У кабіні літака Качинського знаходився командувач ВПС Польщі

МАК ідентифікував голос сторонньої особи в кабіні© AFP
Світ 19 травня, 2010, 16:24 2089
Додати до обраного
Міждержавний авіаційний комітет підтвердив, що за кілька секунд до авіакатастрофі літака Качинського в кабіні знаходилися сторонні особи. Джерела називають директора дипломатичного протоколу МЗС та командувача Військово-Повітряних сил Польщі.

Джерело, близьке до членів міжнародної комісії з розслідування катастрофи літака президента Польщі Леха Качинського, повідомило, що в кабіні були директор дипломатичного протоколу Міністерства закордонних справ Маріуш Казана і командувач Військово-Повітряних сил Польщі генерал Анджей Блазік.

В свою чергу, Міждержавний авіаційний комітет (МАК) підтвердив версію про те, що в кабіні пілотів знаходилися сторонні особи.

Голос одного з них ідентифіковано, заявила голова комітету Тетяна Анодіна. Особа іншої людини чи інших людей, що знаходилися в кабіні, повинні додатково ідентифікувати польські слідчі. Анодіна не назвала прізвища людини, голос якої ідентифікований.

За словами голови МАК, вивчення версії про можливий вплив на екіпаж і прийняття ним рішення про посадку з боку сторонніх буде продовжено, тому що ці питання мають важливе значення для встановлення причин катастрофи.

У свою чергу уповноважений представник Польщі Едмунд Кліх повідомив, що він особисто не чув цих голосів. "Вони були в тлі. Там було кілька пропозицій. Але поки не можна сказати, чи мали вони якесь вплив на екіпаж", - сказав він. "Я не думаю, що це мало вирішальний вплив на катастрофу", - зауважив Кліх.

При цьому Тетяна Анодіна зазначила, що ідентифікація голосів членів екіпажу Ту-154 була ускладнена через те, що двері в кабіну пілотів була відкрита. "Для очищення запису від шумів була застосована унікальна апаратура, в результаті голоси чітко ідентифіковані", - повідомила вона.

Як зазначив Едмунд Кліх, літак президента Польщі був військовим, і на нього не поширюються правила цивільної авіації, що забороняють перебування в кабіні пілота сторонніх. Зі свого боку Тетяна Анодіна заявила, що "в російських федеральних авіаційних правилах є чіткі вказівки про те, що не допускається перебування в кабіні льотного екіпажу осіб, які не пов'язані з виконанням польотного завдання". "Така ж сама процедура є в державах нашої угоди і, природно, у світовій практиці", - зазначила глава МАК.

Нагадаємо, що раніше висувалися версії, що в кабіні міг знаходитися президент Польщі Лех Качинський. Потім польська Gazeta Wyborcza з посиланням на джерело в МВС Польщі повідомила, що таким стороннім міг бути директор служби дипломатичного протоколу МЗС Польщі Маріуш Казана. Як писали ЗМІ, невідомий у кабіні за мить до того, як лайнер зачепив крилом дерево, запитав у екіпажа, чи все йде відповідно до плану і чи сяде літак із запізненням.

Як пояснив голова технічної комісії МАК Олексій Морозов, останній раз голос стороннього був зафіксований на бортових самописців на підльоті до аеродрому в Смоленську, але до прольоту далекого радіомаяка. Експерт в авіаційній галузі повідомив, що дальній привідний радіомаяк на аеродромі Смоленськ "Північний" розташований приблизно в 4-6 кілометрах від кінця злітно-посадкової смуги. Як додав експерт, оскільки, за даними техкомісії МАК, перше зіткнення літака з перешкодою сталося на відстані близько 1100 метрів від смуги, можна припустити, що за лічені секунди до удару об землю, які пішли на подолання декількох кілометрів до цієї точки, один з сторонніх спілкувався з кимось із екіпажу.

У свою чергу, Едмунд Кліх відзначив, що розслідування має встановити, "чи діяв екіпаж у стані стресу і поспіху". "Екіпаж знав, якою важливою є участь президента Польщі у катинських заходах, і вибір запасного аеродрому привів би до його запізненню в Катинь", - сказав він. "Ми намагатимемося оцінити, який рівень стресу був у екіпажа, і чому він не пішов на запасний аеродром", - підкреслив представник Польщі.

Раніше повідомлялося, що Міждержавний авіаційний комітет завершив розшифровку бортових самописців польського урядового літака Ту-154, що розбився під Смоленськом. У МАК також виключили теракт, вибух або пожежу як одну з причин авіакатастрофи.

Читайте також:

Розшифровка самописців літака Качинського повністю завершена

Офіційно: на літаку Качинського не було теракту чи пожежі

Причини катастрофи літака Качинського стануть відомі до червня

Польські ЗМІ дізналися, кому належав голос на стрічці самописця літака Качинського

Розшифровано самописці літака Качинського

Світ 19 травня, 2010, 17:08

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами NEWSru.com / УНІАН / Д.Є.
Побачили помилку - контрол+ентер
Світ 19 травня, 2010, 16:24 2089
Додати до обраного
Всього коментарів: 0
Вибір редакції