Перший вантажний потяг до Китаю в обхід Росії не повернувся в Іллічівськ

© Reuters
Укрaїнa 28 березня, 15:15 10595 11
Додати до обраного
Потяг не вийшов на зворотній маршрут "Шовковим шляхом" через відсутність замовлень.

Перший український вантажний потяг "Іллічівськ-Китай", який був запущений Україною в рамках проекту "Новий шовковий шлях", залишається у КНР через відсутність клієнтів.

Про це повідомили у дослідницькому центрі логістичної компанії Zammler, пише "Європейська правда".

"Потяг не завантажений товаром - немає клієнтів на перевезення, тому так і не вийшов у зворотній маршрут з Китаю", - йдеться у повідомленні.

За словами експертів компанії, відколи потяг 31 січня прибув на станцію Достик на кордоні Казахстану з Китаєм, він залишається там.

Як зазначається, після тестового запуску виникло чимало запитань. Зокрема, тривалість маршруту становила 15,5 доби замість анонсованих 11-12, тож можливий час доставки є довшим, ніж звичним шляхом через Росію. Також бізнес не може планувати завантаження через нерегулярність рейсів.

Питання також викликали два морські етапи маршруту: через два моря потяг перевозять на поромах. Це чотири заходи в порти, заїзд на пороми на спеціальному обладнанні, з яким пов'язана низка питань, та висока ймовірність несприятливих погодних умов на морі, наприклад, взимку шторми частіші.

Окремо у Zammler наголосили, що варто визначитися із вартістю доставки, адже офіційна ціна, яку оприлюднило ПАТ "Укрзалізниця", - 5559 доларів для сорокафутового контейнера, у півтора-два рази перевищує вартість автомобільної транзитної доставки через Росію.

"Попит – це, перш за все, – запит на ціну. Всі рахують гроші. Якщо вантаж з Китаю йде 45-50 днів – це не страшно, - пором використовується як склад. Найголовніше – графік "just in time", ціна і надійність. Чи є надійність зараз на маршруті "Нового шовкового шляху"? Немає! Графіка немає, надійності немає, ціни немає", - заявив експерт Української логістичної асоціації з питань морських і річкових перевезень Олександр Лисенко.

На думку експертів, знизити вартість може збільшення обсягів перевезень та залучення до проекту інших країн, зокрема, Польщі, Словаччини, Угорщини. Третій напрямок розвитку проекту, за словами експерта, – на Північ: Фінляндія, країни Балтії, Швеція, Швейцарія. У цьому напрямку є пряме залізничне контрейлерне сполучення Клайпеда-Одеса.

Нагадаємо, 15 січня з Іллічівська відправився демонстраційний рейс контейнерного поїзда за маршрутом Україна - Грузія - Азербайджан - Казахстан - Китай. Маршрут є новим напрямком "Шовкового шляху" і альтернативою, яка дозволить перенаправити вантажопотоки в східному напрямку в обхід території Росії.

Нагадаємо, в Росії набули чинності указ президента і постанова уряду, що забороняють транзит українських товарів по території Росії в Казахстан.

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами Європейська правда / ЕК
Побачили помилку - контрол+ентер
Укрaїнa 28 березня, 15:15 10595 11
Додати до обраного
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 11
Вибір редакції