Львів відсвяткував 130 річницю кінного трамвая

Трамвай святкує день народження
Укрaїнa 3 травня, 2010, 20:49 3321 2
Додати до обраного
Кажуть, коли у кінного трамвая з’явився залізний конкурент, дружина візника, який втратив роботу, вийшла на середину вулиці, стала в позу "мама миє підлогу" і зробила конкурентові непристойну пропозицію.

130 років тому - 3 травня 1880-ого року у Львові з'явився кінний трамвай.

Місто тоді було частиною Австро-Угорської імперії. Якщо дивитися на територію сучасної України, львівський кінний трамвай був першопрохідцем.

Ширина колій львівського трамваю залишається незмінною з 80-х років 19 століття. Це те, що залишилось нам у спадок від кінного трамвая. Легко маневрувати на вузьких вулицях.

Тільки два міста в Україні мають таку колію: Львів і Євпаторія
130 років тому колії першого кінного трамвая завширшки у метр були дубовими. Вагони, пофарбовані у темно-коричневий колір, рухалися із середньою швидкість 6,4 км за год.

У депо першого в Україні кінного трамвая тримали понад 100 коней і близько 40 вагонів. Депо мало особливу традицію: якщо впіймали безбілетника, його карали не штрафом, а громадськими роботами. Один день він мусив відпрацювати у січкарні - заготовляти корм для коней.

Спочатку трамвайних квитків не існувало. За оплатою слідкували кондуктори. Вони носили шерстяні мундири з малиновими кантами на штанях і темно-сині конфедератки на голові. Отримати цю роботу було нелегко.

Михайло Шингельський, завідувач відділу Музею історії техніки (Львівський історичний музей) каже: "Трамвайна лінія розділялася на секції. Окрема секція коштувала 6 центів для другого класу, 8 центів для першого класу". Він також стверджує, що львів'янам дозволити собі сісти в трамвай, не оплативши, було просто неможливо.

Лише дві лінії львівської конки щороку перевозили понад мільйон 800 тисяч пасажирів. Тому вже через 14 років після відкриття, кінний трамвай у Львові замінили на електричний. Візники, які доглядали за кіньми, втратили роботу.

Одна з львівських газет писала: дружина візника, який втратив роботу від того, що з’явився конкурент вийшла на середину вулиці Личаківської, стала в позу "мама миє підлогу" і зробила трамваю непристойну пропозицію.

Якийсь час конка і електричний трамвай - їздили паралельно. Для електричного збудували депо, яке існує й досі. Зберігся навіть його вагон з 1894 року. Дослідники історії створили маленьку сенсацію і точно відтворити уніформу трамвайного водія того часу – один із покійних керманичів ретельно зберігав її, а у 90-х зробив собі кольорове фото в унікальному мундирі. Саме за світлиною відновили нашивки, колір та крій.

Тоді і з’ясувалося: про кінний трамвай його електрифіковані нащадки ніколи не забували, бо залишилися від кінного трамваю символічні зображення двох коней на кокарді.

А детальніше про трамваї, коней та Львів дивіться у відео ТСН.

Читайте також:

У Києві відкрилася унікальна виставка ретро-автомобілів

Замість марлі для пов'язок у Держрезерві України знайшлися протигази для коней

Львовом пробіг табун коней

Старенький трамвай

Укрaїнa 3 травня, 2010, 20:47

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами ТСН / М.К.
Побачили помилку - контрол+ентер
Укрaїнa 3 травня, 2010, 20:49 3321 2
Додати до обраного
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 2
  • Тигра Тигра 6 травня, 21:04 Згоден 1 Не згоден 0 Дуже дивно, що у репортажі щодо ширини колій не згадали Житомир. Такі вузькі трамвайні колії є ще не тільки в Євпаторії, а й у Житомирі. Нехай там зараз і один маршрут, але львівськими трамваями житомирянина не здивуешь :) відповісти цитувати Дякуємоспам
Вибір редакції