Відібраний у росіян скандальний завод продадуть у березні

Відібраний у росіян скандальний завод продадуть у березні
Гроші 11 лютого, 2010, 10:13 2034 4
Додати до обраного
Україна знову планує продати компанію "Луганськтепловоз". Вже зараз зрозуміло, що вартість держпакету цього року буде вищою, ніж минулого разу.

Найбільшого виробника тепловозів в СНД - "Луганськтепловоз" - планують продати в березні. Чи візьмуть участь у приватизації компанії "Трансмашхолдинг" і "Дніпровагонмаш", що раніше претендували на актив, буде залежати від умов конкурсу.

Фондом держмайна розглядаються як мінімум два варіанти умов. Але вже зараз зрозуміло, що вартість держпакету цього року буде вищою, ніж минулого разу.

У березні Фонд держмайна (ФДМ) виставить на продаж 76% акцій холдингової компанії ВАТ "Луганськтепловоз", йдеться в опублікованому у середу, 10 лютого, плані-графіку продажу держмайна в 2010 році. Від більш докладних коментарів у прес-службі фонду відмовилися. Однак джерело в ФДМ розповіло що конкурс може бути оголошений найближчим часом.

"Зараз ми завершуємо підготовку його умов. Розглядаються принаймні два варіанти. Або умови будуть такими ж, як в минулий раз, тобто до торгів допустять тільки компанії, що мають досвід виробництва тепловозів, або допустять всіх охочих", - пояснив співрозмовник.

"Луганськтепловоз" випускає магістральні та маневрові тепловози, дизельні та електропоїзди, трамваї, поворотні кола, запчастини для залізничного транспорту. Основні замовники підприємства - "Укрзалізниця" і "Російські залізниці". У 2009 році дохід компанії склав 429,6 млн грн, що на 66,5% менше, ніж у 2008 році.

У березні 2007 року 76% акцій "Луганськтепловозу" були куплені структурами російського "Трансмашхолдингу". Держпакет акцій обійшовся компанії в 292,5 млн грн при стартовій ціні 292 млн грн ($ 58 млн – ред.). Але в листопаді того ж року Верховний суд за позовом "Дніпровагонмашу", визнав конкурс незаконним. До участі в ньому не були допущені структури цієї компанії, що претендували на завод. Наприкінці листопада акції були перераховані на рахунок ФДМ з рахунків колишнього власника підприємства - російського "Трансмашхолдингу".

Заступник директора "Трансмашхолдингу" Анатолій Мещеряков заявив, що повторна участь його компанії у торгах залежить від умов конкурсу. У компанії дали зрозуміти, що будуть брати участь, якщо коло учасників буде обмежене. "Законодавством України передбачено, що учасниками конкурсу можуть бути тільки компанії, які профільно займаються тим же видом діяльності, що і продається підприємство. Ми сподіваємося, що і цього разу конкурс буде оголошений у рамках закону", - пояснив пан Мещеряков.

У той же час, за словами джерела в одній із компаній, потенційні інвестори сподіваються, що цього разу умови дозволять брати участь у торгах максимальній кількості претендентів. "На місці ФДМ було б нерозумно наступати на ті ж граблі", - сказав співрозмовник.

Аналітик Alfa Capital Ukraine Денис Шаврук говорить, що якщо умови конкурсу будуть максимально відкритими, то в ньму зсожуть взяти участь і українські, і західні компанії - Siemens і Bombardier. "Обидві компанії минулого разу розглядали можливість участі у приватизації. Зараз теоретично вони також можуть зацікавитися активом, щоб почати виробляти локомотиви за західними технологіями, але пристосовані до наших колій. Такий проект обговорюється досить давно, в тому числі і з цими компаніями", - сказав пан Шаврук. Отримати коментарі Siemens і Bombardier не вдалося.

За словами аналітика Dragon Capital Дениса Сакви, поточна ринкова капіталізація компанії, відповідно до котирувань ПФТС, становить $ 76 млн, тобто 76% акцій коштують $ 58 млн. "Але пакет акцій, який буде проданий на конкурсі, має коштувати дорожче, оскільки включає в себе премію за контроль ", - відзначає пан Шаврук. Він оцінює 76% акцій підприємства в $ 60-65 млн. А аналітик інвестиційної компанії Concorde Capital Єгор Самусенко вважає, що у разі відкритих торгів його ціна може досягти $ 70 млн. "Найближчим часом попит на тепловози в країнах СНД і Близького Сходу може зрости вдвічі . Старий парк тепловозів сильно зношений, і його повинні були почати міняти ще в позаминулому році, але завадила економічна криза. Зараз ситуація в економіці поліпшується, і поступово закупівлі тепловозів будуть рости", - говорить Максим Шеїн з "Брокеркредитсервісу".

Читайте також:

Відібраний у росіян скандальний завод намагаються знову продати РФ

Росія повернула Україні скандальний завод

Уряд Тимошенко пообіцяв вирішити проблеми російського бізнесу

"Луганськтепловоз" звільнить понад 2 тисячі робітників

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами Комерсант-Україна / Н.З.
Побачили помилку - контрол+ентер
Гроші 11 лютого, 2010, 10:13 2034 4
Додати до обраного
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 4
  • *** *** 11 лютого, 14:29 Згоден 0 Не згоден 0 Ну ви й виродки! Як можна Луганськтепловоз продавати? На палю таких політиків. Нехай краще він не буде казково прибутковий, але він наш і він - єдина надія оновити рухомий склад УЗ. А у москалів є Коломенський завод на якому вони роблять "найкращі в світі" локомотиви. То нехай на них і катаються, а не в нас їх будують і собі забирають, а якщо хочуть будувати у нас, то нехай замовляють і платять гроші, а не роблять на дурничку. Взагалі-то Луганськтепловоз зможе знайти замовників. Тільки нормальне курівництво йому потрібне. відповісти цитувати Дякуємоспам
Вибір редакції