В авіакомпаніях стверджують, що не мають коштів літати в українські аеропорти.
Невдовзі в Україні запрацює новий порядок надання та анулювання прав на експлуатацію повітряних ліній, що встановлять коефіцієнт перевезень на території України та розкриття кінцевих власників авіакомпаній, йдеться в сюжеті ТСН.19:30.
Нові правила вже схвалили профільні відомства і невдовзі опублікують. В Авіаційній службі України пояснюють, що новий порядок зробить авіагалузь більш прозорою і наблизить Київ до угоди про єдиний авіаційний простір з Євросоюзом.
У відомтсві також запевняють, що запровадження нового порядку надання прав на авіапольоти не суперечить європейським стандартам, а навпаки - виконує вимоги ЄС. Наприклад, тепер авіакомпанія має повністю показати своїх кінцевих власників.
"Тому що цього вимагає угода про спільний авіаційний простір, яку ми найближчим часом збираємося підписати. З усіма європейськими нормами, вимогами та регуляцією перевізниками мають володіти чи громадяни України, чи держава Україна", – заявив глава Авіаційної служби України Денис Антонюк.
Іноземні компанії мають переєструватися в Україні і стати рівноцінними гравцями на ринку перевезень. А також усі перевізники повинні забезпечувати внутрішні рейси Україною, щоб мати можливість літати за кордон. При цьому чинні ліцензії діятимуть до їхнього завершення, а потім правила для авіакомпаній будуть новими. Із цим порядком вже є незгодні. Нещодавно оголосили про створення асоціації авіапідприємтсв України. Організація ще не зареєстрована, але від її імені вже пишуть листи до президента з вимогами.
Головний аргумент авіаперевізників – вони не мають фінансової можливості літати в українські аеропорти, адже це дорого, не всі аеропорти обладнані, а в пасажирів немає грошей.
В авіаслужбі Україні кажуть, що ці правила будуть не одразу, адже розуміють, що в країні криза. Але просто існувати в Україні, а літати де-інде - не вийде. Для авіаперевізників створили коефіцієнт - скільки хто має налітати вдома.
"Хто хоче - той шукає спосіб, хто не хоче - той шукає причину . Ми кажемо, виходячи з цього положення: товариші дорогі, пролетіть хоч будь-що. Мі зробили лояльний коефіцієнт - якщо ти літаєш 30 міжнародних рейсів на тиждень, 30, то за 30 міжнародних рейсів ти повинен провести один внутрішній рейс", - додав Антонюк.
Наразі в Україні є кілька десятків авіакомпаній, які можуть виконати нові правила. Змінені стандарти мають не лише наповнити бюджет, але і додадуть контролю над безпекою авіаперевезень, стверджують в Авіаслужбі.
Кореспондент ТСН Олена Мацюцька.
Як повідомлялося раніше, нещодавно Україна оштрафувала російські авіакомпанії на 261 мільйон за польоти в окупований Крим.