Екіпаж Як-42 міг запобігти катастрофі, але чомусь продовжив зліт

Фото з місця катастрофи Як-42© AFP
Світ 2 листопада, 2011, 12:32 1620 1
Додати до обраного
Технічна комісія МАК встановила, що своєчасна оцінка ситуації екіпажем і припинення зльоту могли б попередити катастрофу під Ярославлем і врятувати життя 44 людей.

Екіпаж літака Як-42, що розбився під Ярославлем, міг запобігти катастрофі, якби своєчасно ухвалив рішення про припинення зльоту.

До такого висновку дійшла технічна комісія МАК, яка оприлюднила результати розслідування катастрофи, в якій загинула хокейна команда "Локомотив".

"Своєчасна оцінка ситуації екіпажем і прийняття рішення про припинення зльоту замість установки злітного режиму двигунів за приблизно 1000 метрів до вихідного торця ЗПС-23 (злітно-посадкова смуга) на швидкості, більшій швидкості прийняття рішення, визначеній екіпажем, дозволила б запобігти авіаційній події", - сказав голова технічної комісії МАК Олексій Морозов.

ОДИН З ПІЛОТІВ ЯК-42 БУВ "ПІД КАФОМ"

"Екіпаж варіант припинення зльоту не розглядав. Всі його дії ... свідчили про намір продовжити зліт", - сказав Морозов.

Як встановила МАК, при зльоті Як-42 пошкодив крило.

"Одразу після відриву від землі літак зіткнувся з антеною системи курсового радіомаяка висотою приблизно 2,5 – 3 метри і контейнером курсового радіомаяка, що спричинило пошкодження конструкцій лівого крила", - розповів Морозов.

За його словами, максимальна висота, яку набрав літак, становила 5-6 метрів.

При цьому, як встановило розслідування, один з пілотів при зльоті тиснув на гальма, внаслідок чого гальмівна сила склала 8 тонн.

"Аналіз показав, що гальмівна сила подібної величини може бути створена тільки при використанні системи гальмування основних коліс шасі, так як максимальна сила гальмування коліс передньої стійки, які використовуються для пригальмовування коліс при збиранні шасі, не перевищує 100 кілограмів - сил", - зазначив Морозов .

Вочевидь, пояснив він, пілот не просто тиснув на гальмівні педалі, а буквально упирався в них, витягаючи штурвал вгору.

Нагадаємо, літак Як-42 розбився під Ярославлем 7 вересня. Жертвами катастрофи стали 44 людини, екіпаж літака та основний склад хокейного клубу "Локомотив", який прямував на матч до Мінська.

Після падіння літака вижили лише двоє людей, однак пізніше нападник "Локомотива" Олександр Галімов помер в опіковому центрі. У живих залишився тільки бортінженер Олександр Сізов.

Читайте також:

Названі причини катастрофи "Локомотива": у крові пілота Як-42 знайшли наркотик

Незалежні експерти не згодні з офіційною версією загибелі "Локомотива"

Інженер, який вижив у катастрофі Як-42, дав перше інтерв'ю

За мить до катастрофи хокеїст "Локомотиву" зізнався дружині в коханні

Місце авіакатастрофи, в якій розбився "Локомотив"

Світ 8 вересня, 2011, 10:03

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами РИА Новости / Н.Д.
Побачили помилку - контрол+ентер
Світ 2 листопада, 2011, 12:32 1620 1
Додати до обраного
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 1
  • У цьому є одна деталь  незрозуміла У цьому є одна деталь незрозуміла 2 листопада, 13:18 Згоден 0 Не згоден 0 На самрлетах такого класса устанавливается система отключения тормозов по обжатию носового колеса. Это сделано для перестраховки разрушения пневматиков основных стрек шасси на больших скоростях. Если насовое колесо было на этот момент поднято от земли, то идет блокировка применения тормозов пилотами нажимом на педали тормоза...Другое дело, если носовое колесо не было поднято(обжато), а скорость превышала применения тормозов--то возможно было разрушение пневматика основных стоек--но это мое предположение. Но насколько известно, носовое было поднято, а самолет всеравно тормозился---это приводит на мысль об отказе системы дублирования отключения(педалей) от привода системы торможения. відповісти цитувати Дякуємоспам
Вибір редакції