За рік "Укравтодор" побудував 8 км доріг за мільярд гривень

За рахунок бюджету влада обіцяла за рік побудувати 341,7 км доріг. Результат виявився у 44 рази меншим від запланованого.

З початку року Державна служба автомобільних доріг "Укравтодор" проклала за бюджетні гроші всього лише 7,8 км нових доріг, витративши на це 913,5 млн грн.

Про це свідчать оперативні дані про будівництво доріг в Україні, оприлюднені газетою "Дело". Згідно з документом, за 11 місяців 2009 року держслужба "Укравтодор" здала в експлуатацію 7,8 км нових і реконструйованих доріг - мізерна цифра. У рамках підготовки до Євро-2012 держава брала на себе підвищені зобов'язання. За рахунок бюджету влада обіцяла за рік побудувати 341,7 км доріг. Результат виявився у 44 рази меншим від запланованого.

Вражає також ціна, яку платить держава за такі дороги. Згідно зі звітом "Укравтодора", 7,8 км коштували бюджету 913,5 млн грн. Майже мільярд витрачено, а відремонтовано лише дві ділянки доріг: Олександрівка - Кіровоград - Миколаїв (1,6 км) і Новомиргород - Велика Виска (4 км) у Кіровоградській області. Також побудовано дві ділянки (1,9 і 0,3 км) трас місцевого значення у Рівненській і Сумській областях.

Шляхом нескладних арифметичних розрахунків можна з'ясувати, що кожен кілометр цих доріг коштував державі 117,5 млн грн. Для порівняння, у США такі роботи обходяться федеральному бюджету в перерахунку на гривню в середньому в 47,2 млн грн. У Китаї кілометр автомагістралі будують за суму, еквівалентну 19,2 млн грн. Навіть у Україні є приклади, коли прокладка міжнародної магістралі обходиться у декілька разів дешевше.

Проте в "Укравтодорі" пояснили, що 913,5 млн грн було витрачено не лише на вказані 7,8 км доріг. За їхніми даними, в цю суму також включені витрати на прокладку інших доріг. Але оскільки ці об'єкти ще не готові, то і в звіт вони не потрапили.

При цьому неофіційно в "Укравтодорі" визнають, що вартість будівництва одного кілометру доріг залежно від складності робіт складає від 15 до 35 млн грн. При цьому найвища вартість доріг - у Криму.

Як наголошує екс-глава "Укравтодора", народний депутат Володимир Демішкан, одна з найдорожчих доріг у світі знаходиться в Ізраїлі. Там вартість одного кілометра склала 30 млн доларів (близько 240 млн грн). "Але це великий автобан на 6 смуг у кожну сторону. А звідки узялася вартість вище 100 млн грн за 1 км дорогі, я навіть уявити не можу", - дивується нардеп.

Надзвичайно низькі обсяги будівництва доріг - 7,8 км проти запланованих 341,6 км - у держпідприємстві пояснюють браком бюджетних коштів. А саме - недонадходженням коштів від акцизного збору, а також ввізного мита на нафтопродукти і транспортні засоби до спеціального фонду держбюджету. Адже надходження від цих зборів є основним джерелом фінансування програм "Укравтодора".

Окрім 8 км нових і реконструйованих доріг, у своєму звіті "Укравтодор" також повідомляє, що за 11 місяців 2009 року компанія капітально відремонтувала 49,2 км доріг і 178,5 м мостів. З урахуванням інших дорожніх робіт на ці цілі було витрачено близько 5,3 млрд грн.

Варто додати, що згідно з Програмою з підготовки до проведення Євро-2012, Україні до 2012 року потрібно побудувати і відремонтувати 3256,9 км доріг.

Читайте також:

Уряд "вирізав" з бюджету кошти на будівництво доріг

Тимошенко хоче взяти в кредит 9 млрд, щоб відремонтувати дороги

Україна заплатить за євродороги 40 мільярдів гривень

Київ виділить для транспорту УЄФА окрему смугу

Залиште свій коментар

Аватар
Залиште свій коментар

Коментарі до посту

Останні Перші Популярні Разом коментарів: