Звіт Польщі про катастрофу літака Качинського: винні і польська, і російська сторони Світ 29 липня, 13:25
Польські експерти з’ясували, що польський екіпаж був погано підготовлений, а російські диспетчери передали польським пілотам неточну інформацію.

Відповідальність за авіакатастрофу лежить як на екіпажі лайнера, так і на групі керівництва польотами в аеропорту "Смоленськ-Північний".

Польська комісія, яка розслідує обставини авіакатастрофи під Смоленськом, в якій загинула практично вся політична еліта цієї країни на чолі з президентом Лехом Качиньським, представила в п'ятницю остаточний звіт по її розслідуванню (ТЕКСТ російською мовою у форматі. Pdf).

У ньому викладена польська версія причин катастрофи Ту-154. Аналогічний звіт Міждержавного авіаційного комітету, що базується в Москві, був оголошений ще в січні і викликав обурення у Польщі.

Згідно з висновками польських експертів, причиною катастрофи стало зниження літака нижче максимально допустимої висоти на великій швидкості в поганих метеоумовах. Візуальний контакт із землею був неможливий, як і вихід на друге коло - було вже занадто пізно."Це призвело до зіткнення з наземною перешкодою, відриву фрагмента лівого крила разом з елеронами і як наслідок - втрати керованості літака і зіткнення із землею".

Як стверджується, польський екіпаж був погано підготовлений, при заході на посадку допустив багато грубих помилок, зокрема, не відреагував на сигнал системи про небезпечне зближення із землею. До того ж штурман погано володів російською мовою, якою велися переговори зі смоленськими диспетчерами.

Згідно з доповіддю, вина російської сторони теж є. Конкретно - диспетчери передали польським льотчикам неточну інформацію про положення літака щодо глісади. Зокрема, на видаленні в шість кілометрів від аеропорту диспетчер повідомив, що літак знаходиться на правильному курсі, хоча насправді він був на 120 метрів вище і на 125 метрів лівіше глісади. Команда з переведення літака в горизонтальний політ була запізнілою.

Крім того, польським льотчикам не надали якісної інформації про погоду, оскільки метеоспостереження на аеродромі "Смоленськ-Північний" було організовано незадовільно, йдеться в доповіді. Зокрема, не було спрогнозовано поява туману.

Плюс до всього сам російський аеродром в принципі не був готовий до безпечного приймання літаків, вирішили експерти.

"Стан світлосигнальної системи не відповідало технічним вимогам, що пред'являються до візуального навігаційного обладнання", - вказується в документі. Крім того, частина смуги повітряних підходів, що примикає до порога злітно-посадкової смуги, "поросла деревами, висота яких перевищувала допустиме значення для наземних перешкод в цьому районі".

Все це, визнали у Польщі, призвело до того, що елементи світлової навігаційної системи в умовах обмеженої видимості були закриті, що ускладнювало екіпажу повітряних суден візуальну орієнтацію. Також наслідком стала генерація великої кількості відбитків від наземних перешкод, що могло обмежувати використання посадкового радіолокатора, особливо в кінцевій фазі заходу на посадку.

Разом з тим комісія відзначила, що "схеми заходу на посадку на аеродромі" Смоленськ-Північний ", незважаючи на численні недоліки, дозволяли безпечно приземлитися на ВПП".

Таким чином, відповідальність за авіакатастрофу, на переконання авторів польського доповіді, лежить як на екіпажі лайнера, так і на групі керівництва польотами в аеропорту "Смоленськ-Північний".

Звіт, над яким більше року працювали 34 експерта, складається з більш ніж 300 сторінок, а також численних програм, що включають розшифровку записів бортових самописців місцевими фахівцями, підсумки досліджень і експериментів.

Звіт комісії Міллера став першим польським документом про причини трагедії. Розслідування обставин катастрофи продовжує Верховна контрольна палата, а також прокуратура, якій належить пред'явити звинувачення безпосереднім винуватцям аварії президентського авіалайнера.

Нагадаємо, польський урядовий літак розбився 10 квітня під Смоленськом. Всього на борту лайнера знаходилися 96 осіб: 88 представників польскої делегації і 8 членів екіпажу. За даними МНС РФ, ніхто з них не вижив.

Читайте також:

Польща визнала провину за смерть Леха Качинського

У Польщі скасувано заборону на польоти перших осіб на єдиному Ту-154

Поляки створять монумент з уламків Ту-154, в якому розбився Качинський

Аварія літака Качинського

Світ 14 квітня, 2010, 11:19

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Написати до редакції © За матеріалами РИА Новости / ОМ
Побачили помилку - контрол+ентер
Світ 29 липня, 2011, 13:25 3395 2
Додати до обраного
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 2
  • ПЕРВЫЙ ПЕРВЫЙ 29 липня, 13:55 Згоден 1 Не згоден 9 ЗАЧЕМ ВЫЛЕТАЛИ С ВАРШАВЫ- ЕСЛИ АЭРОПОРТ СМОЛЕНСК ПРИНЦИПИАЛЬНО НЕ БЫЛ ГОТОВ К ПРИЕМУ ??!ГОСПОДА ПШЕКИ!?СВЕТОСИГНАЛЬНОЕ ОБОРУДОВАНИЕ АЭРОПОРТА НЕ ОТВЕЧАЛО ТРЕБОВАНИЯМ----ДА НО ЭТО ПРОИСХОДИЛО ДНЕМ! ЗАЧЕМ СВЕТ?ОБОЗНАЧИЛИ ВПП ПРОЖЕКТОРАМИ! МАЛО?МОЖЕТ ДИСПЕТЧЕРУ НАДО БЫЛО НА ВЕРЕВКЕ ЗАВЕСТИ САМОЛЕТ НА ПОСАДКУ? ПРИЧИНА ТРАГЕДИИ---В ОЧЕНЬ СЛАБОЙ ПРОФЕССИОЛЬНОЙ ПОДГОТОВКЕ ЛЕТЧИКОВ-------ОСНОВНАЯ И ГЛАВНАЯ! И В ПРЕЗИДЕНТЕ -СЛЕПОМ ОГОЛТЕЛОМ БАРАНЕ! відповісти цитувати Дякуємоспам raklo raklo 29 липня, 21:10 Згоден 0 Не згоден 2 Wsio oczen prawelno i toczno.Sowerszenno soglasen.Toszo ich prezedent byl urodom i daunom znajut wsie w mire.Toszo on dolzen otweczat za smert wsiech tam letewszych eto torze bylo by prawelno.I jego nado bylo nie horonit tam gde horoniat tolko korolej a gdeto w pole gde nie odin by jego nie naszol. цитувати Дякуємоспам
Вибір редакції