Держдеп США закликав створити основу для покарання винних у катастрофі Boeing МН17

Держдеп США закликав створити основу для покарання винних у катастрофі Boeing МН17

Фото: Getty Images

Малайзійський пасажирський літак був збитий на Донеччині два роки тому.

Спільна слідча група у складі представників України, Нідерландів, Малайзії, Австралії і Бельгії з розслідування катастрофи малайзійського Боїнга MH17 має створити основу для притягнення винних до відповідальності.

Про це йдеться в заяві заступника речника Державного департаменту США Марка Тонера з приводу других роковин авіакатастрофи, повідомляє УНІАН.

"Сполучені Штати, як і раніше, співпрацюють зі Спільною слідчою групою та правоохоронними органами. Ми маємо цілковиту впевненість, що ці професіонали проводять неупереджене, правдиве та всеосяжне розслідування, яке створить основу для незалежного судового обвинувачення, щоб притягнути винних у цій трагедії до відповідальності", - наголошують у Держдепартаменті.

У Держдепартаменті нагадали, що у жовтні 2015 року позитивно оцінили остаточний звіт Ради безпеки Нідерландів щодо причин катастрофи малайзійського "Боїнга".

"Цей звіт визнавав дійсним те, що MH17 було збито ракетою "земля-повітря". Наша власна оцінка не змінилася - ракета була запущена з території, яка контролюється підтримуваними Росією сепаратистами на сході України", - йдеться у заяві.

Нагадаємо, що авіакатастрофа Boeing 777 "Малайзійських авіаліній", який летів з Амстердама в Куала-Лумпур, сталася 17 липня 2014 року біля населеного пункту Грабово Донецької області.

Жертвами падіння літака стали 298 чоловік, серед яких 15 членів екіпажу.

14 липня Малайзія внесла до Ради Безпеки ООН проект резолюції про створення міжнародного трибуналу з розслідування падіння Boeing 777 над Донбасом. Цю ідею підтримали також Нідерланди, Україна, Австралія і Бельгія. У Кремлі ж вважають цей крок передчасним і заблокували документ.

13 жовтня 2015 року Рада Безпеки Нідерландів оприлюднила власний звіт по авіакатастрофі пасажирського лайнера Boeing 777 "Малайзійських авіаліній". Згідно з документом, літак був уражений частинами ракети 9N314M, випущеної з ПЗРК "Бук"; було встановлено, що вихідна точка запуску розташована на території близько 320 квадратних кілометрів на території східної України; Україна не дала адекватної оцінки ризику для цивільної авіації; у України було достатньо підстав для закриття повітряного простору над окупованими територіями. Під час оприлюднення технічних висновків журналістам і родичам загиблих показали реконструйовані частини літака малайзійських авіаліній.

Своєю чергою, українські фахівці заявили, що авіаційна влада перевиконала рекомендацію і встановила межу в 10 кілометрів.

Раніше один з авторів доповіді Bellingcat з розслідування причетність російських військових до знищення малазійського Boeing MH17 Деніел Ромейн піддав сумніву той факт, що зенітну установку "Бук" могли відправити на Донбас без відома президента РФ Володимира Путіна. У своєму розслідуванні дослідники встановили, що бійці другого дивізіону 53-ї зенітно-ракетної бригади з Курська доставили до українського кордону "Бук", з якого збили літак MH-17. Ромейн зазначає, що рішення про перекидання ЗРК на Схід України має прийматися на більш високому рівні, ніж на 53-я бригада". У документі, зокрема, є прізвища командирів 20-ї армії РФ і Західного військового округу, ймовірно причетних до цього.

Повʼязані теми:

Стаття з добірки новин:
Доповідь щодо MH17: оголошено імена підозрюваних
Наступна публікація