У Ле Бурже презентували революційний літальний апарат без крил Світ 23 червня, 14:25
D-Dalus має потужність в 120 к.с. і турбіни близько 160 см в довжину, кожна з яких обертається зі швидкістю 2 тис. 200 об/хв. Апарат може піднімати в повітря близько 70 кг

На авіакосмічному салоні Ле Бурже, що проходить у Франції, презентували новий тип літального апарату, який теоретично може стати найбільш інноваційним з часів розробки реактивного літака.

Новий пристрій D-Dalus не має ні постійних крил, ні ротора, але використовує чотири механічно пов'язані обертові циліндричні турбіни, кожна з яких обертається зі швидкістю 2 тис. 200 об/хв для створення викиду повітря. Самі по собі турбіни обертаються в різних по відношенню одне до одного напрямках.

Розробники літального апарату кажуть, що їхній пристрій є "екстремально маневреним" за рахунок зміни кута лопатей за допомогою сервоприводу.

Така конструкція означає, що вектор тяги може бути направлений в будь-якому з напрямів діапазону майже в 360 градусів навколо будь-якої з трьох осей. Таким чином, D-Dalus може злітати вертикально, ширяти нерухомо або летіти в будь-якому з напрямів.

Управляється пристрій за допомогою простого джойстика, тому для управління D-Dalus зовсім не обов'язково бути пілотом.

Водночас, всередині апарату працюють комп'ютерні алгоритми, що керують рухом турбін і їх напрямком обертання.

"Існуючі гвинтокрилі літальні апарати вертикального зльоту і посадки мають ряд вад, які роблять їх найчастіше непридатними для використання. Вони незручні в поганих погодних умовах або на далеких дистанціях. На відміну від них, D-Dalus покладається на внутрішні ресурси і являє собою більш розвинений транспортний засіб", - вважають австрійські розробники.

За їхніми словами, буквально днями вони показали свою технологію європейським військовим і останніх вона дуже зацікавила за рахунок можливостей вертикальної посадки, тихої роботи і високого ступеня маневреності.

Крім того, військові зазначили, що у D-Dalus немає зовнішніх обертових або рухомих частин, а турбіни приховані під платформою, тому його можна використовувати в гірській місцевості або в містах з дуже щільною забудовою.

Розробники кажуть, що D-Dalus може виступати в якості засобу патрулювання, пристрою для порятунку людей або як безпілотного військового апарату, що несе на собі озброєння.

"Крім усього іншого, D-Dalus цілком може працювати усередині приміщень, наприклад всередині аварійних АЕС або будівництві", - додають розробники.

Показаний в Ле Бурже варіант D-Dalus має потужність в 120 к.с. і турбіни близько 160 см в довжину. Існуючий на сьогодні апарат може піднімати в повітря близько 70 кг. Корпус апарату виготовлений з вуглецевого волокна з дуже малою вагою.

Читайте також:

ЗМІ: сенсаційну новинку, представлену на Ле Бурже, "винайшли" в СРСР 30 років тому

У Європі показали ракетоплан, який долетить від Токіо до Парижа за 2,5 години

Airbus і Boeing б'ють рекорди на "Ле Бурже"

Airbus показав "літак майбутнього" - з повністю прозорим корпусом

У Франції запустили в рейс перший автобус без водія

Найдовший пасажирський літак у світі вперше піднявся у повітря. ФОТО

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Написати до редакції © За матеріалами Gizmag.com / К.М.
Побачили помилку - контрол+ентер
Світ 23 червня, 2011, 14:25 1704 1
Додати до обраного
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 1
Вибір редакції