіркові або навіть навмисні обстріли житлових районів, іноді спровоковані розміщенням зброї в безпосередній до них близькості.

10. Багато жителів зони конфлікту на Донбасі, по обидва боки від лінії зіткнення, досі щодня страждають від численних порушень режиму припинення вогню, узгодженого в Мінську. Ці порушення щодня документуються Спеціальною моніторинговою місією ОБСЄ в Україні, незважаючи на обмеження доступу, запроваджене більшою мірою владою де-факто "ДНР" та "ЛНР". Жителі також страждають від переважаючої атмосфери безкарності і загального беззаконня через відсутність законних, діючих державних органів, доступу до правосуддя. Вони також зазнають серйозних соціальних труднощів, які ускладнилися внаслідок посилення обмежувальних заходів, введених українською владою щодо виплат пенсій та соціальної допомоги. Гуманітарна ситуація для окремих в'язнів, терміни ув'язнення яких розпочалися до початку конфлікту (а це більше 5000 осіб в одній лише "ЛНР") є неприйнятною: рішення про їх дострокове звільнення ігноруються, цих осіб залучають до примусової праці, а також застосовують до них різні форми нелюдського поводження. І, нарешті, особи, переміщені з "ДНР" та "ЛНР", стикаються з експропріацією майна, яке вони залишили, внаслідок незаконних вимог з перереєстрації, введених владою де-факто.

11. Українська влада розпочала судове переслідування осіб, підозрюваних у скоєнні військових злочинів та інших порушеннях прав людини з боку провладних сил. Проте вони досі не надали міжнародним спостерігачам доступ до всіх місць утримання під вартою, зокрема тих, що знаходяться у віданні Служби безпеки України (СБУ).

12. Мінські угоди містять положення про амністію учасників збройного конфлікту на Донбасі. Асамблея нагадує, що відповідно до норм міжнародного права, такі положення не можуть служити виправданням безкарності осіб, винних у серйозних порушеннях прав людини.

13. Що стосується виборів, передбачених Мінськими угодами, Асамблея вважає, що доти, доки поточна ситуація в "ДНР" та "ЛНР", яка характеризується атмосферою небезпеки, залякування і безкарності та відсутності свободи слова та інформації, залишатиметься незмінною, проведення вільних та справедливих виборів в цих регіонах не є можливим.

ПАРЄ ухвалила дві резолюції на підтримку України

ТСН. Ранок 13 жовтня, 08:12
Парламентська асамблея Ради Європи ухвалила резолюції про засудження російської агресії в Україні. За все, що відбувається у так званих ДНР та ЛНР, юридично відповідальна Росія, бо саме вона контролює ці території - йдеться у документах. Проведення виборів на Донбасі ПАРЄ вважає неможливим.

14. Асамблея висловлює жаль з приводу того, що ані Російська Федерація, ані Україна не ратифікували Римський статут про заснування Міжнародного кримінального суду (МКС), водночас відзначаючи, що Україна поширила юрисдикцію МКС в своїх деклараціях від 17 квітня 2014 року і 8 вересня 2015 відповідно до статті 12.3 Римського статуту. Асамблея вітає зміни до Конституції України, нарешті прийняті українським парламентом, які зроблять можливою ратифікацію Римського статуту. Водночас Асамблея занепокоєна тим, що ці зміни наберуть чинності лише через три роки, а не якомога швидше, як це було рекомендовано Асамблеєю. 15. Асамблея вітає дії Спільної групи з розслідування (СГР) та її попередній звіт від 28 вересня щодо кримінального розслідування щодо збитого рейсу MH17 на Донбасі. Асамблея бере до уваги висновки СГР щодо того, що MH17 був збитий з території, яка контролювалася проросійськими сепаратистами ракетною системою "Бук", яка була доставлена з РФ та повернута до РФ після запуску ракети. Асамблея закликає всі сторони долучитися до кримінального розслідування, щоби притягнути винних до відповідальності

16. У зв'язку з цим Асамблея закликає:

16.1. відповідні органи, як України, так і в Російської Федерації:

16.1.1. ефективно розслідувати всі випадки серйозних порушень прав людини, ймовірно скоєні у всіх районах, що знаходяться під їх ефективним контролем;

16.1.2. притягнути осіб, винних у цих порушеннях, до відповідальності, тим самим перешкоджаючи будь-яким іншим подібним порушенням в майбутньому;

16.1.3. надати максимально можливу компенсацію жертвам цих порушень;

16.1.4. приєднатися до Римського статуту МКС;

16.1.5. повністю виконати Мінські угоди;

16.2. російську владу:

Читайте також: Зрада чи непорозуміння? Делегат України в ПАРЄ виправдав скандальні слова Олланда

16.2.1. припинити свої репресивні дії, спрямовані проти осіб, лояльних до української влади, у всіх районах, що знаходяться під їх ефективним контролем, в тому числі в Криму; зокрема, відновити історичні права кримських татар і сприяти відновленню верховенства права на всій території східної України;

16.2.2. водночас забезпечити захист основоположних прав усіх жителів "ДНР" та "ЛНР" і задоволення їхніх основних потреб та використати свій вплив на владу де-факто з цією метою;

16.2.3. сприяти незалежному моніторингу ситуації в сфері прав людини на всіх українських територіях, що знаходяться під їх ефективним контролем, в тому числі в Криму;

16.2.4. використати всі наявні юридичні засоби для перегляду рішення Верховного суду РФ щодо оголошення Меджлісу поза законом, а також щоби дозволити кримськотатарській спільноті самім обирати свої органи самоврядування;

16.2.5. забезпечити необмежений доступ представників міжнароних організацій та консульських співробітників України до ув'язнених, етапованих з території, що перебуває не під українським контролем, до пенітенціарних установ на території РФ;

16.2.6. перевести до України тих ув'язнених, хто висловить таке бажання, щоби вони могли провести залишок свого терміну ув'язнення на території, що контролюється українською владою; 16.2.7. припинити практику перевезення з Криму до території РФ тих осіб, хто не має російського громадянства, в тому числі - ув'язнених.

16.3. українську владу: спростити, наскільки це можливо, повсякденне життя жителів непідконтрольних територій та переміщених осіб з цих районів за рахунок скорочення адміністративних процедур щодо доступу до виплат пенсій і соціальної допомоги та сприяти доступу жителів до правосуддя шляхом належного оснащення і кадрового забезпечення судів в районах, підконтрольних уряду, юрисдикція яких була поширена на непідконтрольні території; регулярно переглядати і зважувати рішення України про відхилення від виконання Міжнародної конвенції з громадянських та політичних прав, а також Європейської конвенції з прав людини людини, виходячи з принципів необхідності, пропорційності та недискримінації;

16.4. міжнародну спільноту: продовжувати приділяти увагу ситуації, пов'язаній з дотриманням прав людини і гуманітарним станом осіб, які проживають на територіях України, не підконтрольних українській владі, і утримуватися від висунення вимог до України, виконання яких буде зміцнювати незаконний статус-кво;

16.5. МКС: здійснити свою юрисдикцію тією мірою, яка є юридично можливою, виходячи з декларацій, поданих Україною.

17. Асамблея вирішила продовжувати спостереження за ситуацією в сфері прав людини в зоні конфлікту на Донбасі та в Криму в першочерговому порядку.

ПАРЄ заявила про відповідальність Росії за всі події у так званих "ДНР" та "ЛНР"

ТСН. Ранок 13 жовтня, 12:48
Парламентська асамблея Ради Європи ухвалила дві резолюції про засудження російської агресії в Україні. За все, що відбувається у так званих ДНР та ЛНР, юридично відповідальна Росія, бо саме вона контролює ці території - йдеться у документах. Проведення виборів на Донбасі ПАРЄ вважає неможливим.

Нагадаємо, що українська делегація у ПАРЄ досягнула всіх найважливиших згадувань в двох резолюціях по Україні, а саме: "продовження санкцій проти РФ до відновлення повного суверенитета України, засудження незаконних виборів в Криму, заборони Меджліса, відмова від заклику прийняти РФ в Асамблеї, незважаючи ні на що, звільнення в'язнів" тощо.

Про це повідомив голова української делегації в ПАРЄ Володимир Ар'єв.

"Навіть в назві замінили "конфлікт в Україні" на "російську агресію в Україні", - зауважив він. За словами Ар'єва, "усі без вийнятку оратори, навіть прихильні до Росії, фактично визнали в своїх виступах, що біду Україні принесла Росія".

Він додав, що українська команда і надалі робитиме все можливе, щоб в ПАРЄ боротися з впливом російського лоббі.

Подаємо повний текст резолюції ПАРЄ №14130

1. Через два роки після російської спроби анексувати Автономну Республіку Крим і початку подальшої військової агресії на сході України, Парламентська Асамблея глибоко стурбована політичними наслідками цих подій як для самої України, так і для загальної стабільності і безпеки в Європі.

2. Результатом конфлікту для України стало порушення її суверенітету і територіальної цілісності. Це почалося після євромайдан з незаконною анексію Криму Російською Федерацією і триває підтримуваними Росією сепаратистами на сході України, зі зростаючою роллю РФ в триваючому конфлікті. З середини квітня 2014 року понад 9 300 осіб загинули, більше 21 500 отримали поранення і майже 1,5 млн людей залишили свої будинки в результаті конфлікту. Сотні знаходяться в полоні або вважаються зниклими без вести.


3. Асамблея підтверджує свою прихильність принципу мирного врегулювання питань, а також незалежності, суверенітету і територіальної цілісності України в межах її міжнародно визнаних кордонів.

4. Що стосується Криму, Асамблея знову засуджує незаконну анексію півострова і його триваючу інтеграцію в РФ, що є порушенням норм міжнародного права і Статуту Ради Європи. Асамблея шкодує про те, що, незважаючи на відмову міжнародної спільноти визнати анексію Криму і застосування різних видів санкцій проти РФ і громадян РФ, анексія не тільки не була скасована, але і положення в галузі прав людини на півострові продовжує погіршуватися. Зокрема, Асамблея:


4.1. Засуджує незаконні вибори в Державну думу РФ, що відбулися 18 вересня в окупованому Криму і вважає їх результати недійсними. Включення української суверенної території до складу російських федеральних округів і створення чотирьох одномандатних виборчих округів є грубим порушенням міжнародного права і підриває легітимність російського парламенту.


4.2. Глибоко стурбована діями проти критичних ЗМІ, актами залякування і переслідування опонентів, випадками зникнення і погрозами викрадення і репресій проти осіб, що належать до меншин, зокрема, застосуванням щодо кримських татар закону про екстремізм.

4.3. Вважає заборону Меджлісу кримськотатарського народу, оголошений "екстремістською організацією", суворої репресивним заходом, спрямованої проти всієї кримськотатарської громади, і закликає скасувати заборону.

4.4. Закликає забезпечити повний і необмежений доступ на Кримський півострів всіх органів з прав людини Ради Європи для того, щоб вони могли здійснювати свою діяльність з моніторингу безперешкодно відповідно до їх мандатами;

4.5. Закликає російську владу скасувати незаконну анексію Криму і дозволити Україні відновити контроль над півостровом.

5. У зв'язку з триваючим конфліктом в східній частині України, Асамблея висловлює глибоку стурбованість з приводу недотримання режиму припинення вогню, що порушує Мінські угоди і призвело до переміщення позицій двох сторін ближче до лінії зіткнення, а також у зв'язку зі збільшенням втрат серед цивільного населення, викликаних обстрілом. Асамблея також висловлює жаль у зв'язку зі збільшенням випадків погроз зброєю і обмеження свободи пересування спеціальної моніторингової місії ОБСЄ.

6. Асамблея знову заявляє про свою підтримку мирного врегулювання конфлікту і Мінського процесу і закликає:

6.1. Російську Федерацію вивести свої війська з території України і припинити військову підтримку сепаратистів.

6.2. Всі сторони виконати, відповідально і сумлінно, зобов'язання, взяті на себе в рамках Мінських угод і комплексу заходів щодо їх реалізації, починаючи з повного дотримання режиму припинення вогню.

7. Асамблея висловлює жаль про те, що в сфері безпеки, яка погіршилася через відсутність стійкого припинення вогню, не було досягнуто ніякого прогресу в частині реалізації політичних аспектів Комплексу заходів з реалізації Мінських угод.

8. Що стосується, зокрема, питання про проведення на Донбасі місцевих виборів, Асамблея підкреслює, що для їх проведення у відповідності до чинного законодавства України та міжнародних стандартів вільних і справедливих виборів необхідно забезпечити: поліпшення ситуації в сфері безпеки, повний доступ спеціальної спостережної місії ОБСЄ до всієї території Донбасу, перекриття кордону і встановлення контролю СММ ОБСЄ після повного виведення російських військ, найманців і зброї, безпечне зберігання зброї під міжнародним контролем, можливість всім українським партіям брати участь у виборах і українським ЗМІ висвітлювати виборчу кампанію на Донбасі; забезпечення права голосу вимушено переміщених осіб з Донбасу, які виїхали в інші регіони України або в Росію.

9. Асамблея вітає звільнення одного зі своїх членів, пані Надії Савченко, після неодноразових закликів міжнародної спільноти, в тому числі нещодавньої резолюції ПАРЄ №2112 (2016 рік). Асамблея також вітає звільнення Юрія Солошенко, Геннадія Афанасьєва та інших ув'язнених. Їхнє звільнення не тільки важливі гуманітарні жести, це дає можливість побудувати довіру між сторонами конфлікту і надати Мінському процесу позитивного імпульсу. Асамблея знову закликає звільнити всіх полонених відповідно до резолюції №2112 (2016 рік).

Читайте також: Льовочкіна в ПАРЄ пропонує ухвалити її резолюцію про погане розслідування злочинів на Майдані

10. Асамблея приєднується до заклику Комісара Ради Європи з прав людини забезпечити відповідальність за серйозні порушення прав людини, скоєні під час конфлікту, як ключ до процесу примирення. Винні у скоєнні тяжких злочинів, таких як незаконні вбивства, насильницькі зникнення і тортури по обидві сторони від лінії зіткнення, повинні бути притягнуті до відповідальності.

11. Тільки демократична Україна із стабільними, ефективними і підзвітними інституціями, сильною політичною опозицією і вільними ЗМІ, слідуючи вимогам євромайдан, зможе реформувати корумповану і олігархічну систему, буде сильною і процвітаючою, здатної зупинити зовнішню агресію і забезпечити відновлення миру. Тому Асамблея:

11.1. Глибоко стурбована тим, що спостерігається регулярне тиск на політичну опозицію та незалежні засоби масової інформації, закликає українську владу дотримуватися міжнародних демократичних стандартів, в тому числі плюралізму ЗМІ та існування незалежної політичної опозиції.

11.2. Закликає українську владу забезпечити національний діалог і налагодити відносини між різними етнічними, мовними, релігійними та регіональними групами в українському суспільстві.

11.3. Вітаючи прийняття конституційних змін в судовій системі, закликає українську владу ефективно здійснювати нові кроки, рішуче боротися з усіма формами корупції, в тому числі на найвищому політичному рівні, забезпечити ефективне функціонування новостворених антикорупційних інституцій і надалі проводити реформи, в тому числі - конституційну реформу з децентралізації.

11.4. Закликає українську владу позитивно реагувати на думку з боку Європейської комісії за демократію через право (Венеціанської комісії) щодо України.

11.5. Закликає українську владу забезпечити швидке і неупереджене розслідування випадків насильства під час євромайдан, а також трагічних подій в Одесі в травні 2014 року, з тим щоб відновити справедливість і підвищити рівень суспільної довіри до системи кримінального правосуддя, а також відповідно до рекомендацій Міжнародної консультативної групи, створеної генеральним секретарем Ради Європи.

11.6. Вітає активізацію підтримки України з боку Ради Європи, зокрема в рамках Плану дій Ради Європи на 2015-2017 роки, і закликає держави-члени розглянути питання подальшого фінансування, в тому числі за рахунок добровільних внесків.

12. Асамблея висловлює жаль про те, що конфлікт і дії Російської Федерації підривають загальну стабільність і безпеку на континенті, а також досягнення в напрямку стратегічного партнерства з Російською Федерацією за останні десятиліття. Європейський союз повинен також винести власні уроки і розробити стратегію для майбутнього регіону, яка сприятиме деескалації нинішньої напруженості і сприяти відновленню довіри.

Читайте також: Українська делегація планує ініціювати відставку проросійського президента ПАРЄ

13. Що стосується економічних наслідків конфлікту, Асамблея відзначає, що вони значні не тільки для самої України і Російської Федерації, а й для Європейського союзу та ряду європейських країн, які були порушені в тій чи іншій мірі антіроссійкімі або зустрічними контрсанкціямі з боку Росії. Спори з приводу санкцій поділяють Європейський союз і загрожують його єдності. Проте, міжнародний тиск, в тому числі санкції, повинні бути збережені, поки агресія Росії не припинилася, а суверенітет та територіальну цілісність України повністю не відновлені в межах її міжнародно визнаних кордонів.

14. Асамблея закликає держави - члени Ради Європи зробити все, що в їх силах, щоб підтримати мирний процес в Україні, щоб уникнути подальшої ескалації насильства, що пов'язане з небезпечними наслідками для цивільних осіб, які проживають в зоні конфлікту, або перетворення конфлікту в "заморожений "або" напівзамороженому ", що продовжить нестабільність і відсутність безпеки в Україні та всій Європі.

15. Зі свого боку Асамблея могла б служити в якості унікальної платформи для діалогу і міжпарламентської співпраці і внести позитивний внесок у мирне врегулювання конфлікту, зокрема шляхом сприяння зміцненню довіри. Асамблея шкодує про те, що вона до цих пір не в змозі грати свою природну роль парламентської дипломатії, в основному через те, що російські парламентарії не брали участі в її діяльності протягом двох років поспіль і припинили співпрацю з місією моніторингу Асамблеї. Незалежно від думок про походження кризи, Асамблея знову звертається до російської влади реалізувати вимоги Асамблеї, сформульовані в резолюціях №1990 (2014 року), №2034 (2015) і №2063 (2015) і зазначає, що тільки істотний і відчутний прогрес у напрямку їх реалізації може стати основою для відновлення повноцінного, взаємошанобливого діалогу з Асамблеєю.

16. Асамблея постановляє продовжувати уважно стежити за політичними і гуманітарними наслідками конфлікту в Україні, а також правами людини і верховенства права, проблемами, пов'язаними з їх реалізацією в районах, що знаходяться під або за межами українського урядового контролю і розглянути ці питання на сесії в жовтні 2017 року, за умови, що не буде термінової необхідності зробити це раніше.

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами semantic-pace.net / О.К.
Побачили помилку - контрол+ентер
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 5
Вибір редакції