Китай відхрестився від права власності на українську "Мрію"

В угоді про співробітництво не йшлося про передачу прав власності і технічної документації, заявили в китайській компанії.

Президент компанії Aerospace Industry Corporation of China (AICC) Чжан Йоушен не підтверджує факт передачі українською стороною документації на виробництво Ан-225.

Про це він заявив "Укрінформу".

"Угода, підписана нами з українським державним підприємством "Антонов", не передбачає передачу прав власності та технічної документації", - сказав Чжан.

Він пояснив, що підписаний 30 серпня в Пекіні рамковий документ містить три пункти: добудова в Україні "в якомога коротші терміни" другого у світі літака Ан-225; створення у перспективі на базі AICC виробничої лінії зі збирання літаків цього типу і формування виробничої бази запчастин до них.

Чжан заявив, що Ан-225 компанії потрібен виключно для "задоволення потреб міжнародної повітряної логістики AICC". З цією ж метою компанія збирається придбати цілу партію літаків Ан-178. За його словами, компанія працює фактично по всьому світу, плануючи довести парк експлуатованих вантажних літаків до тисячі.

"Мрію" вони вважають найбільш економічно ефективним літаком для доставки великого обсягу вантажів (не обов'язково надгабаритних) на далекі відстані. Йдеться, в тому числі, і про обслуговування потреб міжнародних замовників.

Керівник AICC, яка є недержавною структурою, зареєстрованою в Гонконзі, також заявив, що прийняв рішення створити у Києві логістичний центр, з якого будуть доставляти вантажі в інші країни Європи.

Він зазначив, що переговори про це почалися ще близько 6 років тому. План такого хаба може бути представлений уряду України вже через три місяці.

Чжан Йоушен зазначив, що з "Антоновим" працює вже протягом декількох років: "Це тривале і дружнє співробітництво не тільки з "Антоновим", але і з українським урядом".

45

Посол України в Китаї Олег Дьомін зі свого боку повідомив, що "повідомлення про нібито передачу українським підприємством "Антонов" повного пакету прав на виробництво літака Ан-225 "Мрія" китайської компанії є фейком, організованим, мабуть, одним із російських медіа-ресурсів".

"Про жодну передачу документації і технологій, технічних секретів мова не йде. Йдеться про взаємовигідну співпрацю України та Китаю", - наголосив він.

Дьомін висловив жаль у зв'язку з тим, що ЗМІ поширили цю інформацію, ставлячи під сумнів офіційне повідомлення самої української держкомпанії.

Раніше китайські ЗМІ повідомили, ДП "Антонов" і китайська компанія China airspace підписали договір про співпрацю, згідно з яким до Китаю переходить право власності на гігантський літак-транспортер АН-225, включаючи використання креслень і специфікацій літака. В "Антонові" цю інформацію спростували.

Ан-225 "Мрія", розроблений київським конструкторським бюро імені О. К. Антонова, на сьогоднішній день є найбільшим та найпотужнішим транспортним літаком у світі.

Залиште свій коментар

Аватар
Залиште свій коментар

Коментарі до посту

Останні Перші Популярні Разом коментарів: