На премію Global Teacher Prize Ukraine* цього року подали заявки майже 3000 неймовірних учителів із великих міст та невеличких селищ з усієї країни. Наймолодшій учасниці виповнилося 18 років, найдосвідченішою стала 88-річна вчителька хімії.

Після кількох етапів відбору залишилися 10 фіналістів. Вони позмагаються за головний приз "Нобелівської премії для вчителів" — 250 000 гривень, поїздку в Дубай на Global Education and Skills Forum 2020 та один рік безкоштовного навчання від організатора премії ГС "Освіторія".

Ім'я переможця назвуть 5 жовтня на урочистій церемонії. Його обере експертне журі премії: голова "Освіторії" Зоя Литвин, телеведуча "1+1" і куратор премії Наталія Мосейчук, натхненник освітнього руху EdCamp в Україні Олександр Елькін, ексзаступник міністра освіти і науки України Вадим Карандій, переможець Global Teacher Prize Ukraine 2018 Олександр Жук, дитячий сімейний психолог Світлана Ройз, авторка наукового проєкту Ольга Харасахал та одна з найкращих вчительок світу, володарка "Греммі", викладачка музики із США Мелісса Сальгеро.

А переможця глядацьких симпатій обираєте саме ви і саме зараз! Знайомтеся з топ-10 кращих педагогів-новаторів України та робіть свідомий вибір. Голосуйте за найнатхненнішого, найдушевнішого, наймрійливішого чи найщирішого вчителя України 2019 року. Саме від вас залежить, хто отримає звання народного улюбленця та незабутню освітню подорож.

* Global Teacher Prize Ukraine щорічна національна премія для вчителів, яку заснувала в 2017 році ГС "Освіторія" після підписання меморандуму з фондом Varkey GEMS Foundation — засновником світової щорічної премії Global Teacher Prize.

Назад
Олена Гальвіцька, 52 роки
#самовдосконалення
ХТО ВОНА?

Вчителька початкових класів у ЗОШ І-ІІІ ст. №24 ім. М. Конопницької (Львів). Педагогічний стаж — 27 років.

ЧОМУ ВОНА?

Є співавтором нового Державного стандарту початкової освіти Нової української школи.

Ініціювала та організувала акцію "Створи казку для солдата" в рамках волонтерської допомоги воїнам АТО, створивши разом із вихованцями книжку казок.

Ще на початку 90-х років влаштовувала в школі "вільну п'ятницю" — зсувала парти, діти сиділи обличчям одне до одного й мали особливий "грубий" п'ятничний зошит, у якому могли писати і малювати, як їм заманеться.

МАНІФЕСТ

"Я пройшла у школі захопливий шлях довжиною у 27 років, на якому зустріла безліч талановитих, цікавих, небайдужих людей. Аналізуючи усі свої сім випусків, я помітила, що завжди випереджала час і тенденції в освіті.

Я щаслива людина. Щаслива тому, що, крім родини, яка цінує та розуміє мене, та затишного дому, у мене є улюблена справа. Щодня я маю змогу приходити до своїх учнів, бачити їхні очі, які світяться цікавістю та бажанням дізнатися щось нове. Щаслива тому, що можу спілкуватися з талановитими творчими педагогами міста — моїми колегами. Щаслива тому, що усе своє життя відчуваю постійне бажання вчитися, вдосконалюватися, не зупинятися на досягнутому.

Я намагаюсь не навчати, а створити для дітей такі умови, за яких вони навчаються самі".

Назад
Наталія Гутарук, 37 років
#наполегливість
ХТО ВОНА?

Вчителька англійської мови у спеціалізованій школі-інтернаті ІІ-ІІІ ступенів "Січовий колегіум" (Запоріжжя). Педагогічний стаж — 15 років.

ЧОМУ ВОНА?

Три роки співпрацює з учителями з України та Європи на платформі eTwinning. Її учні — учасники понад 30 проєктів, один із яких продовжує життя як проєкт КА-229 в програмі "Еразмус+".

Другий рік поспіль координує "Дні Шекспіра в Україні".

Працює над дисертацією "Особливості рецепції дитини та дитинства у творах Вільяма Шекспіра".

МАНІФЕСТ

"Найбільшим досягненням своєї роботи вважаю те, що моїх учнів чують і бачать: спочатку батьки, потім колеги, потім уже й світ. Вони знають, що мають право на власну думку, вміють переконати співрозмовника та перетворити опонента на однодумця.

Чим я справді пишаюся, так це тим, що народилася в цій країні, саме в цей час, що я українка. За все інше я вдячна людям, долі і Всесвіту.

Не можу назвати себе прикладом для наслідування. Я просто вважаю, що життя має бути цікавим. І це в наших силах".
Назад
Наталя Кідалова, 43 роки
#проактивність
ХТО ВОНА?

Учителька англійської мови та зарубіжної літератури, української мови та літератури у спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів №23 (Мелітополь). Педагогічний стаж — 23 роки.

ЧОМУ ВОНА?

Ще 15 років тому впроваджувала в школі новаторські методи навчання і наважувалась креативно викладати українську літературу. На її уроках замість того, щоб зазубрювати поезії Шевченка, учні могли читати реп.

Координує роботу дебатного клубу на волонтерських засадах. Випускниця програми обміну США SUSI Інституту американістики "Доступність та справедливість в освіті та суспільстві США"; тренерка і координаторка Південного хабу Всеукраїнської програми підтримки освітніх реформ "Демократична школа", спікер багатьох вебінарів.

Привчає учнів до проєктної діяльності. Завдяки її активності школа виграла обладнання для smart-класу: 30 планшетів, інтерактивну дошку, 15 комп'ютерів, 10 ноутбуків. Бере активну участь у міжнародних програмах та проєктах.

МАНІФЕСТ

"Все робити "по любові" — головний інгредієнт успіху справи. Мій досвід учителювання переважно казковий. Пам'ятаєте казку Андерсена "Принцеса на горошині"? Так от я та горошина, яка не дає заспокоїтися, завжди надихає й учнів, і колег, і себе на вихід із зони комфорту, закликає не зупинятися і не задовольнятися тим, що є.

Критичне мислення, емпатія, активне слухання, комунікативні навички, ситуативне лідерство, робота в групі, інформаційна грамотність — на мою думку, ці компетенції важливіші за знання граматичних правил або правильне відтворення подій, зображених у романі".
Назад
Оксана Мироняк, 56 років
#комунікативність
ХТО ВОНА?

Учителька англійської мови у ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 (Охтирка). Педагогічний стаж — понад 30 років.

ЧОМУ ВОНА?

Її учні беруть участь у міжнародних програмах та проєктах за підтримки ЮНЕСКО, ЮНІСЕФ, Ради Європи, уряду США, відвідують закордонні фестивалі й навчальні програми в Польщі, Чехії, Великій Британії та інших країнах Європи.

Започаткувала перший і єдиний у рідному місті дебатний клуб "Інтелект-Ерудит".

Разом із учнями активно співпрацює з міжнародними волонтерськими службами, втілюючи мовні, соціальні, соціокультурні й екологічні проєкти.

МАНІФЕСТ

"Я пишаюся своєю роботою, бо навчаю дітей думати, працювати, дивуватися власним

відкриттям, бути впевненими у собі та розвивати власні здібності. Я готую дітей зустрічати виклики життя і нести відповідальність за прийняті рішення. Я вчу дітей бути щасливими і розрізняти цінність та ціну речей.

Жодні оцінки у табелі не підтвердять позицію громадянина світу. Лише щоденні вчинки, турбота про ближнього та дотримання моральних цінностей скрізь і за будь-яких обставин підтвердять, чи усвідомлює людина свою відповідальність за майбутнє.

Дотримуйся принципу "думай глобально, дій локально" і неси відповідальність за свої вчинки перед совістю і законом".

Назад
Наталя Пашковська, 49 років
#надійність
ХТО ВОНА?

Вчителька географії та економіки у навчально-виховному комплексі "Гімназія — спеціалізована школа І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов" (Каховка). Педагогічний стаж — понад 25 років.

ЧОМУ ВОНА?

Разом із учнями втілює в життя освітні та соціальні проєкти — Дні Європи, "Євроклуб", "Модель ООН" тощо.

Її учні більш як 10 років поспіль стають учасниками й призерами всеукраїнських олімпіад із географії.

Є ініціатором, автором і керівником проєкту, спрямованого на створення і розвиток у гімназії відкритих виховних просторів.

МАНІФЕСТ

"Я завжди вірила у те, що людина притягує до себе те, чим є сама. І хорошу людину може зростити лише Хороша Людина!

Школа — місце, де ніколи не буде нудно, а вчительство — безмежний простір для творчості. Завдяки цьому я й залишилася у дуже непростій професії. А ще я перфекціоністка. І не в моїх правилах не виправдати сподівання, бути ненадійною, підвести, зробити щось для галочки, неякісно чи недосконало.

Мої учні, мої дорогі, класні, розкуті, розумні, дотепні і неймовірні діти! Я захоплююсь, коли вони логічно мислять, заглиблюються в тему, ставлять важливі й цікаві запитання, проявляють ініціативу у вивченні предмета, емоційно реагують на почуте або побачене, йдуть по лінках, відкриваючи багато джерел знань, провокують і збуджують інтерес, змушують розвиватись і відповідати їм!"
Назад
Сергій Петрович, 42 роки
#інноваційність
ХТО ВІН?

Учитель технології та інформатики загальноосвітньої школи №16 (Вінниця), а також Вінницького коледжу НУХТ. Педагогічний стаж — 21 рік.

ЧОМУ ВІН?

Протягом десяти років Сергій жив із порушенням слуху, але не зневірився і продовжував працювати вчителем. Саме за ці роки він написав і захистив дисертацію та виграв багато грантів для коледжу.

Разом із колегою придумав і втілив у життя "СМАРТ кабінет фізики". Це інноваційний простір для навчання, аналогів якого в Україні не існує.

Використовує під час занять матеріали з доповненої реальності, а також у програмі Unity створює власні проєкти.

МАНІФЕСТ

"Вчителювання — справа мого життя. Мені дзвонили кілька разів із ІТ-компанії, пропонували подумати, казали, що я втрачаю можливість отримати високооплачувану роботу. Але я свого рішення не змінив і залишився працювати вчителем.

Переконаний, що вчитель-новатор може приносити фінансову користь навчальному закладу. Щомісяця близько 30% своєї зарплатні витрачаю на електронні компоненти, які замовляю для проведення STEM-проєктів гуртка "Винахідники".

Світ мінливий. Постійний пошук, аналізування інформації і критичне мислення — ось запорука успішної людини в майбутньому. Я свідомий того, що навчаю професій, яких ще просто не існує, або ж вони можуть з'явитись десь у 2030 році".

Назад
Тетяна Рудас, 60 років
#досвід
ХТО ВОНА?

Вчителька економіки, дисципліни "Людина і світ", музичного мистецтва, основ здоров'я у загальноосвітній школі-інтернаті № 37 (Маріуполь). Педагогічний стаж — 42 роки.

ЧОМУ ВОНА?

Організувала експериментальний майданчик "Формування основ економічних знань учнів з особливими потребами". Розробила програму спецкурсу "Основи економічних знань" для учнів 7-9 класів спеціальних шкіл.

Першою в Україні залучила дітей з особливими освітніми потребами до роботи на міжнародному порталі eTwinning. Її учні беруть участь у навчальних проєктах Польщі, Румунії, Туреччини, Словенії, Франції, Ізраїлю.

Організувала співпрацю з Міжнародним Медичним Корпусом від USAID. В межах проєкту проводяться інтерактивні заняття та формуються навички продуктивної взаємодії, ненасильницької поведінки, гендерної рівності.

МАНІФЕСТ

"Особливі діти точно відчувають фальш. Ти можеш скільки завгодно прикидатися, що ти їх любиш, але якщо це неправда, вони це відразу зрозуміють. А якщо ти їх любиш, по-справжньому поважаєш, це найкращі діти.

Завдяки моїм зусиллям діти з порушенням інтелектуального розвитку після закінчення школи готові до самостійного життя.

Я вчила батьків та дітей, а діти вчили мене. Вчили людяності, відданості, взаєморозумінню. Я стала вчителем не тільки для дітей, а й учителем учителів. Своїм найзначнішим внеском у професію вважаю терпіння та любов".

Назад
Людмила Таболіна, 40 років
#сміливість
ХТО ВОНА?

Вчителька української мови та літератури у спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів №73 (Харків). Педагогічний стаж — 17 років.

ЧОМУ ВОНА?

Створила в школі Євроклуб, що увійшов до топ-10 Євроклубів, які отримали підтримку представництва Європейського Союзу для реалізації своїх проєктів.

Її онлайн-ігри "Толерантність" та "Права дитини", а також авторські розробки до уроків української мови та літератури були розміщені на платформі LearningApps.

Вихованці Людмили втілили у життя проєкт Keep Memory Alive за підтримки ізраїльського музею-меморіалу Yad Vashem: World Holocaust Center.

МАНІФЕСТ

"Я відвідала 26 країн світу. Своїм прикладом надихаю колег і колежанок з усієї України не сидіти на місці, подорожувати батьківщиною і світом, сміливо йти назустріч пригодам, досягати найвіддаленіших куточків планети, просто не боятися жити.

У вчителюванні я завжди керуюся висловом мого земляка, непересічної людини, з якою пощастило народитися в один день 3 грудня, Григорія Савича Сковороди, який «учив, як жив, а жив, як навчав».

Успішними будуть лише ті учні, які під час навчання зуміють подолати страх, труднощі, розгубленість, неорганізованість. І навпаки: тривожні, замучені вимогами й очікуваннями оточуючих діти не можуть бути успішними, оскільки навчання не приносить їм радості".

Назад
Майя Тутаєва, 55 років
#системність
ХТО ВОНА?

Вчителька математики у навчально-виховному об'єднанні (село Хмельове, Кіровоградська область). Педагогічний стаж — 38 років.

ЧОМУ ВОНА?

За її ініціативи в школі працюють над соціально важливими проєктами, такими як "Громадянин (-ка) світу".

Її заповітною мрією було провести в сільській школі урок математики англійською мовою, і цього року Майя її здійснила.

Двічі була спікером на національних подіях EdCampUkraine.

МАНІФЕСТ

"Наразі я вчитель вищої категорії, маю звання "Старший вчитель", а поза очі мене називають наша мамка, або наша Майєчка. Тішуся цим щирим прізвиськам, у них вся суть мого буття.

Після подорожі до Індії зацікавилася та імплементую до свого закладу програму SEE Learning, бо вважаю, що тільки любов, співчуття та доброта здатні змінити цей жорстокий світ. І лише м'які навички, особливо робота в команді, приведуть до спільного успіху і щастя кожного окремо.

Вважаю за необхідне навчити своїх учнів складати математичну модель окремих життєвих моментів, аби показати, що математика — це не сухі цифри, формули чи графіки, а інструмент, за допомогою якого можна розв'язати більшість життєвих проблем".
Назад
Олег Слушний, 33 роки
#винахідливість
ХТО ВІН?

Учитель інформатики у загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №20 (Вінниця). Педагогічний стаж — 15 років.

ЧОМУ ВІН?

Використовує на уроках прийоми мнемотехніки та перевернутого навчання, коли теорію діти вивчають удома, а в класі з учителем розбирають практичні завдання. Впроваджує в навчальний процес STEM-освіту, зокрема робототехніку.

Є керівником Школи комп'ютерної грамотності вчителів, став тренером центру "СУТО" (Сертифіковані українські технології освіти). Бере участь у Міжнародному фестивалі освітніх технологій "Перспектива" та Міжнародному пілотному проєкті "Освіта ХХІ сторіччя: зміни в контексті розвитку інформаційного суспільства".

Підготував десятки учасників та переможців міських та всеукраїнських предметних олімпіад, а також конкурсів різних рівнів.

МАНІФЕСТ

"Уміння знаходити обдарованих та здібних дітей — це талант, вміння їх вирощувати — це мистецтво. Але найважливішою є любов до дитини.

Я вважаю, що найкращим показником успішності моїх учнів є їхня самореалізація у житті, а також правильний вибір майбутньої професії та вміння не зупинятися на пів дорозі до своєї мети.

Щоб дати іскру світла учням, учитель повинен увібрати в себе сонце. Саме тому весь час перебуваю у педагогічному пошуку ефективних й інноваційних освітніх технологій та методик".
Церемонія нагородження найкращого вчителя України!

Дивіться пряму трансляцію 5 жовтня з 18:00 до 20:00
Організатор Global Teacher Prize Ukraine