Страсбурзький суд зобов'язав Росію виплатити 7 тис. євро журналістам

Росія програла суд журналістам©
Світ 9 жовтня, 2009, 07:58 642
Додати до обраного
Дві російські газети виграли справи в Європейському суді з прав людини за позовом до російської влади. РФ повинна виплатити їм 7 тис. євро за порушення свободи слова.

Європейський суд з прав людини (ЄСПЛ) у Страсбурзі задовольнив позови редакторів єкатеринбурзькій газети "Д.С.П." і Владивостоцької "Арсеніївські вісті", яких російські суди визнали винними у наклепі на чиновників, і зобов'язав Росію виплатити 7 тисяч євро за порушення свободи слова.

Єкатеринбурзька газета "Д.С.П." в 2001 році опублікувала статтю "Білий дім став блакитним", де обласної прем'єр Олексій Воробйов - в комюніке суду він значиться як В. - звинувачувався у зв'язку з колишнім московським чиновником Сергієм Капчуком (за версією суду - К.), якому він нібито подарував за рахунок обласного бюджету квартиру в Москві. У 2002 році суд Єкатеринбурга засудив редактора газети Яну Порубову до півтора року виправних робіт за статтями "наклеп" і "образа". Порубову амністували, але судимість за неї збереглася.

Три засновника приморської газети "Арсеніївські вісті" були засуджені до штрафу в 75 тисяч рублів за статтю "Вся влада з лісу", опубліковану в 2002 році. У ній критикувалася несанкціонований продаж лісу і цитувалася лист чиновників, які називали можливих винуватців порушення.

Пізніше російські апеляційні інстанції підтвердили вироки судів.

ЄСПЛ вивчив обставини справ і вирішив, що обидві статті стосувалися управління державними коштами, яке по праву привернуло увагу журналістів.

У першому випадку судді відзначили, зокрема, що звинувачення проти Порубової ґрунтувалися на викритті гомосексуалізму, тоді як метою статті було прояснити витрати державних коштів.

У другому випадку, на думку суддів, журналісти мали право публікувати витяги з офіційного і не засекреченого документа. Більш того, сама влада в ході процедури не стала спростовувати звинувачень, що містилися в статті.

Палата ЄСПЛ ухвалила, що російська влада порушила статтю 10 європейської Конвенції про права людини та основних свобод (свобода висловдення думки). Суд зобов'язав Росію виплатити позивачам у справі "Арсеніївські вісті" 2,6 тисячі євро за нанесення матеріального збитку, 3 тисячі євро за моральний збиток і 1,4 тисячі євро на покриття судових витрат. Порубовой ЄСПЛ не присудив нічого, оскільки вона відшкодування не вимагала.

Рішення палати суду набуде чинності, якщо сторони протягом трьох місяців не звернуться з проханням передати справу у Велику палату ЄСПЛ, яка, в свою чергу, може відхилити звернення.

Нагадаємо, що напередодні держсекретар США Гіларі Клінтон виступила з критикою Кремля за нездатність притягти до відповідальності вбивць журналістів та правозахисників.

Читайте також:

Клінтон розкритикувала Росію за нерозкриті вбивства журналістів

Названі імена нових фігурантів справи Політковської

В'єтнамського журналіста звільнили за критику СРСР в особистому блозі

Військових США, які вбили українського журналіста, остаточно виправдали

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами РИА Новости / Д. Є.
Побачили помилку - контрол+ентер
Світ 9 жовтня, 2009, 07:58 642
Додати до обраного
Всього коментарів: 0
Вибір редакції