Оприлюднено таємну версію причин катастрофи "Булгарії": на судні були пробоїни

За офіційною версією слідства, корабель затонув через поганий технічний стан© Первый канал
Світ 10 серпня, 2011, 09:15 2629
Додати до обраного
За даними джерел, чотири пробоїни були зафіксовані в акті позачергового огляду "Булгарії".

Причиною аварії теплохода "Булгарія" могли стати пробоїни в обшивці, отримані судном незадовго до трагедії.

Як з'ясувала газета "Московський комсомолець", чотири пробоїни були зафіксовані в акті позачергового огляду "Булгарії", проведеного Середньо-Волжською філією Російського річкового регістра 5 серпня в доці ремонтної бази флоту імені Куйбишева.

За офіційною версією слідства, корабель затонув через поганий технічний стан - несправність двигуна, систем радіосповіщення, неповного укомплектування засобами порятунку, а також у зв'язку з перевантаженням.

Про пробоїни в ув'язненні Слідчого комітету, оприлюдненому в кінці минулого тижня, не йдеться ні слова. Тим часом акт фахівців був складений в той же день, коли СК робив заяви з приводу завершення розслідування.

Як нагадує "МК", ще 26 липня, коли "Булгарія" була піднята з дня Волги, фахівці заявили, що пошкоджень обшивки, які могли б привести до краху, не виявлено. Висновок експертів свідчить про зворотне, причому, на думку фахівців, жодне з чотирьох пошкоджень не могло бути отримано в результаті підйому судна.

Як вважають експерти, пробоїни "в районі паливного танка основного запасу палива" корабель міг отримати при русі заднім ходом. "Ці ушкодження є експлуатаційними, які призвели до затоплення танка і отримання судном додаткового нахилу на правий борт", - йдеться у висновку.

За словами анонімного джерела, що передав виданню документ, маневр, який призвів до пробоїни, дизель-електрохід міг зробити в Болгарії в день трагедії.

За деякими даними, неподалік від причалу там є підводні перешкоди, куди і міг упертися теплохід. У результаті крізь ці отвори загальною площею приблизно 50-55 кв. см вода почала надходити в паливну цистерну, а звідти витікати в машинне відділення і розподілятися під обшивкою.

Як зазначив експерт, у цьому випадку достатньо було маневру при русі наліво і впливу шквалистого вітру, щоб судно лягло на правий борт і почало тонути.

Джерело вважає, що капітан і команда могли не помітити ці ушкодження, хоча повинні були виявити неполадки, регулярно заміряючи рівень води в танках і рівень підсланевих вод. Можливо, що команда просто не встигла цього зробити через короткого проміжку часу ходу від Болгар до Сюкеева.

За версією експерта, швидше за все капітан запідозрив недобре буквально в останні хвилини перед трагедією. За висновком слідства саме тому він повів судно на мілину. Зрозумівши ж, що зробити цього не встигне, капітан зробив лівий розворот на вітер, чим погіршив ситуацію - судно почало швидко тонути.

Як впевнене джерело, фатальні пробоїни судно отримало саме в останньому рейсі. В іншому випадку трагедія сталася б раніше. Абсолютно точно, пробоїни також не були отримані при підйомі судна з дна річки, оскільки вони абсолютно іншої якості, переконаний експерт.

Читайте також:

Катастрофа "Булгарії": водолази розповіли, як люди боролися за життя

Більшість жертв "Булгарії" загинули через рятувальні жилети

Стало відомо, як капітан "Булгарії" намагався врятувати теплохід

Наслідки катастрофи "Булгарії"

Світ 25 липня, 2011, 10:21

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами Московский комсомолец / ОМ
Побачили помилку - контрол+ентер
Світ 10 серпня, 2011, 09:15 2629
Додати до обраного
Всього коментарів: 0
Вибір редакції