Польські експерти назвали причини авіакатастрофи під Смоленськом

У катастрофі Ту-154 загинули 96 людей© Wprost
Світ 30 грудня, 2010, 08:27 3014 1
Додати до обраного
Відповідальним за катастрофу Ту-154 Леха Качинського під Смоленськом фахівці вважають головкома ВПС Польщі Анджея Бласіка: нібито саме він вирішив саджати літак попри погані погодні умови.

На думку польських експертів, причинами катастрофи Ту-154 президента Польщі Леха Качинського під Смоленськом стали: рішення летіти за поганих погодних умов, рішення саджати літак і рішення його прийняти з боку диспетчера.

Екс-командувач 36-го спецполку транспортної авіації Роберт Латковський вважає частково відповідальним за катастрофу головнокомандувача ВПС Польщі генерал Анджея Бласіка. На його думку, саме Бласік, а не капітан борту, вирішив саджати літак попри низьку видимість.

"Погода не давала можливості посадити літак. Помилкове рішення прийняв голова ВПС (генерал Бласік), який був відповідальний за цей рейс. Він був на борту, значить, був гарантом безпеки президента і пасажирів. Треба було відкласти виліт і чекати на поліпшення погоди або летіти на запасний аеродром ", - сказав Латковський.

Він зауважив, що пілот Аркадіуш Протасюк був під тиском з боку глави ВПС, який перебував у кабіні льотчиків. "Командиром цього літака був не капітан Протасюк, а, згідно з правилами, генерал Бласік. І це він віддав наказ садити літак, навіть якщо не безпосередньо, він дозволив порушувати правила польоту", - вважає експерт.

За його словами, екіпаж не хотів садити літак, тільки хотів зайти на посадку, щоб "задовольнити пасажирів" а потім летіти на інший аеродром.

На думку іншого експерта з авіації, колишнього командувача ескадрою 36-го спецполку Стефана Грушчіка, "смоленська трагедія почалася у Варшаві" з організації польоту. За його словами, підбір екіпажу був "фатальним".

"Екіпаж не знав російської мови, не знав процедур, яких необхідно дотримуватися при посадці на російських військових аеродромах", - зазначив він.

І, нарешті, останньою причиною трагедії, на думку польських експертів, стали помилки в діях диспетчерів у Смоленську.

"Диспетчери не мали допустити посадки в таких умовах", - сказав Латковський.

За його словами, в диспетчерській кабіні була паніка, один з диспетчерів радився з Москвою, приймати літак чи ні. "Там хтось прийняв неправильне рішення прийняти літак. Диспетчер навчений і знає, що в таких умовах приймати літак не можна", - зазначив експерт.

Латковський не виключив також, що могло статися непорозуміння між пілотами і диспетчерами: коли екіпаж підтвердив, що раніше садив літак на військовому аеродромі, диспетчери могли подумати, що пілоти знають процедури.

Літак Ту-154 польського президента Леха Качинського розбився 10 квітня. Загинули всі 96 людей, які були на борту, - 88 пасажирів і вісім членів екіпажу. Вони прямували до Катині, щоб взяти участь у меморіальних заходах. Літак сідав в умовах сильного туману і зачепився за дерева. Розслідування авіакатастрофи РФ і Польща ведуть спільно.

Читайте також:

Ярослав Качинський не впевнений, що поховав саме свого брата

Прокуратура Польщі запідозрила РФ у знищенні уламків літака Качинського

Нова версія загибелі Качинського: у главкома ВПС був конфлікт з пілотами

У Варшаві відкрили пам'ятник жертвам Смоленської катастрофи

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами РИА Новости / Н.Д.
Побачили помилку - контрол+ентер
Світ 30 грудня, 2010, 08:27 3014 1
Додати до обраного
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 1
Вибір редакції