Колумбійські вчені з`ясували, що навчання грамоті змінює мозок

Колумбійські вчені впевнені, що навчання вмінню читати і писати змінює структуру мозку, збільшуючи щільність сірої і білої речовини в деяких його відділах.

Мозок людини
Вчені встановили функцію кутової звивини мозку, що давно асоціювалась фахівцями з грамотністю. Як виявилося, вона полягає в передбаченні наступної букви або слова під час прочитання або написання того чи іншого слова або виразу.

Мануел Каррерас (Manuel Carreiras) з Баскського центру з вивчення свідомості, мозку і мови і його колеги з Колумбії і Великобританії зуміли вперше вивчити ефект, який чинить грамотність на людський мозок, провівши своє дослідження на групі колумбійських партизан, що навчились грамоті тільки після досягнення зрілого віку .

Досі вчені не могли виявити області мозку, що відповідає за вміння читати і писати, тому що більша частина людей вже володіє цими навиками у зрілому віці, а діти для цілей дослідження не підходять, тому що крім грамоти вони одночасно навчаються відразу багатьом вмінням.

"Робота з колишніми колумбійськими партизанами дала нам унікальну можливість побачити розвиток мозку в міру того, як люди вчаться читати", - сказала одна зі співавторів публікації Кеті Прайс (Cathy Price), професор Університетського коледжу в Лондоні.

У своїй роботі вчені порівняли томограми головного мозку, зроблені за допомогою методу функціональної магнеторезонансной томографії, у 20 колишніх партизанів, які пройшли курс навчання грамоті та 26 партизанів, яким освоїти грамоту ще тільки належало. Таким чином вчені виявили ділянки мозку, що залучені до процесу читання.

Області, що відповідають за грамотність, виявилися сконцентровані в кількох областях лівої півкулі мозку. Щільність сірої речовини, що відповідає за "обробку" інформації, виявилася збільшеною після навчання читання в областях, вже виявлених вченими перш як такі, що відповідають за розпізнавання букв, їх перетворення в звуки і осмислені слова і фрази. Крім того, вчені виявили, що щільність білої речовини, що відповідає за зв'язок між цими частками, теж зростає в міру навчання грамоті.

Особливо сильно збільшилися "контакти", що приходять і виходять з кутової звивини. Протягом 150 років вчені знали, що ця область мозку якимось чином пов'язана з грамотністю, проте встановити її точну функцію за півтора століття ніхто не зміг.

"Традиційно ми вважали, що кутова звивина допомагає перетворювати букви в осмислені слова, проте в реальності цей відділ мозку допомагає людині передбачити, якою буде наступна буква в словнику, приблизно так, як це робить функція автонабір слова в sms-повідомленні в мобільних телефонах", - додала Прайс.

Це дослідження допоможе вченим з`ясувати причини дислексії - порушення в роботі мозку, що заважає людям навчитися читати. Тепер вчені знають, що деяке зменшення обсягу відділів мозку при дислексії є її наслідком, а не причиною.
 

Читайте також:

Вчені взялися за створення "живого" робота

Британські вчені створили штучну сперму

Учені порахували, що сексу вже 365 мільйонів років

Вчені встановили найщасливіший вік жінок

Залиште свій коментар

Аватар
Залиште свій коментар

Коментарі до посту

Останні Перші Популярні Разом коментарів: