В Україні зникнуть йогурти, піца, портвейн

В Україні зникнуть йогурти, піца, портвейн
Укрaїнa 30 жовтня, 2009, 21:42 2735 1
Додати до обраного
Нашим виробникам доведеться змінювати тисячі назв продуктів, бо права на них давно закріпили європейці.

Із полиць магазинів на деякий час зникнуть українські харчі, і до нас ринуть закордонні товари, якщо Україна відкриє торговельні кордони для ЄС. Адже нашим виробникам доведеться змінювати тисячі назв продуктів, бо права на них давно закріпили європейці.

Чотири роки тому Євросоюз почав закріплювати назви продуктів та напоїв за конкретними державами. Зараз вже тисячи найменувань мають власників.

Наприклад, назва йогурт належить болгарам, піца, салямі та спагетті - італійцям, шампанське - французам, шинка - виключно полякам, шпікачки запатентували чехи, а портвейн власність португальців. Хочете продавати цю продукцію у державах ЄС платіть власникові. На ці ринки надзвичайно важко вийти, через це виробник несе колосальні затрати.

Підписавши з Європою договір про зону вільної торгівлі, та сама проблема постане вже в Україні.

Європа може заборонити українцям вживати звичні назви продуктів - від кетчупу до коньяку. У вітчизняних виробників є два шляхи - або воювати з європейцями у судах, або стрімко змінювати назви.

Наклеїти нові етикетки чи переробити упаковки нескладно, але йдеться про сотні мільйонів доларів, переконують у торговельно- промисловій конфедерації. Як наслідок, чергове здороження товарів та повернення на деякий час дефіциту, лякають торгівці.

Деякі українські виробники, здебільшого алкогольних напоїв, готуються сперечатись з європейцями у міжнародних судах. Шансів небагато, кажуть юристи, але зачіпки є.

Наприклад, з сиром чеддер, який повинен вироблятися тільки у містечку Чеддер, але США споживають його набагато більше, ніж місто може виробити. Тому було обгрунтування, що цей сир може готувати будь-яку країна світу, каже адвокат Роман Дрожанський.

У Мінекономіки виробників заспокоюють. Переговорний процес з ЄС триває, і уряд наполягає на перехідному періоді, щоб українським харчовикам дали кілька років на перейменування товарів.

"Терміни перехідних періодів, визначаються за результатами тісної взаємодії між українськими і європейськими експертами. І ми крок за кроком будемо проводити цю лібералізаційну політику. Хочу сказати, що ми в першу чергу будемо захищати інтереси власних товаровиробників", - запевняє міністр економіки України Богдан Данилишин.

Нагадаємо, найбільшого удару по українських харчовиках може завдати патент на назву піца. Заява про це вже подана в Європейську комісію і в 2010 році планується її розгляд. Як наголошують експерти, запатентовано буде не лише бренд піца, але й різні приставки до нього - італійська піца, піца пепероні і ще близько 25 назв, які італійці вважають своїм надбанням. Право на використання таких назв-брендів у країнах, що вступили в Європейський союз, регулюватиметься національним законодавством, і за його використання компанії платитимуть роялті безпосередньо уряду держав - володарів брендів.

Красномовним прикладом європейського патентування генеральний директор Міжнародної маркетингової групи Дмитро Роденко називає ситуацію з українським коньяком, який для імпорту вже довелося терміново перейменовувати в бренді. "Той напій, який ми зараз експортуємо в Європу, називаємо бренді "Коктебель", - підтверджує слова експерта генеральний директор групи компаній "Союз-Віктан" Андрій Охлопков.

Читайте також:

Євроінтеграція залишить українців без коньяку та піци

В Україні знову подорожчають цигарки

В Україні майже повністю заборонили валютне кредитування

 

Ребрендінг українських товарів

Укрaїнa 30 жовтня, 2009, 22:16

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами ТСН / Д.М.
Побачили помилку - контрол+ентер
Укрaїнa 30 жовтня, 2009, 21:42 2735 1
Додати до обраного
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 1
Вибір редакції