Встановлена причина катастрофи Як-42 з командою "Локомотива"

З місця події. Авіакатастрофа Як-42 під Ярославлем© AFP
Світ 19 жовтня, 2011, 08:15 6158 11
Додати до обраного
Випробувачі експериментально підтвердили версію про те, що в авіакатастрофі під Ярославлем, в якій загинули 44 людини, винен один з пілотів.

У вівторок, 18 жовтня, завершився льотний експеримент, який мав допомогти в розслідуванні причин катастрофи Як-42 під Ярославлем, в якій загинула хокейна команда "​​Локомотив".

Експеримент повністю підтвердив версію про те, що в авіакатастрофі винен один з пілотів, який почав гальмувати при зльоті, пише газета "КоммерсантЪ". Утім, відповідь на питання, чому саме він зробив, мабуть, не буде знайдена ніколи.

Пілоти-випробувачі двічі підняли в повітря Як-42 в підмосковному Жуковському, дотримуючись усіх параметрів фатального зльоту 7 вересня у ярославському аеропорту Туношна.

Пілот, який сидів у лівому кріслі командира, імітуючи дії свого загиблого колеги з компанії "Як-Сервіс", під час розгону тримав ноги на гальмівних педалях. Одночасно йому доводилося відтягувати на себе штурвал. Відмінність вчорашніх польотів від п'яти попередніх було в тому, що цього разу до штурвальної колонки літака був приєднаний спеціальний прилад - динамометр, що вимірює зусилля рук пілота.

Поки кермо висоти перебувало у штатному для зльоту Як-42Д положенні - 5-6 градусів, зусилля від пілота, як показав прилад, вимагалися зовсім незначні - всього в декілька кілограмів. Інакше кажучи, навіть у незручній позі, з ногами на педалях, льотчик міг підтримувати правильну льотну конфігурацію машини.

Однак, як випливало з даних бортового самописця літака, що розбився, його кермо висоти ще під час розгону був відхилене спочатку до 10 градусів, а потім, перед відривом від землі, і до 13 градусів. Коли випробувачі спробували відтворити це відхилення, від них знадобилося, згідно з показаннями динамометра, зусилля рук вже в десятки кілограмів.

Забезпечити його, не впираючись ногами в педалі гальм, випробувачі, за їхніми словами, вже не змогли. Утримати ж кермо висоти в положенні 13 градусів пілотові вдалося протягом декількох секунд. Для того щоб забезпечити необхідне зусилля в 64 кг, випробувачу довелося щосили тиснути на гальма.

Таким чином, під час льотних випробувань була експериментально доведена версія про те, що Як-42 згубили не технічні несправності і не проблеми з якістю палива, а саме гальмуючий момент на його колесах. Створений він був знову ж таки не технікою, а пілотом, який навіщось поставив ноги на педалі при зльоті.

Результати льотних випробувань ляжуть в основу звіту технічної комісії про причини катастрофи Як-42Д. Експерти вже розпочали підготовку документа.

Нагадаємо, жертвами катастрофи під Ярославлем 7 вересня стали 44 людини, екіпаж літака та основний склад хокейного клубу "Локомотив", який прямував на матч до Мінська. Після падіння літака вижили лише двоє людей, однак пізніше нападник "Локомотива" Олександр Галімов помер в опіковому центрі. У живих залишився тільки бортінженер Олександр Сізов.

Читайте також:

Інженер, який вижив у катастрофі Як-42, дав перше інтерв'ю

Версія катастрофи Як-42: в усьому винен "людський фактор"

Стали відомі нові подробиці катастрофи Як-42 під Ярославлем

За мить до катастрофи хокеїст "Локомотиву" зізнався дружині в коханні

Хроніка авіакатастрофи в Росії, в якій загинув "Локомотив"

Світ 8 вересня, 2011, 10:39

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами КоммерсантЪ / Н.Д.
Побачили помилку - контрол+ентер
Світ 19 жовтня, 2011, 08:15 6158 11
Додати до обраного
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 11
  • Виталий Виталий 19 жовтня, 09:10 Згоден 4 Не згоден 1 Как по мне тупая версия, что-то реальное скрывают. Летчик что первый раз поднимал самолет или он первый раз сел за штурвал самолета. Не верю я в то что он тормозил хоть убейте! Там куча систем которая сигнализирует о всех неисправностях даже если допустить что не возможно, пускай он упирался ногами в тормоз и тянул штурвал, тогда закрадывается вопрос а что делал второй летчик? Как правило поднимают в воздух самолет два летчика и сил у них хватит дабы поднять махину воздух! Разбирайтесь лучше, проводите следствие а не подпихивайте тупую версию либо говорите правду! відповісти цитувати Дякуємоспам to Виталик to Виталик 19 жовтня, 09:45 Згоден 3 Не згоден 2 Вы упустили два момента. Во первых командир плохо чувствовал себя перед взлетом. Во вторых помощник начал взлет, в третьих-засомневался командир за перестановку стабилизатора.,что приводит к увеличению нагрузки на штурвал для поднятия передней части самолета во взлетное положение..Педали в Як-ах ножные, нажимного действия(на подобии авто)--хотя там есть защелка, исключающая нажим тормоза на разбеге, почему то о ней ни слова.И последнее--помните последнюю фразу---"АНДРУХА, ЧТО ТЫ ДЕЛАЕШЬ"--ЭТО НА МОЙ ВЗГЛЯД И Была причина, торможения... цитувати Дякуємоспам
Вибір редакції