У Москві показали "головну мрію СРСР" Світ 11 листопада, 03:17
На будівництво легендарної БАМ, однієї з найбільших залізничних магістралей у світі, Радянський Союз кинув усі свої сили.

У Центральному виставковому залі Москви "Манеж" відкрилася експозиція "БАМ 1930 – 1989 рр", присвячена будівництву Байкало-Амурської магістралі, яка впродовж довгого часу була "головною колективною мрією СРСР".

Ідея прокладення залізниці крізь увесь Сибір - "другого Транссибу" - зародилася ще наприкінці 19 сторіччя, і на її втілення у життя знадобилося більше 100 років.

Офіційним днем народженням БАМ вважають 27 жовтня 1984 року, коли було укладено знамениту останню "Золоту ланку" головного ходу залізниці. Але остання і найскладніша ділянка дороги – Північно-Муйський тунель - був введений у постійну експлуатацію тільки в 2003 році, через 12 років після розпаду Радянського Союзу.

Будівництво магістралі розпочалося у квітні 1932 року, і наступного року радянська влада, яка не визнавала недосяжних цілей, розпорядилася завершити прокладення дороги за три роки.

Утім, це завдання виявилося не таким вже й простим. У 1974 році по всьому розпочався набір комсомольців-добровольців, і молодь з усіх республік попрямувала на будівництво. Зі сходу магістраль прокладали військові, але справжніми обличчями БАМ стали добровольці, які відповідали за другу половину шляху.

Ці рейки, що тягнуться впродовж 4287 кілометрів, стали іконою радянського героїзму і одночасно романтичним символом колективної праці, за якою було приховано спустошеність, невлаштованість, зруйновані долі. Та з офіційного боку БАМ завжди виглядав як мрія національного масштабу.

На виставці у Москві будівництво БАМ показано через об'єктив камер восьми фотографів - Геннадія Копосова і Валерія Корешкова, Віктора Ахломова, Дмитра Бальтерманца і Юрія Садовникова, представлено також декілька фотографій Юрія Роста, Олександра Абази і Аркадія Шайхета.

БАМ проходить на північ від Транссибірської магістралі, відмежовуючись від неї в Тайшеті. Траса магістралі проходить в основному в гористій місцевості, прорізаючи сім гірських хребтів. Найвища точка шляху - Муруринській перевал (1316,93 метра над рівнем моря). Траса дороги перетинає 11 великих річок, на ній зведено 2230 великих і малих мостів. Магістраль проходить більше ніж через 200 залізничних станцій і роз'їздів, більше 60 міст і селищ.

Читайте також:

Польській міністр запропонував знести єдину сталінську висотку у Варшаві

У США перевипустили фільм, який прославляє Сталіна

Більшість жителів Землі незадоволені капіталізмом, але не жалкують про розпад СРСР

Мєдвєдєв зрозумів, що ідеалізувати Сталіна не потрібно

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Написати до редакції © За матеріалами dni.ru / Н.Д.
Побачили помилку - контрол+ентер
Світ 11 листопада, 2009, 03:17 1880 5
Додати до обраного
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 5
  • Ланселот Ланселот 11 листопада, 05:56 Згоден 1 Не згоден 0 У кореспондента випала найцікавіша частина історії. І зрозуміло чому - знову полазили по офіційних російських сайтах. А там сталінський період тихо завуалювали, вип'ятивши "героїчні" семидесяті роки. Так от, зараз усіх подробиць того часу не пригадаю, але принцип був таким, що ще в тридцятих там поклали дуже багато народу, але побудувати не встигли. А тоді БАМ дійсно був потрібен задля майбутньої війни з Японією. Ну та не встигли до Другої світової. Потім його потреба стала значно меншою, але з повістки його не знімали. Наскільки пишуть (я не берусь тут судити) - економічна потреба в БАМі була нульовою, військова після Д.с.в. - теж, але ідея про нього міцно засіла у мізках деяких високопоставлених комуняк. Тому будівництво велося, але не дуже активно. Та й ясно - після війни в СРСР головним був атомний проект. Після смерті Сталіна Берія заморозив ряд "проектів століття", які не мали економічного зиску. (далі буде) відповісти цитувати Дякуємоспам
Вибір редакції