Кремлівські ЗМІ запустили "фейк" про претензії України через напад Батия

© Вести.Ru
Світ 2 березня, 17:41 126 1
Додати до обраного
Приводом згадати про неї стало інтерв'ю прес-аташе посольства Монголії в РФ.

У Росії пропагандистські ЗМІ знову розтиражували вигадану новину про те, що нібито Верховна Рада звернулася до хуралу, парламенту Монголії, з вимогою компенсації за зруйнування Києва військами Батия в XIII столітті і геноцид українського народу.

Про це повідомляє "Дождь".

Читайте також: Російська пропаганда в ООН: Лавров поскаржився на захоплення церков РПЦ в Україні

Як зазначають журналісти, приводом згадати про неї стало інтерв'ю прес-аташе посольства Монголії в РФ Намсрая Лхагвасурена в ефірі російського радіо "Вести.ФМ" 29 лютого, в якому він нібито підтвердив факт звернення українського парламенту до монгольського в травні 2015 року. Однак "Дождю" дипломат заявив, що під час ефіру лише переказав зміст "інтернет-сенсації", а в посольстві нічого не знають про існування такого листа.

Ведучий попросив дипломата розповісти "ту історію", яку він "сприйняв за анекдот", Лхагвасурен переказав зміст новини про лист Ради монгольському парламенту про те, що в XIII столітті хан Батий організував геноцид українського народу і вимагала заплатити компенсацію.

"І про це на російських сайтах, монгольських сайтах всі написали", — сказав в ефірі дипломат. Він також переказав зміст іншої новини про те, як глава Хуралу Зандаахуугійн Енхболд відповів на питання журналістів про існування такого листа.

"І потім наш кореспондент запитав у нашого голови Великого державного хуралу: лист був насправді? І наш голова Великого державного хуралу відповів, що, взагалі, в історії Середніх століть була Київська Русь, української держави тоді не було. І якщо Верховна рада напише імена українських громадян, які потрапили під геноцид, їхні сім'ї, ми будемо готові платити", — сказав в ефірі дипломат.

Читайте також: У Мережі "розганяють" панічні повідомлення пропагандистського сайту про "третій Майдан"

З цих слів ведучий програми зробив висновок, що лист від Ради справді існує: "Я думав, що це жарт. Я в Інтернеті писав: не може бути. А виявилося — правда", — підсумував він.

Проте монгольський дипломат пояснив "Дождю", що під час ефіру лише переказав зміст "інтернет-сенсації", першоджерело якої, за його словами, замітка на сайті "Центразія", датована 8 травня минулого року. В посольстві, за його словами, нічого не знають про існування такого листа: "Ніхто не бачив цей лист... Я прочитав, те і говорив там", — заявив дипломат, додавши, що давав інтерв'ю не як представник посольства, а як приватна особа.

При цьому багато російських державних і прокремлівських ЗМІ "повелися" на цю новину і опублікували інформацію про те, що Монголія нібито підтвердила факт про лист. Серед них, зокрема, РИА Новости, Вести.ру, Ридус, "Русская весна", "Утро.ру", Regnum.

Як зазначає "Дождь", перша низка публікацій з'явилася ще в травні минулого року: сюжет про це був оприлюднений на телеканалі "РЕН ТВ", який посилався на ресурс news-front.info, який взяв новину на сайті "Русская народная линия". На "Росссии-24" цю новину дали як приклад "української пропаганди", в яку нібито вірять жителі України, а на сайті телеканалу "Звезда" історію з Монголією представили як жарт.

Раніше в Росії пропагандистські ЗМІ поширили інформацію, що на Майдані Незалежності у Києві 20 лютого в результаті зіткнень загинули 67 осіб. Згодом з'ясувалося, що російські ЗМІ використовували повідомлення українського інформаційного агентства УНІАН дворічної давності.

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами Дождь / А.Д.
Побачили помилку - контрол+ентер
Світ 2 березня, 17:41 126 1
Додати до обраного
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 1
Вибір редакції