Все, що відомо про катастрофу Boeing у Ростові-на-Дону: факти та версії

© Reuters
Світ 19 березня, 15:11 29593 9
Додати до обраного
У страшній аварії загинули восьмеро українців, серед яких була дитина.

Вночі проти суботи, 19 березня, в аеропорті Ростова-на-Дону розбився літак Boeing 737-800. Смертельний інцидент стався під час заходу на посадку.

Жертви катастрофи

На борту літака знаходилося 62 людини - 55 пасажирів, у тому числі чотири дитини, а також сім членів екіпажу. Усі вони загинули.

Скорбота і сльози. Родичі та друзі загиблих в аварії Boeing з'їхалися в аеропорт Ростова Світ 19 березня, 15:11

Більшість пасажирів (44 людини) були росіянами. Вісім (серед яких 5-річна дитина) - громадяни України, двоє громадян Індії і один громадянин Узбекистану. У складі екіпажу був один росіянин і громадяни Кіпру (командир), Іспанії, Колумбії, Киргизії і Сейшельських островів.

Раніше МНС РФ опублікував список прізвищ пасажирів та членів екіпажу.

Одному з туристів пощастило лишитися живим: він не потрапив на рейс через загублений паспорт.

Обставини трагедії

Літак компанії FlyDubai прямував рейсом з Дубая в Ростов-на-Дону. Рейс FZ-981 FlyDubai з півгодинним запізненням вилетів о 21:20 у п'ятницю, 18 березня, і повинен був прибути о 01:40 за московським часом у Ростов.

Дивіться фото: Скорбота і сльози. Родичі та друзі загиблих в аварії Boeing з'їхалися в аеропорт

Проте через погані метеоумови пілот не зміг посадити літак з першого разу. Відтак ще дві години лайнер нарізав кола над аеропортом, вичікуючи момент між поривами вітру для повторного заходу.

До речі, за кілька хвилин до аварії на запасний аеродром у Краснодар відправили пасажирський літак, який також повинен був приземлитися у Ростові-на-Дону. Це зробили через погані погодні умови. Під час катастрофи в Ростові-на Дону йшов слабкий дощ. Пориви вітру досягали 22 м/сек.

Стало известно, что разбившийся в РФ Boeing 737-800 пытался приземлиться в течение двух часов
twitter/Flightradar24

О 3:41 літак зник з радарів. Лайнер заходив на посадку з боку міста Аксай і впав за 253 метри від злітно-посадкової смуги, перед цим зачепивши злітну смугу крилом. Слідом за падінням стався вибух. Уламки розтрощеного літака розкидані по злітно-посадковій смузі.


За даними сайту Flightradar, літак упав вниз після спроби набрати висоту. В останній момент швидкість зниження досягла позначки 6,4 кілометра в хвилину.

Пізніше у Мережу потрапив аудіозапис останньої розмови ростовського диспетчера з пілотом "Боїнга". Голоси членів екіпажу спокійні, пілоти ні про що не турбуються і не повідомляють про якісь проблеми на землю.

Версії

Слідчий комітет Росії порушив карну справу за фактом аварії літака за статтею "Порушення правил безпеки руху й експлуатації повітряного транспорту, що призвело з необережності до смерті двох і більше осіб".

На часі слідчі розглядають дві версії аварії: помилку пілота та технічну несправність борту. Раніше серед причин називалися також складні метеоумови.

Експерт наполягає, що "Боїнг" міг впасти через зсув вітру у приземному шарі. Таку думку висловив віце-президент Асоціації цивільної авіації "Авіасоюз", льотчик-випробувач Микола Карпов. Зсув вітру - це значні зміни швидкості і напряму у приземному шарі на відносно невеликій ділянці у просторі.

"Екіпаж заходив на посадку в ручному режимі, швидше за все. Ось і літак клюнув", - пояснив Карпов.

Падіння Boeing в Ростові-на-дону_2
vk.com/rostovnadonu

Експерт також висловив здивування роботою наземних служб аеропорту. Неодноразові заходи на посадку, виконані літаком, стали причиною сильного стресового стану командира. "Літак зробив 10 кіл, це вже божевілля. Чому керівник польотів не проаналізував за цей час спільно з метеослужбою фактичну погоду і не прийняв рішення про закриття летовища?" - Заявив Карпов.

Версія про теракт на борту літака малоймовірна і не розглядається серед основних.

Розслідування

Слідство остаточно визначиться з причиною аварії після опрацювання даних бортових самописців. Обидві "чорні скриньки" Boeing вже виявили на місці катастрофи. Також на місці події знайдено безліч фрагментів тіл загиблих. Пошуково-рятувальна робота триває, працює угруповання сил загальною чисельністю 700 осіб і понад 100 одиниць техніки.

Крім того, експерти провели попередній аналіз радіопереговорів диспетчерів з екіпажем Boeing 737-800. За словами джерела Інтерфаксу, первинна обробка даних вказує на те, що до моменту аварії політ лайнера проходив у штатному режимі. Голоси членів екіпажу спокійні. Вони не повідомляли про жодні проблеми на борту аж до удару об землю.

У Мережі з'явилися перші фото із місця падіння Boeing 737-800 Світ 19 березня, 15:11

Авіаперевізник

Flydubai — авіакомпанія-лоукостер Об'єднаних Арабських Еміратів. Базується в Міжнародному аеропорту Дубай. Заснована урядом емірату в 2009 році.

Авіапарк складається з 50 нових літаків Boeing 737-800. До моменту катастрофи 19 березня 2016 року авіакомпанія не втрачала літаків в результаті авіаційних подій.

Літаку, який розбився, всього п'ять років. Перший політ він здійснив у грудні 2010 року, авіакомпанія Flydubai - його перший експлуатант. Регулярні рейси літак виконує з січня 2011 року. При цьому експлуатувався він досить активно - тільки за цей тиждень літак встиг побувати у Саудівській Аравії, Лівані, Непалі, Кувейті та Україні.

Аеропорт

Аеропорт Ростов-на-Дону знаходиться в межах міста, за 10 хвилин їзди від центру. Мешканці сусідніх районів не постраждали. Аеропорт буде закритий до ранку неділі, частина рейсів перенаправлені в Краснодар. У Ростовській області оголошено жалобу.

Реакція у Мережі

Цієї ночі ще трьом літакам було складно здійснити посадку у ростовському аеропорті. Проте їхні командири були не такими наполегливими і повернули назад або приземлилися у сусідньому аеропорті Краснодару. Через це у багатьох юзерів виникло запитання: чому ж пілот Boeing 737 не зробив те ж саме?

Користувачі підозрюють, що всьому виною бажання зекономити. "Оскільки це був лоукостер, варіант відходу на запасний аеродром не розглядався, тому що це вивело б увесь рейс для компанії в мінус. Командир екіпажу вирішив чекати, в надії що погода покращиться. Чекав, чекав, але паливо закінчувалося. Вирішив сідати, бо далі чекати вже не міг. Але під час посадки промахнувся повз смугу. Спробував піти ще на одне коло, але занадто різко потягнув штурвал на себе, літак вийшов на закритичні кути атаки і втратив підйомну силу. Результат - на відео. Упав, як камінь. Хто тут винен? Гроші! Всі намагалися економити", - зробив висновок користувач Walther Stalnhelm.

Трагедія Боїнга може завадити адвокатам та журналістам потрапити на фінальне судове засідання у справі української льотчиці та нардепа Надії Савченко.

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами ТСН.ua / ОС
Побачили помилку - контрол+ентер
Світ 19 березня, 15:11 29593 9
Додати до обраного
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 9
Вибір редакції