Американські вчені дізналися причину вимирання косматих мамонтів

Тварини зуміли пережити своїх континентальних родичів на тисячі років.

Американські дослідники з'ясували, що косматі мамонти з острова в Беринговому морі загинули майже 6 тисяч років тому через нестачу питної води.

Тварини мешкали на острові Святого Павла неподалік Аляски. Учені дійшли висновку, що через потепління обсяги чистої води там знизилися, повідомляє ВВС із посиланням на статтю в американському журналі Proceedings of the National Academy of Sciences.

Через підвищення температури на Землі підвищився рівень Світового океану. Таким чином, площа острова, на якому мешкали останні мамути, скоротилася, а відповідно — зменшилися запаси питної води.

Проте й самі мамонти зробили внесок у власне вимирання, вважає професор Рассел Ґрехем з Університету штату Пенсильванія. Передбачаючи загрозу спраги, величезні тварини почали групуватися навколо останніх водоймищ, мимохіть витоптуючи ґрунт і засмічуючи водні джерела ерозійним осадом.

Дослідники також зазначають, що сьогоднішні зміни в кліматі можуть впливати на маленькі острови аналогічним чином. Так, зникнення питної води загрожуватиме як тваринам, так і людям.

Вважається, що останніми вимерли мамонти з острова Врангеля в Північно-Льодовитому океані. Це сталося 4 тисячі років тому.

Як повідомлялося раніше, науковці встановили зв'язок між екосистемою та зникненням мамонтів. Виявилося, що вимерлі волохаті істоти сприяли збагаченню екоситеми за допомогою своїх фекалій. Подорожуючи, мамонти переносили поживні речовини з морських глибин аж до гірських висот.

Аватар