Причина аварії на Львівщині - стан цистерни

Укрaїнa 14 серпня, 2007, 18:44 575
Додати до обраного
Причиною аварії на залізничному перегоні Красне-Ожидів у Львівській області став незадовільний технічний стан цистерни.

Цистерни
УНІАН
Незалежна експертна група дійшла висновку, що причиною аварії стали два чинники.
Причиною аварії на залізничному перегоні Красне-Ожидів у Львівській області, що привела до витоку і займання жовтого фосфору, став незадовільний технічний стан залізничної цистерни, що належить АТ “Казфосфат”. 

Про це сьогодні під час прес-конференції, присвяченій результатам незалежної експертизи, повідомив проректор по науковій роботі Дніпропетровського Національного університету, професор Сергій Мямлін.
 
За його словами, незалежна експертна група дійшла висновку, що причиною аварії стали два чинники: зношеність одного з колісних візків цистерни і її запобіжний випускний клапан, який був заглушений. 

"Десята цистерна, по ходу потягу, котра перша зійшла з колії, пройшла несанкціоновану з виробником (Маріупольський завод "Азовмаш") модернізацію в Казахстані. Точніше сказати, в ході ремонту, були погіршені її технічні характеристики. Казахські ремонтники з якоїсь причини не змогли відремонтувати чи замінити запобіжний випускний клапан цистерни і просто його заварили. 

Цей пристрій відповідає за підтримку нормального тиску в цистерні при транспортуванні фосфору. Несправний клапан став причиною неправильного теплообміну між повітряним прошарком, що знаходився над захисним шаром води, і фосфором, що привело до його оплавлення", - пояснив експерт. 

Крім того, за його даними, було встановлено, що один з колісних візків цистерни був дуже зношений, що привело до її перекосу, а згодом і до сходження з колії. 

Решта "всіх чинників, що розглядалися експертною групою як можливі причини аварії, були відкинуті", - зазначив С.Мямлін. 

Він зазначив, що експертна група рекомендує підвищити контроль за технічним станом рухомого складу, що проходить через територію України. 

"Формально технічний стан цистерни відповідав вимогам, але фактично цистерна знаходилася в незадовільному стані. Ми переконані, що слід більше уваги приділяти технічному перебуванню рухомого складу на пунктах переходу, розташованих на наших кордонах", - підкреслив С.Мямлін.
 
Як повідомляв у своєму інтерв'ю тижневику "Контракти" від 13 серпня міністр транспорту Микола Рудьковський з  посиланням на дані попередньої технічної експертизи, заявив, що "вже є підстави стверджувати, що аварія викликана порушенням правил вантаження жовтого фосфору і несправністю цистерни, котра першою зійшла з рейок. З`ясувалося, зокрема, що в місці витоку фосфору була відсутня ущільнююча прокладка, а також не працював клапан регулювання тиску в цистерні. Можливо, додатковим чинником аварії стала несправність однієї ресори цистерни", - сказав М.Рудьковський.
 
У зв`язку з цим він підкреслив, що "є ряд питань до власника вантажів - казахської компанії". За даними міністра транспорту України, причин аварії, за які несли б відповідальність працівники "Укрзалізниці", не виявлено. 

"Експерти ретельно проаналізували, чи змінилася ширина колій внаслідок аварії. І встановили, що залізничне полотно було у нормальному стані. Робота комісії триває, фахівці Новосибірського державного університету шляхів сполучення уточнюють деякі нюанси", - додав М.Рудьковський.
 
Як повідомлялось, 26 липня прес-служба "Залізниць Казахстану" поширила повідомлення про те, що причиною сходження цистерн з фосфором з рейок є ремонт залізничних колій, що проходив у день проходження вантажу на ділянці.

16 липня в Буському районі Львівської області на залізничному перегоні Красне-Броди поблизу станції Ожидів Львівської залізниці при нез’ясованих обставинах сталася аварія вантажного потягу. У составі потягу знаходилося 58 вагонів, зокрема 15 спеціальних цистерн по 50 тонн кожна, з жовтим фосфором. 

В результаті аварії зійшли з рейок 15 цистерн із жовтим фосфором, 6 з яких зайнялися. 

Під час ліквідації пожежі утворилася хмара з продуктів горіння, в зону ураження потрапили 14 населених пунктів Буського району та окремі території Радехівського і Бродівського районів області. Наслідки аварії були ліквідовані 27 липня.

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами УНІАН / ОГ
Побачили помилку - контрол+ентер
Укрaїнa 14 серпня, 2007, 18:44 575
Додати до обраного
Всього коментарів: 0
Вибір редакції