Американські експерти запропонували п'ять способів захисту транспорту від терористів

Американські експерти запропонували п'ять способів захисту транспорту від терористівзапропонували© Комсомольская правда
Світ 31 березня, 2010, 17:10 1069 1
Додати до обраного
Посилення охорони об'єктів громадського транспорту в ряді країн світу після терактів у Москві "лише виявляє слабку захищеність підземки".

Після терактів в московському метро американські експерти запропонували п'ять способів, які дозволять ефективніше захистити громадський транспорт від терористів. Пасажири не готові заради короткої поїздки витримувати ретельний огляд, як в аеропорту, тому необхідні інші заходи, відзначають вони.

Посилення охорони об'єктів громадського транспорту в ряді країн світу, що стало наслідком після трагічних подій у Москві, "лише виявляє слабку захищеність підземки", оскільки охорона громадського транспорту повинна бути "першочерговим завданням на кожен день".

Потреба у посиленні безпеки дуже велика. У 2009 році на міському громадському транспорті було скоєно 10,2 млрд поїздок. Однак у 108-сторінковій доповіді Міністерства безпеки США, що випускається кожні чотири роки, метрополітен був згаданий лише один раз. У доповіді наголошується, що найсерйознішою загрозою для громадського транспорту є застосування зброї масового ураження - наприклад, ядерної або біологічної.

Серед "розумних заходів і нових технологій", використання яких могло б зробити громадський транспорт більш безпечним, називають:

1. "Ігрові технології". Мається на увазі використання сукупності технічних і програмних рішень, таких як кругове інтерактивне відео, інерціальна система стеження, GPS. Місце події фотографується і записується на відео з 360-градусним оглядом. У тому випадку, якщо комп'ютер фіксує, наприклад, пасажирів з "брудною" бомбою або біологічною зброєю, запускається певний алгоритм реагування: оповіщається машиніст, електронним шляхом блокуються або, навпаки, відкриваються двері.

2. PROTECT (Program for Response Operations and Technology Enhancements for Chemical/Biological Terrorism) - просунута система забезпечення безпеки на станції, яка автоматично розпізнає терористичну атаку. Детальний пристрій PROTECT не розголошується, але фахівці з безпеки кажуть, що вона включає в себе детектори хімічної і біологічної зброї, бездротовий зв'язок та програмне забезпечення для прораховування шляхів поширення шкідливих речовин. Система вже впроваджена на декількох станціях вашингтонського метро і на постійній основі - у Бостоні. Інтерес до неї виявили Сан-Франциско, Чикаго та інші міста.

Але для більшості підприємств громадського транспорту США важливе фінансове питання. Федеральні субсидії не покривають вартості таких систем, не вистачить на їх закупівлю і власних коштів метрополітенів. Влада міст вимагає від міністерства безпеки додаткових грантів з федерального бюджету на встановлення таких систем.

3. Бактеріологічний захист. Х'юстонське метро оснащене так званою Breathe Safe System, яка дозволяє за допомогою ультрафіолетового випромінювання "вбивати до 99% деяких типів бактерій". Первинне завдання системи - боротьба з вірусами (включаючи вірус свинячого грипу), бактеріями і цвіллю. Але ця технологія також розвивається в напрямку запобігання біологічної атаки. Багато офісних будівель вже використовують її для захисту від поширення інфекцій повітряним шляхом. Наступним кроком буде встановлення цих систем в метрополітенах основних агломерацій.

4. Ковдри, щити і жилети зі спеціальних матеріалів, які захищають від хімічного, біологічного та радіаційного зараження. Такі спецзасоби вже використовуються в Нью-Йорку. Вони виготовлені з демрона - тканинного матеріалу, який відображає хімічний, біологічний і радіаційний вплив. Щити і жилети призначені для використання в першу чергу рятувальниками.

Ковдри накидають на жертв радіаційного ураження, щоб запобігти подальшому розповсюдженню радіації - простіше кажучи, щоб вони своїм випромінюванням не вражали оточуючих. Інший вид ковдри призначений для накидання на "брудну" бомбу, готову вибухнути. Воно зв'язує хімічні, біологічні і ядерні частинки і більш ніж наполовину скорочує дистанцію їх розповсюдження. Однією з цілей програми впровадження цих коштів є оснащення ними метрополітенів в настільки ж обов'язковому порядку, як і літаків - кисневими масками.

5. Готовність до НП. "За словами експертів, нічого кращого старих добрих навчань поки що не придумано. Система перевезення пасажирів, незалежно від розміру та пропускної здатності, повинна мати план дій на випадок всіх можливих катастроф. Для запобігання катастрофи або виключення масової загибелі людей також необхідно регулярно проводити тренування". Наприклад, на початку тижня транспортна влада Вашингтонської агломерації двічі провела навчання, де відпрацьовувалося реагування на вибухи на підприємствах Metrorail і Metrobus, щоб перевірити і налагодити міжвідомчу координацію та дії у відповідь.

Читайте також:

Грузія запропонувала Росії допомогу у розслідуванні терактів

Путін: теракти в Москві і Кизлярі організувала одна банда

У Росії почалися похорони жертв терактів

Оприлюднено фоторобот спільника терористок-смертниць

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами NEWSru.com / А.С.
Побачили помилку - контрол+ентер
Світ 31 березня, 2010, 17:10 1069 1
Додати до обраного
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 1
Вибір редакції