Польський прем'єр викрив Росію в приховуванні даних про катастрофу під Смоленськом

Авіакатастрофа під Смоленськом
Світ 3 серпня, 2010, 12:27 2412 2
Додати до обраного
Прем'єр Дональд Туск стверджує, що зараз, на завершальній стадії, співпрацювати з Москвою стало ще важче, ніж на початку розслідування.

Влада Польщі все активніше обурюється тим, що Росія затягує розслідування авіакатастрофи під Смоленськом 10 квітня, в якій загинули всі 96 осіб, що знаходилися на борту - практично вся політична еліта країни на чолі з президентом Лехом Качинським. Прем'єр Дональд Туск стверджує, що зараз, на завершальній стадії, співпрацювати з Москвою стало ще важче, ніж на початку розслідування.

Прем'єр-міністр Туск заявив напередодні, що Варшава ще не отримала запитані документи, і закликав, щоб Росія передала "точну інформацію", виявлену за час розслідування. Якщо така інформація не надійде, Туск чекає від Москви "пояснень, які обставини ускладнили передачу документів російською стороною". Уряд Польщі вперше висловив офіційне невдоволення на адресу Росії.

Варшава намагається домогтися від Москви передачі ряду важливих документів, у тому числі відомості про технічне оснащення та стан аеропорту Смоленська, поведінці російських авіадиспетчерів, дані про переговори між ними про закриття аеропорту в умовах туману і напрямку літака на запасний аеродром.

Крім того, в Польщі намагаються з'ясувати, чи дозволяли борту посадку і наскільки чітко диспетчери давали інструкції екіпажу борту. Прем 'єр Туск доручив міністру внутрішніх справ Єжи Міллеру і керівнику держкомісії Польщі з розслідування авіакатастрофи Едмунду Кліх направити офіційний запит до Москви про причини затримки.

Кліх вже відправив главі Міждержавного авіаційного комітету (МАК), що базується в Москві, Тетяні Анодіній "жорсткий" лист, в якому вимагає надати всю необхідну інформацію, дотримуючись відкритості і поваги до принципів співпраці. "Проблеми почалися. Росіяни не хочуть давати нам доступ до документів", - цитує його видання.

Брат-близнюк загиблого президента Ярослав Качиньський ще в червні звинуватив Росію в затягуванні розслідування. "Це розслідування - справа честі для польського народу, тому що ця катастрофа стала найбільшим нещастям для Польщі з 1945 року", - заявив він і зажадав, щоб матеріали були передані з Москви до Варшави відповідно до Чиказької конвенції від 1944 року.

Розслідування причин катастрофи ведуть слідчі органи обох країн. Російські експерти змогли розшифрувати приблизно три чверті записів мовних самописців, 25% розмов виявилися зашумлені.

В кінці травня Росія передала Польщі копії записів "чорних скриньок", оригінал вцілілого експлуатаційного реєстратора польського виробництва, який теж фіксує показання приладів. У військову прокуратуру Польщі надійшло 1300 документів, в тому числі свідчення близько 200 свідків, протоколи допитів працівників наземних служб, дані судових медиків, списки особистих речей пасажирів.

У середині липня міністр юстиції Росії Олександр Коновалов оголосив, що розслідування цієї "абсолютно безпрецедентної справи" продовжено до шести місяців - тобто, має завершитися не раніше 10 жовтня.

А через кілька днів у польському виданні Newsweek вийшов матеріал, у якому МАК представлений як "абсолютно корумпована організація", яка "традиційно покладає провину за авіакатастрофи на пілотів для захисту власних інтересів".

Дійсно, в попередньому звіті комітету про причини катастрофи під Смоленськом винними опосередковано назвали пілотів. Проте ряд експертів вважають, що справжньою причиною трагедії могли бути неточні дані, надані екіпажу диспетчером Смоленського аеродрому.

Деякі представники Польщі і зовсім звинувачують Росію у фальсифікації підсумків розслідування. Так, підполковник польських ВПС Бартош Строіньський - один з експертів, які їздили до Москви і брали участь в розшифровці записів "чорних ящиків" - заявив, що росіяни підмінили стенограму.

Правда, у відповідь на це голова МВС Польщі Єжи Міллер запевнив, що розшифровка опублікована "без єдиної вставленої і єдиної віддаленої коми". "Я не хочу, щоб польське суспільство апріорі виражало недовіру російській стороні", - зазначив він, визнавши, однак, що "не всі поляки повністю вірять російській стороні".

Читайте також:

Росія не дає Польщі матеріали розслідування Смоленської катастрофи

Міноборони Польщі: Ту-154 є одним з найбільш безпечних літаків

Ярослава Качинського допитали у справі авіакатастрофи під Смоленськом

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами The Wall Street Journal / А.С.
Побачили помилку - контрол+ентер
Світ 3 серпня, 2010, 12:27 2412 2
Додати до обраного
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 2
Вибір редакції