Кандидати в президенти витратять на вибори по півмільярда доларів

Кандидати в президенти витратять на вибори по півмільярда доларів
Укрaїнa 11 вересня, 2009, 12:05 1371 5
Додати до обраного
Кампанія з виборів ще не стартувала, а кандидати зі своїми гаслами вже окупували чи не більшість білбордів у містах.

За місяць до офіційного старту президентської кампанії-2010 основні кандидати виплеснули на вулиці, на телебачення і в Інтернет море своєї реклами. Кампанія з виборів ще не стартувала, а кандидати зі своїми гаслами вже окупували чи не більшість білбордів у містах, заполонили ТБ та інші медіа.

Першим на рекламні поля батьківщини вирвався екс-спікер Арсеній Яценюк, поставши перед виборцями на темному тлі з похмурими смугами. Слідом за ним туди ж потягнулися лідер Народного руху України Борис Тарасюк, екс-банкір Сергій Тігіпко, нардеп Інна Богословська. Пізніше з незабутнім гаслом "Вона працює" на вулиці вийшла прем'єр-міністр, а на початку вересня з’явився і головний опозиціонер країни з обіцянкою "Почую кожного".

За оцінками Асоціації зовнішньої реклами, кожен з цих кандидатів тільки у вересні віддасть на зовнішню рекламу 1-3 млн грн. Вулична пропаганда зазвичай відтягує на себе 15-25% від бюджетів кандидатів, кажуть експерти. Значить, у перший місяць осені претенденти на пост глави держави викладуть ще приблизно по 4-12 млн грн, які підуть у "гаманець" електронних та друкованих медіа, передусім - на ТБ.

По телевізору вже зараз повним ходом йде соціальна реклама Юлії Тимошенко під гаслом "Разом - ми сильні", а також ролики Віктора Януковича, спікера Володимира Литвина і агітки Сергія Тігіпка. Але ж до офіційного старту кампанії-2010 залишилося ще чотири тижні. Всього ж, за оцінками Комітету виборців України, витрати кожного з фаворитів виборчих перегонів дійдуть до планки в 500 млн доларів.

Вибори-2010 подарували ринку політичної реклами кілька свіжих трендів. Один з них - інтерактив. Телефонами гарячих ліній обзавелися практично всі учасники перегонів: вони є в Януковича, Тігіпка, Богословської, Литвина. Тимошенко поки що користується урядовою гарячою лінією і періодично "висить" на телефоні, відповідаючи на запитання селян та інших категорій електорату.

Голова Асоціації зовнішньої реклами Артем Біденко заявив, що сплеск подібної відкритості з боку кандидатів - відгомін останніх американських виборів. "На досвіді Обами кандидати побачили, що не тільки ТБ дає голоси, але і контакт з виборцем, залучення його в процес", - заявив експерт. Те, що в рекламній творчості кандидатів з'явилися американські мотиви, не дивує - адже в командах основних претендентів працюють заокеанські політтехнологи. З Януковичем працює команда Пола Манафорта, фахівця, який вів кампанію попереднього американського президента Джорджа Буша.

За деякими даними, американські консультанти, які брали участь у виборчій кампанії Обами, засвітилися в штабі прем'єра. Хоча Віктор Уколов, нардеп БЮТ, цю інформацію спростував. Яценюк участь іноземців у роботі з власним просуванням заперечувати не став. Але не все хороше, що зустрічається в політичній рекламі - справа рук іноземців.

Наприклад, автором тимошенківського гасла "Вона працює" став, не хто інший, як перший віце-прем'єр Олександр Турчинов. Уколов розповів, що спочатку одне з рекламних агентств запропонувало БЮТ варіант "Вони розмовляють". Ідея сподобалася, але в ній чогось не вистачало. На одній з нарад креативників Турчинов і запропонував знамените "Вона працює".

Читайте також:

Ющенко: вибори визначать - повертатися у колонію чи йти в Європу

У Львові з’явилася відповідь на рекламу Тимошенко "Вона працює"

Під Києвом з'явилися біл-борди з пародією на рекламу Яценюка

У Харкові з’явилась білборди "Вони – кака, Вона – цяця"

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами Корреспондент / П.З.
Побачили помилку - контрол+ентер
Укрaїнa 11 вересня, 2009, 12:05 1371 5
Додати до обраного
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 5
Вибір редакції