Європа відновлює польоти після п'яти днів "повітряного карантину"

Втрати авіаіндустрії через виверження вулкана перевищили мільярд доларів© AFP
Світ 20 квітня, 2010, 07:52 1320
Додати до обраного
З європейських аеропортів, закритих через виверження вулкана в Ісландії, почали виконуватися перші за останні п'ять днів рейси.

У вівторок з європейських аеропортів почали виконуватися перші рейси після п'ятиденного "повітряного карантину", викликаного виверженням вулкана в Ісландії. Ця авіакриза була визнана найважчою у світовій історії пасажирської авіації.

З аеропорту Амстердама вранці вилетіли три літаки до Нью-Йорк, Шанхая і Дубаї. Очікується, що польоти частково відновляться у Франції та Бельгії. Передбачалося, що обмеження будуть зняті і в Британії, але, за даними метеорологів, на Лондон рухається нова хмара вулканічного попелу.

У деяких європейських країнах, зокрема Австрії, Естонії, Фінляндії, Угорщині і Туреччині, аеропорти вже відкрилися, оскільки влада цих держав вирішили, що хмара попелу більше не становить загрози для польотів. Утім, у Фінляндії через несприятливі прогнози вранці аеропорти знову закрилися.

Тим часом ЄС продовжив дію віз для тих, хто не встиг вилетіти з Європи. В аеропортах застрягли понад 6 тисяч туристів, а всього скорегувати свої плани довелося більш ніж десяти мільйонам людей.

Втрати авіаіндустрії перевищили мільярд доларів, і керівники авіакомпаній все активніше закликають дозволити їм самим визначати ступінь безпеки польотів.

Міністри транспорту Євросоюзу вже пішли на поступки і на п'ятий день після початку дії заборони погодилися скоротити зону, заборонену для польотів. Вони ухвалили рішення про розподіл повітряного простору на три зони: одна буде повністю заборонена для польотів, в іншій зоні всі польоти будуть дозволені і в третій будуть діяти часткові обмеження.

"Я щасливий повідомити, що ухвалено рішення про поступове відновлення польотів, починаючи з 8 години ранку у вівторок", - заявив заступник голови Єврокомісії, єврокомісар з питань транспорту Сійм Каллас.

За його словами, ЄС може гарантувати, що відновлення польотів над Європою буде безпечним. "У питанні безпеки польотів не може бути компромісів. Ми повинні спиратися виключно на наукові дані і незалежні експертні оцінки", - підкреслив Каллас.

Хмара вулканічного попелу, яка утворилася внаслідок виверження вулкана Ейяфьятлайокудль, продовжує висіти над Європою на висоті 8,5-10 тисяч метрів, там, де проходить основна маса повітряних коридорів.

Через низьку щільність хмари її не можна засікти локатором, тому для визначення зони поширення пилу європейські вулканологи і метеорологи користуються математичними моделями.

Вулканічний попіл небезпечний для систем життєзабезпечення літака, він може налипає на крила і фюзеляж, погіршуючи аеродинаміку та огляд з кабіни. Але головна небезпека – у можливості розплавлення попелу на турбінах двигунів, що призводить до їх повної зупинки.

Реальність небезпеки вулканічного попелу в небі над Європою підтвердили військові джерела. У п'ятницю пилом були пошкоджені двигуни двох фінських винищувачів-бомбардувальників F-18, а в дипломатичні джерела в Брюсселі повідомили про аналогічні проблеми двох літаків НАТО F-16, які здійснювали плановий політ у європейському повітряному просторі. Інциденти обійшлися без жертв, але літаки тепер потребують дорогого ремонту.

Читайте також:

На Британію рухається нова хмара вулканічного попелу

Вулкан в Ісландії вирішили забетонувати

Вулканічний попіл пошкодив двигуни винищувачів НАТО

ЄС продовжив дію віз для тих, хто не встиг вилетіти з Європи

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами BBC Russian / Вести / Н.Д.
Побачили помилку - контрол+ентер
Світ 20 квітня, 2010, 07:52 1320
Додати до обраного
Всього коментарів: 0
Вибір редакції