У Польщі з’ясували нові подробиці Смоленської катастрофи

Авіакатастрофа сталася 10 квітня 2010 року© Dziennik
Світ 25 лютого, 2011, 16:00 2297
Додати до обраного
У Польщі знайшли відео сварки генерала Бласіка з командиром екіпажу Ту-154 в день трагедії під Смоленськом.

Польські ЗМІ з'ясували нові подробиці того, що відбувалося у військовому аеропорту перед вильотом 10 квітня 2010 президентського борту Ту-154 з Варшави до Смоленська.

Як повідомляє польський телеканал TVN24, камера спостереження в аеропорту зняла сварку між командиром екіпажу Аркадіушом Протасюком і командувачем ВПС Польщі Анджеєм Бласік. Про те, що Протасюк і генерал Бласік за кілька годин до падіння літака розмовляли на підвищених тонах, розповідають і деякі свідки.

За словами очевидців, в розмові командира екіпажу і голови ВПС йшлося про виліт до Смоленська. За інформацією польського телеканалу, Протасюк не хотів летіти до Смоленська, так як у нього не було точних даних про погодні умови. Ймовірно, Протасюк був настільки збуджений розмовною перепалкою, що навіть не вийшов вітати до трапа літака президента Леха Качинського, як це належить за протоколом. Замість командира екіпажа це зробив глава ВПС Польщі.

Як стало відомо, отримана інформація вивчається польською комісією щодо з'ясування обставин авіакатастрофи, яку очолює глава МВС Польщі Єжи Міллер. Прокуратура Польщі підтвердила, що також вивчає цю інформацію. Як заявив представник військової прокуратури Збігнєв Жепа, з цього питання були допитані свідки.

Нагадаємо, в листопаді минулого року на етапі розслідування трагедії про постійні сварки Бласік з пілотами президентського літака говорили родичі загиблих у катастрофі під Смоленськом. Як випливало зі спогадів вдів і товаришів по службі загиблих членів екіпажу, генерал і до трагедії вів себе зухвало: скандалив з пілотами президентського літака і часто сідав за штурвал під час польотів, наказуючи підлеглим покинути крісло.

Як заявили тоді рідні загиблих членів екіпажу, на їхню думку, присутність Бласік 10 квітня в кабіні Ту-154 не могло не позначитися негативно на психологічному стані пілотів і прийнятті ними важливих рішень з управління літаком. Як розповідала вдова командира екіпажу Аркадіуша Протасюка, Магдалена Протасюк, за словами чоловіка, у генерала був важкий характер, він не терпів ніяких суперечок та обговорення своїх наказів.

Вдова техніка Анджея Міхаляка, Малгожата Міхаляк, повідомляла, що невдоволення військовослужбовців спецполку транспортної авіації викликали і навчання на виживання, які наказував проводити Бласік. Пілоти змушені були здійснювати виснажливі марш-кидки з важкими рюкзаками по горах. За відгуками інших свідків, Бласік часто наказував звільнити місце пілота і сам сідав за штурвал літака.

Міжнародний авіаційний комітет (МАК) 12 січня оприлюднив остаточний звіт про результати технічного розслідування, згідно з яким безпосередньою причиною катастрофи визнано рішення екіпажу не йти на запасний аеродром, а системними причинами - недоліки в забезпеченні польоту і підготовці екіпажу.

Експерти МАК дійшли до висновку, що головною причиною падіння літака став людський фактор - помилки екіпажу і тиск на нього з боку високопоставлених пасажирів. Комісія МАК встановила, що на дії екіпажу міг вплинути головком ВПС Польщі Анджей Бласік, який знаходився в кабіні.

Проведена експертиза показала, що Бласік був п'яний у момент падіння літака. В його організмі виявили етиловий спирт у концентрації 0,6 проміле.

Ту-154 Леха Качинського розбився під Смоленськом вранці 10 квітня 2010 року. При посадці літак зачепився за верхівки дерев в умовах поганої видимості через сильний туман. Загинули 96 осіб, у тому числі сам президент і його дружина, представники керівництва країни.

Читайте також:

Глава МЗС Польщі: польські пілоти припустились помилки під Смоленськом

Качинського і Ту-154 згубила секретна інструкція

Сім'я Качинського звинуватила Москву в організації авіакатастрофи під Смоленськом

Аварія літака Качинського

Світ 14 квітня, 2010, 11:19

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами РИА Новости / tvn24.pl / О.М.
Побачили помилку - контрол+ентер
Світ 25 лютого, 2011, 16:00 2297
Додати до обраного
Всього коментарів: 0
Вибір редакції