Блокада російських фур. Чому Польща змогла, а Україна зволікає

© Mukachevo.net
Акція безстрокова й активісти стоятимуть, доки влада не заборонить транзит російських вантажівок Україною.

1 лютого Польща заборонила рух російських вантажівок своєю територією. Термін попередніх міждержавних угод завершився, а нові документи країна вирішила не підписувати з Москвою – зокрема, на знак солідарності з Україною через агресію Кремля. Тоді навряд чи хтось міг уявити, до яких подій в Україні призведе цей помах крила метелика.

А сталося так, що перевізники змінили маршрут слідування своїх вантажівок, відправивши їх в Європу через Україну. Виходило, що Польща проїзд фурам агресора заборонила, а Україна - радо їх приймала.

Читайте також: Активісти у трьох областях блокують російські фури. Мапа блокпостів

Це, звичайно, обурило громадських активістів в областях, територією яких пролягали маршрути російських авто. Першими відреагували члени патріотичних організацій Закарпаття, які 11 лютого влаштували імпровізований блокпост на трасі Київ-Чоп поблизу села Нижні Ворота. Наступного дня до них долучилися активісти Львівської та Волинської областей. За даними закарпатського активіста ГО "Побратими України" Миколи Марчишака, його колеги активізувалися і на Дніпропетровщині.

Безстрокова акція з блокування руху російських фур швидко поширюється Західною Україною

ТСН. 16:45 12 лютого, 17:10
Після Закарпаття до акції долучились активісти Львівщини та Волині. Напередодні на в'їзді до Закарпаття активісти почали змушувати водіїв розвертатися. На фото та відео, що з'явилися в соцмережах, - імпровізований блокпост у районі села Нижні Ворота. Днями Польща заявила про заборону в'їзду у свою державу російським фурам, тож вони рушили через Словаччину та Угорщину, і перетинають кордон на Закарпатті. 

В акції взяли участь чимало організацій - ГО "Побратими України", ГО "Карпатська січ", "Правий сектор", волонтери з "Айдару", Спілка УБД в АТО (Ужгород) тощо. Вони координують між собою зусилля. Зокрема, активісти звернулися до своїх обласних керівників з вимогами, серед яких:

- визнання Росії країною-агресором у всіх сферах суспільно-політичного життя України, зокрема шляхом заборони на розміщення бізнесу окупанта на українській землі, перекриття торгівлі з Росією, в'їзд та транзит через Україну вантажного російського транспорту;

- звернення до Верховної Ради та Кабміну з вимогою прийняти відповідне рішення.

На це голова Закарпатської ОДА Геннадій Москаль зауважив, що не має права перекривати рух транспорту іноземної держави, хоча і підтримує ініціативу активістів. Зокрема, Москаль запевнив, що вже звернувся до уряду з роз'ясненням ситуації, що склалася.

"Такі повноваження мають тільки керівники військово-цивільних адміністрацій - тимчасово обмежувати рух, перекривати рух тощо. Якщо Польща заблокувала, то, виходить, що? Що у Польщі забрали Крим, Севастополь, пів-Луганської і Донецької області, а не в України? Ми офіційно звернулися до уряду: дайте роз'яснення, як це сталося", - сказав Москаль у коментарі ТСН.ua, додавши, що російським фурам треба шукати інші обхідні шляхи, наприклад, через Шрі-Ланку.

Блокування російських вантажівок

Решта керівників, на жаль, були менш схильні висловлювати своє ставлення до блокади та її причини. Заступник голови Львівської ОДА спілкувався з активістами, але журналістам так і не надав відповіді щодо прийнятих рішень.

На Волині ОДА також делегувала своїх представників на місце події, але результатів поки немає. "Від губернатора приїжджали, спілкувалися. Представникам влади, а саме нашому губернатору, активісти, які зараз находяться у Луцьку, відправили звернення, аналогічне закарпатському. Ми з ними домовилися йти нога в ногу. Відповіді від нашого губернатора ми поки що не отримали", - наголосив один з лідерів блокади й активіст "Автомайдан Україна" Дмитро Василенко.

Ймовірно, чиновники побоюються публічно висловлюватися щодо такої резонансної теми без погодження з Києвом. 

Так, голова Волинської ОДА Володимир Гунчик відмовив і ТСН.ua у коментарі через те, що російські вантажівки вже перестали заїжджати на територію України через пункт пропуску, тож, мовляв, проблему вичерпано.

Читайте також: Блокада російських фур на Закарпатті: кілька вантажівок спробували прорвати оточення

До речі, на Волинській митниці не підтвердили цю інформацію, наголосивши лише, що "законодавчих заборон щодо оформлення транспорту з реєстраційними номерами Російської Федерації немає". Відтак, митники не мають законних підстав відмовляти у пропуску вищезгаданих транспортних засобів.

Щоправда, російські перевізники, дізнавшись про блокаду, могли самостійно призупинити рух своїх вантажів на територію України. Крім того, активісти на волинському блокпості поблизу села Гірники підтвердили, що вантажівки дійсно не прибувають. Але нікуди не діваються і ті, що вже застрягли у блокаді. Тож зараз найбільше активістів цікавить, що ж влада робитиме з цими фурами, адже пропускати їх до Європи вони не мають наміру.

Активісти наголошують, що їхня акція безстрокова і вони стоятимуть, доки уряд не заборонить транзит російських вантажівок Україною. Тож зараз, як кажуть, м'яч опинився на полі Кабміну. і невідомо, як ситуація розвиватиметься далі. 

Варто розуміти, що український бюджет заробляє на ліцензіях на перевезення російських вантажів, крім того свою долю прибутку отримують придорожні кафе, заправки тощо. Але якщо від цього змогла відмовитися Польща, то чому досі зволікає Україна?

Ольга Скичко

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами ТСН.ua /
Побачили помилку - контрол+ентер
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 9
Вибір редакції