Україна наполягає, що не збивала російський Ту-154 у 2001 році

Ту-154© AFP
Укрaїнa 19 січня, 2011, 10:06 2558 8
Додати до обраного
Росія стверджує, що її літак Ту-154, який прямував з Тель-Авіва до Новосибірська, був збитий українською ракетою 4 жовтня 2001 року.

Господарський суд Києва провів чергове засідання за позовом російської авіакомпанії "Сибір" (S7 Airlines) до Міністерства оборони України з вимогою відшкодувати збиток від катастрофи російського літака Ту-154 над Чорним морем у жовтні 2001 року. Відповідно до їхніх висновків, Ту-154 не був збитий українською зенітною ракетою.

Як повідомляє "Коммерсант-Україна", згідно з висновками МАК, літак Ту-154 був збитий "бойовою частиною 5Б14Ш ракети 5В28 зенітного комплексу С-200В", яка підійшла до літака "зверху, ззаду і зліва". За результатами математичного моделювання, проведеного на підставі 3 точок траєкторії польоту ракети, визначених за розташованим в місті Геленджик радіолокатором, встановлено, що ракета була запущена з району Феодосії.

Через хвилину після попадання ракети члени екіпажу літака Ан-24 вірменських авіаліній, що слідував із Сімферополя до Єревану на висоті 6,3 тисячі метрів, повідомили, що бачили вибух у повітрі, падіння літака, а потім - вогнище полум'я на поверхні води. Пошукова група зібрала з поверхні моря уламки літака. Обстеживши уламки, експерти дійшли висновку, що в польоті лайнер одержав "множинні пробоїни від металевих предметів сферичної форми, що відповідають елементам поразки бойової частини зенітної ракети".

На проведення додаткової експертизи наполягли представники Міноборони, які заперечують, що лайнер був збитий саме українською ракетою. Дослідження почалося в 2008 році і завершилося в травні 2010 року. Комісія дійшла висновку, що під час підриву бойової частини ракети відстань до літака мала становити 780 метрів.

У такому випадку в літак потрапило б "до трьох вражаючих елементів". Відповідно, знищення літака при таких умовах є практично неможливим.

Крім цього, експерти стверджують, що літак Ту-154 йшов по трасі "своєчасно не заявленій", тому "не пройшов попередження по всіх пунктах спостереження радіотехнічних військ Російської Федерації і збройних сил України". До такого висновку експертів підштовхнув той факт, що лайнер не випромінював сигнал "Я свій", хоча мав у своєму розпорядженні апаратуру для визначення державної належності і повинен був включити її в 400 км від кордонів СНД. Примітно, що мішень "Рейс" подібної апаратури не мала.

Заперечуючи поразку літака українською зенітною ракетою, експерти не вказують інших можливих причин катастрофи Ту-154. Однак виключили, що джерело ураження літака могло знаходитися як зовні, так і всередині лайнера, зокрема представляти собою вибуховий пристрій, розташований "між стелею внутрішньої частини літака "і його зовнішньою оболонкою.

Наступне засідання у справі відбудеться 27 січня. Сума позовних вимог тановить 15 мільйонів доларів, проте авіакомпанія висловила готовність зменшити її до 6,5 мільйона доларів.

Нагадаємо, катастрофа літака Ту-154, який прямував з Тель-Авіва до Новосибірська, сталася над Чорним морем 4 жовтня 2001. Згідно з висновками МАК, лайнер був збитий українською ракетою, випущеною з зенітно-ракетного комплексу С-200В під час навчань, що проходили в Криму. Загинули 78 осіб: 51 громадянин Ізраїлю і 27 громадян Росії.

Читайте також:

Азаров виділив 200 мільйонів на придбання літаків для чиновників

Росія спростувала заяву про ненадійність українських літаків

Українська "Мрія" встановила новий світовий рекорд

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами КоммерсантЪ-Україна / О.М.
Побачили помилку - контрол+ентер
Укрaїнa 19 січня, 2011, 10:06 2558 8
Додати до обраного
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 8
Вибір редакції