Незалежні експерти не згодні з офіційною версією загибелі "Локомотива"

Фото з місця трагедії© AFP
Світ 20 жовтня, 2011, 13:45 5363 2
Додати до обраного
Експерти вважають необ'єктивною версію про те, що до катастрофи Як-42 під Ярославлем призвела помилка пілота. Кажуть, списати провину на екіпаж - легше за все.

Незалежні експерти, льотчики і науковці, вважають необ'єктивною версію про те, що до катастрофи Як-42 з командою ярославського хокейного клубу "Локомотив" призвели дії одного з пілотів, який нібито з незрозумілих причин гальмував під час зльоту.

"Гальмував пілот чи ні, достеменно встановити неможливо, тому що датчики, які б фіксували вплив на педаль, на Як-42 не стоять. Не ведеться і відеоспостереження за діями екіпажу", - розповів газеті "Известия" льотчик-випробувач Андрій Гусєв.

На його думку, пригальмовувати могла сама гідросистема, можливо, через прихований дефект. "Звалити провину на екіпаж - найлегший шлях", - нарікає експерт.

"Підозра" на гідросистему впала одразу після того, як в Інтернет потрапили фотографії з місця загибелі літака. У коліс була зруйнована пневматика.

"Ми бачимо, що смуги для розбігу не вистачило, тобто, літак щось гальмувало, щось сталося або з гідравлікою, або з двигунами. Гальмування буває двох типів: аеродинамічне, коли стабілізатор не встановлено на злітне положення, або ж гальмування коліс ", - пояснює льотчик-випробувач Володимир Герасимов, пілот 1-го класу, який багато років пропрацював в міністерстві цивільної авіації СРСР і розслідував багато авіакатастроф.

Володимир Грудін,"авіаслідчий" з 40-річним стажем, вважає, що до трагедії могли призвести два чинники.

"При максимальному режимі зльоту витрата палива збільшується на третину, а в авіакомпаніях льотчикам настійно радять паливо економити. Граничний режим зльоту також зменшують, щоб літаки менше шуміли, оскільки люди, які живуть поряд з аеропортами, часто скаржаться на гуркіт", - пояснив він.

У тому, що поведінка пілотів Як-42 не могла стати причиною катастрофи, вважає і старший науковий співробітник петербурзького Інституту проблем машинознавства РАН, кандидат фізико-математичних наук Віктор Кулагін.

Авіакатастрофа Як-42 під Ярославлем_2
AFP
Фото з місця трагедії
До падіння літака під Ярославлем, каже він, могло призвести рідкісне і маловивчене явище - зрив компресора двигуна, що виникає через збіг обставин природного характеру.

"Повільний розгін був не від того, що гальмували. Не було тяги в двигунах, хоча вони гуркотіли і був повний газ, як і належить під час зльоту", - зауважив Кулагін.

Явищем, яке машинобудівники називають "зрив компресора двигуна", кілька років тому займалася лабораторія методів аналізу надійності, де працює Кулагін.

"Паливо подається по максимуму, двигун ніби працює, а тяги немає, - пояснив Кулагін. - Тому що компресор, який живить киснем турбіну, крутиться, але не подає його в турбіну. Вірніше, подає, але дуже мало".

На думку Кулагіна, Як-42 під Ярославлем став жертвою саме цього явища. "Є два етапи зриву компресора. Другий, коли двигун уже "чхає" і "кашляє , називається помпаж. А перший етап - коли на зльоті відбувається так званий тихий зрив компресора", - наголосив експерт.

Однак експерти-льотчики ставлять цю версію під сумнів.

"Якби у двигуна був предпомпажний стан, то це б записала "чорна скринька", найменше зменшення обертів двигуна було б зафіксовано. Але, за даними МАК, все працювало в штатному режимі", - сказав Герасимов. Він не згоден і з тим, що проблема була в стартовому режимі двигунів.

"Навіть при зльоті на номінальному режимі тієї смуги, з якої вони злітали, було достатньо для того, щоб виконати нормальний зліт", - впевнений він.

Висловлюючи різні версії, експерти сходяться в одному: рівень розслідувань авіаційних подій зараз в цілому нижче, ніж 10-20 років тому.

Авіакатастрофа Як-42 під Ярославлем, що сталася 7 вересня, забрала життя 44 людей. У ній загинули гравці основного складу хокейної команди "Локомотив" і члени екіпажу.

Після падіння літака вижили двоє людей, однак пізніше нападник "Локомотива" Олександр Галімов помер в опіковому центрі. У живих залишився тільки бортінженер Олександр Сізов.

Читайте також:

Інженер, який вижив у катастрофі Як-42, дав перше інтерв'ю

Встановлена причина катастрофи Як-42 з командою "Локомотива"

За мить до катастрофи хокеїст "Локомотиву" зізнався дружині в коханні

Команда "Локомотив" загинула у катастрофі. ФОТО З МІСЦЯ ТРАГЕДІЇ

Хроніка авіакатастрофи в Росії, в якій загинув "Локомотив"

Світ 8 вересня, 2011, 10:39

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами Известия / Н.Д.
Побачили помилку - контрол+ентер
Світ 20 жовтня, 2011, 13:45 5363 2
Додати до обраного
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 2
  • Сергей Сергей 20 жовтня, 14:14 Згоден 1 Не згоден 0 Ребята , ну что тень на плетень наводить ? Есть взлётная скорость , есть рубежи. Не проходит по параметрам - прервите взлёт ! ( причину малой скорости отрыва сейчас выяснять не надо ) Экипаж должен выполнять РЛЭ ! А тут явная несогласованность действий . відповісти цитувати Дякуємоспам
Вибір редакції