Катастрофа під Смоленськом: диспетчер дозволив Ту-154 знизитися до критичних 50 м

Ту-154 розбився під Смоленськом 10 квітня. Причини досі з'ясовують© AFP
Світ 5 липня, 2010, 15:43 1477
Додати до обраного
"Станом на 50 м не побачите землю, йдіть", - таку команду диспетчера зі Смоленська екіпажу президентського Ту-154 почув пілот іншого польського літака Як-40, який був на тій же радіочастоті.

Пілот польського літака Як-40 Артур Востила на допиті в прокуратурі Польщі розповів, що почув команду диспетчера аеродрому Північний в Смоленську, який дозволяв пілотам Ту-154 з президентом Лехом Качинським на борту зниження до висоти 50 метрів.

Проте у поганих метеоумовах (нагадаємо, на час аварії під Смоленськом стояв густий туман) зниження до такої висоти заборонене. Літак міг знизитися тільки до висоти 100 м.

За даними польських ЗМІ, літак на посадку вів смоленський диспетчер Віктор Риженко.

"Станом на 50 м не побачите землю, йдіть", - повідомив диспетчер, слова якого цитує польська преса з посиланням на свідчення пілота Артура Востили. Сам пілот відмовився спілкуватися з журналістами з цього приводу.

У стенограмі розшифровки "чорних скриньок", де через шум відсутньо близько 25% переговорів, цієї фрази, на яку вказує Востила, немає.

Остання рекомендація диспетчера з приводу висоти зниження прозвучала приблизно за п'ять хвилин до катастрофи: "Від 100 м будьте готові до відходу на друге коло. Посадка додатково". Друга фраза означає, що перед подальшим зниженням буде потрібно знову вийти на зв'язок з диспетчером і уточнити умови здійснення посадки.

За іншими даними, диспетчер Віктор Риженко повідомив на допиті, що бачив літак на радарі за 1,5 км від аеродрому і скомандував пілотам припинити посадку.

У той момент, коли прозвучала перша команда "Горизонт", за даними польських ЗМІ, літак як раз перебував на висоті 50 м, але продовжував зниження, катастрофа сталася за кілька секунд.

На думку адвоката сімей загиблих пасажирів Ту-154 Рафала Рогальського, якщо слова пілота Артура Востили підтвердяться, "це означає, що російська сторона могла щонайменше бути зацікавленою в тому, щоб приховати інформацію про помилку своєї диспетчерської служби".

Експерти в області безпеки висловили версію, що у зв'язку з сильною зашумленістю плівки мовного самописця можливе втручання в запис можна було легко приховати.

Нагадаємо, наразі польська військова прокуратура продовжує розшифровку переданих з Росії матеріалів - записів "чорних скриньок". Крім того, Росія передала Польщі понад 1,3 тис. різних документів, пов'язаних з розслідуванням авіакатастрофи.

Авіакатастрофа під Смоленськом сталася 10 квітня. Польська делегація на чолі з президентом та його дружиною прямувала до Катині для участі в жалобних заходах. В умовах густого туману літак під час посадки зачепився за дерево і розбився. Ніхто з 96 людей, які були на борту, не вижив.

У Москві вважають, що Ту-154 зазнав аварії через недосвідченість екіпажу, а також погані погодні умови. Росіяни також припустили, що фатальні дії польських пілотів могли бути пов'язані з присутністю сторонніх осіб у кабіні (за неофіційними даними, це були командувач польськими ВПС Анджей Бласік і глава дипломатичного протоколу МЗС Польщі Маріуш Казана).

Читайте також:

Польща відправить на місце катастрофи літака Качинського археологів

Польща поклала відповідальність за смерть Качинського на Росію

Російські солдати зізналися у мародерстві на місці катастрофи літака Качинського

Оприлюднено розшифровку самописців з літака Качинського (документ)

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами Infox.ru / Н.Д.
Побачили помилку - контрол+ентер
Світ 5 липня, 2010, 15:43 1477
Додати до обраного
Всього коментарів: 0
Вибір редакції