Встановлена причина катастрофи Як-42 з командою "Локомотива"

Випробувачі експериментально підтвердили версію про те, що в авіакатастрофі під Ярославлем, в якій загинули 44 людини, винен один з пілотів.

У вівторок, 18 жовтня, завершився льотний експеримент, який мав допомогти в розслідуванні причин катастрофи Як-42 під Ярославлем, в якій загинула хокейна команда "​​Локомотив".

Експеримент повністю підтвердив версію про те, що в авіакатастрофі винен один з пілотів, який почав гальмувати при зльоті, пише газета "КоммерсантЪ". Утім, відповідь на питання, чому саме він зробив, мабуть, не буде знайдена ніколи.

Пілоти-випробувачі двічі підняли в повітря Як-42 в підмосковному Жуковському, дотримуючись усіх параметрів фатального зльоту 7 вересня у ярославському аеропорту Туношна.

Пілот, який сидів у лівому кріслі командира, імітуючи дії свого загиблого колеги з компанії "Як-Сервіс", під час розгону тримав ноги на гальмівних педалях. Одночасно йому доводилося відтягувати на себе штурвал. Відмінність вчорашніх польотів від п'яти попередніх було в тому, що цього разу до штурвальної колонки літака був приєднаний спеціальний прилад - динамометр, що вимірює зусилля рук пілота.

Поки кермо висоти перебувало у штатному для зльоту Як-42Д положенні - 5-6 градусів, зусилля від пілота, як показав прилад, вимагалися зовсім незначні - всього в декілька кілограмів. Інакше кажучи, навіть у незручній позі, з ногами на педалях, льотчик міг підтримувати правильну льотну конфігурацію машини.

Однак, як випливало з даних бортового самописця літака, що розбився, його кермо висоти ще під час розгону був відхилене спочатку до 10 градусів, а потім, перед відривом від землі, і до 13 градусів. Коли випробувачі спробували відтворити це відхилення, від них знадобилося, згідно з показаннями динамометра, зусилля рук вже в десятки кілограмів.

Забезпечити його, не впираючись ногами в педалі гальм, випробувачі, за їхніми словами, вже не змогли. Утримати ж кермо висоти в положенні 13 градусів пілотові вдалося протягом декількох секунд. Для того щоб забезпечити необхідне зусилля в 64 кг, випробувачу довелося щосили тиснути на гальма.

Таким чином, під час льотних випробувань була експериментально доведена версія про те, що Як-42 згубили не технічні несправності і не проблеми з якістю палива, а саме гальмуючий момент на його колесах. Створений він був знову ж таки не технікою, а пілотом, який навіщось поставив ноги на педалі при зльоті.

Результати льотних випробувань ляжуть в основу звіту технічної комісії про причини катастрофи Як-42Д. Експерти вже розпочали підготовку документа.

Нагадаємо, жертвами катастрофи під Ярославлем 7 вересня стали 44 людини, екіпаж літака та основний склад хокейного клубу "Локомотив", який прямував на матч до Мінська. Після падіння літака вижили лише двоє людей, однак пізніше нападник "Локомотива" Олександр Галімов помер в опіковому центрі. У живих залишився тільки бортінженер Олександр Сізов.

Читайте також:

Інженер, який вижив у катастрофі Як-42, дав перше інтерв'ю

Версія катастрофи Як-42: в усьому винен "людський фактор"

Стали відомі нові подробиці катастрофи Як-42 під Ярославлем

За мить до катастрофи хокеїст "Локомотиву" зізнався дружині в коханні

Хроніка авіакатастрофи в Росії, в якій загинув "Локомотив"

Залиште свій коментар

Аватар
Залиште свій коментар

Коментарі до посту

Останні Перші Популярні Разом коментарів: