Надсучасна магістраль Київ-Бориспіль

Укрaїнa 11 серпня, 2007, 13:24 818
Додати до обраного
В кінці серпня на магістралі Київ – Бориспіль запрацює нова система сповіщення водіїв. Потрібну швидкість і смугу вам вибере комп'ютер.

Оператор догляне за нами

Майже рік пройшов з тієї миті, як на магістралі Бориспіль – Київ почали монтаж новітньої системи сповіщення водіїв, аналогів якої в Східній Європі немає.

"Сьогодні ми тестуємо нашу систему і перевіряємо її готовність. Для цього включаємо кожне табло в автономному режимі" – розказує Олександр Булатів, головний інженер проекту.

Магістраль
Незабаром магістралі Київ-Бориспіль не буде аналогів у Східній Європі
"Незабаром ми повинні підключити всі екрани до єдиної системи, а вже в серпні встановимо програмне забезпечення. Всі дані збиратимуться в єдиний центр, інформуючи водіїв за допомогою кольорових екранів про небезпеку, порекомендує потрібну швидкість і смугу руху".

За словами Олександра Каміловича, за рухом на магістралі на пару з комп'ютером стежитиме оператор, ухвалюючи рішення у разі якого-небудь форс-мажору.

"Можна управління рухом повністю автоматизувати, але, наприклад, при ДТП або якій-небудь позаштатній ситуації управляти рухом буде оператор", – говорить Камілович.

За допомогою відеокамер, які відстежуватимуть кожен метр дороги, можна буде мати повну картинку ситуації і швидко дати рекомендацію змінити смугу тим водіям, у яких на шляху виник затор.

Очі і вуха системи управління

Як виявилося, ця система не тільки стежить за машинами, а і тестує якість і стан дороги. У дорожнє полотно вмонтовані спеціальні датчики, які даватимуть інформацію в загальний центр про стан асфальту, його температуру і наявність на ньому яких-небудь небезпечних забруднень.

"На трасі Київ – Бориспіль максимально допустима швидкість 130 км/год, тому важливо водію знати, чи немає на шляху якої-небудь вибоїни або ще гірше – ожеледі. За допомогою датчиків комп'ютер одержує дані про стан дороги, обробляє інформацію і видає на табло повідомлення про можливу небезпеку, порекомендує потрібну швидкість" – говорить Олександр Булатів. – "Система пильно стежитиме за асфальтом, і при температурі повітря більше 25 градусів за Цельсієм електроніка обмежить проїзд важких фур по магістралі, щоб не допустити деформації дорожнього покриття". (Може, краще навчитися у Єгипту або Туреччини облаштовувати дороги, які не плавляться і не порушують графіка перевезень?)

ДАІ – бачить око, а покарати ніяк

Не дивлячись на те, що система з легкістю може визначити швидкість того або іншого автомобіля і видати про нього інформацію аж до марки машини, даішникам це нововведення не допоможе. За словами Олександра Булатова, в нашій країні немає потрібної законодавчої бази, щоб фіксувати порушення правил електронікою.

"Ця система крок вперед в підвищенні безпеки на дорогах. Подібні технології існують в Росії і Білорусі, але повна автоматизація руху буде застосована вперше на Бориспільській ділянці дороги. На сьогоднішній день вона єдина у всій східній Європі" – говорить Олександр Булатів.

Зате інформація про ДТП може бути швидко доведена до ДАІ і рятувальників.

Скільки-скільки?..

Вартість Бориспільського проекту з протяжністю ділянки 18 км складає близько 40 млн. гривень. Сьогодні проводяться консультації, що б встановити таку систему на ділянці дороги Київ–Одеса.

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами Газета по-киевски / О.Ш.
Побачили помилку - контрол+ентер
Укрaїнa 11 серпня, 2007, 13:24 818
Додати до обраного
Всього коментарів: 0
Вибір редакції