Українська авіація на службі в Міноборони Данії

Укрaїнa 23 березня, 2009, 21:28 1641 2
Додати до обраного
На замовлення данських військових, український Іл-76 перевозить пальне у найпівнічнішу базу світу.

На замовлення данського міністерства оброни український літак Іл-76 перевозить пальне у найпівнічнішу базу світу, метеорологічну станцію "Північ". За півтора тижня щоденних рейсів наш екіпаж уже доправив на найбільший у світі острів Гренландія для станції половину її річного запасу палива.

Це місце називають Вершиною світу. Данська метеорологічна станція - найближче людське поселення біля північного полюса. До точки, де сходяться меридіани, звідси - менше тисячі кілометрів.

Полярна станція "Північ" цілком виправдовує свою назву. Температура тут рідко підіймається вище за -40. Аби зігрітися та вижити в таких умовах, потрібно дуже багато пального. Тому кожен літак, який сідає тут, це ще кілька днів життя станції. Навіть місяців якщо цей літак привіз паливо.

Сісти на сніг, швидко злити паливо і якнайшвидше відлетіти назад. На все - максимум кілька годин, доки двигуни не охололи. Відігріти багатотонного залізного велетня тут просто нічим.

Льотчики діляться - навіть при мінус 50, виявляється, можна працювати. В умовах вічної мерзлоти лід міцніший за бетон, головний ворог - сніг. Без диспетчерів, радарів, та маяків і власним очам віри немає. Відрізнити, де закінчується небо і починається земля, вдається лише за приладами літака.

Щодоби світловий день на полюсі збільшується хвилин на 20, тому відучора український Іл-76 почав робити по 2 рейси кожного дня. Аби повітрям переправити до полюса півмільйона тонн пального, схоже, вистачить і місяця. Данці вправлялися за 3-4 місяці.

Козаки можуть міцно закріпитися на Арктичній кризі. Перша операція у самому розпалі, а Міністерство оборони снігового королівства вже готове вкладати гроші в модернізацію Мелітопольскої авіабази. Операція "Козаки на кризі" може стати безстроковою.

Великих грошей українські пілоти у на Півночі не заробляють. Вони отримують дещо більше, - можливість данським коштом тренувати власні міцні крила. Впродовж місячної операції український літак спалить 10 тисяч тонн пального. Український бюджет на всіх транспортників виділяє 30 - на цілий рік.

Майбутне нашої транспортної авіації і її розвиток буде залежати саме від можливості використання її саме в міжнародних операціях, коли за рахунок країн партнерів ми будемо отримувати і компенсацію за пальне і плату за льотну годину. За першою арктичною операцією українських льотчиків уважно стежать Канада, Швеція, Чехія, Литва. Їхнім арміям теж потрібні міцні транспортні крила, які не бояться навіть північних морозів.

Читайте також:

До Антарктики вирушає українська експедиція

В українських десантників один парашут на п’ятьох

Літаючий автомобіль-трансформер вперше піднявся у повітря

Український літак дивом уникнув аварії в Стамбулі

Козаки на кризі

Укрaїнa 23 березня, 2009, 20:20

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами ТСН / П.З.
Побачили помилку - контрол+ентер
Укрaїнa 23 березня, 2009, 21:28 1641 2
Додати до обраного
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 2
  • тото тото 24 березня, 00:28 Згоден 0 Не згоден 0 Если в ближайшее время правительство не повернется лицом к проблемам военных, то вряд-ли у нашей авиации будет светлое будущее, в ней останутся только "летчики" - Кулибабы, дающие интервью и "артеллеристы" Руснаки - командующие ВВС. відповісти цитувати Дякуємоспам
Вибір редакції