На початку 90-х з'явилися перші прототипи сучасних ігор із тривимірною графікою. Ними стали, зокрема, Hovertank 3D (1991), Doom (1993), Wolfenstein 3D та Tekken (1994). Хоч зображення у них й були дещо примітивними, однак усе одно суттєво відрізнялися від 2D.
По-справжньому революційною на той час грою став Quake (1996). Розроблений тією самою компанією, яка створила Doom, цей шутер не надто відрізнявся від свого попередника сюжетом – і там, і там, геймер опинявся у ролі звичайного солдата, що знищує монстрів на воєнній базі.
Проте графіка перебувала на набагато вищому рівні – якщо у Doom та Wolfenstein 3D-вороги були звичайними двовимірними спрайтами, які лише збільшувалися у розмірі, коли гравець до них наближався, то у Quake можна було оглянути фігуру з різних боків – і, загалом, графіка була набагато ближчої до реальності.