Жертв вибуху ракети на Сумщині могло бути більше: водій здійснив подвиг

Чоловік відігнав із полум'я вантажівку з боєприпасами.

На випробувальному майданчику на Сумщині, де минулого вечора стався вибух ракети, за часів СРСР була військова база із ракетами стратегічного призначення. Зараз цю територію використовують як полігон для утилізації боєприпасів за програмою НАТО, йдеться в сюжеті ТСН.19:30.

Потрапити на місце пригоди неможливо – там тривають слідчі дії. На всі запитання про вибух і тіла загиблих в охоронців одна відповідь: "Не знаємо". За даними правоохоронців, розірвалась одна з авіаційних ракет типу повітря-земля з маркуванням Х-27. Їх на утилізацію привезли з військової частини Прилук. Відомо, що боєприпас вибухнув під час вивантаження з транспортного засобу безпосередньо на утилізаційний майданчик.

Троє людей загинули на місці. Серед них і представник НАТО – громадянин України. Жертв могло бути набагато більше, адже після вибуху розпочалася пожежа і вогонь міг перекинутися на інші ракети. Але водій встиг відігнати вантажівку з рештою боєприпасів у безпечне місце. "Він повернувся до свого автомобіля, тому що в ньому ще містилося п'ять бойових частин, які могли вибухнути, і він вивіз цей автомобіль фактично з полум'я", - розповів заступник військового прокурора Сумського гарнізону Олексій Ляшенко.

Троє людей загинули внаслідок вибуху авіаційної ракети на Сумщині

ТСН. 19:30 29 липня, 19:49
Це сталося на випробувальній станції у Сумській області -  на території науково-дослідного інституту "Укроборонпрому". За даними правоохоронців, розірвалась одна з авіаційних ракет типу повітря-земля з маркуванням Ха-27. Їх на утилізацію  привезли з військової частини Прилук. Боєприпаси розвантажували семеро випробувачів, з яких лише двоє не постраждали. 

Одного потерпілого з пораненням ока доправили в обласний центр офтальмологічної мікрохірургії. Нині його стан називають задовільним, однак утішних прогнозів щодо збереження зору медики не дають. "Поки сказати неможливо. Проникне поранення, прооперований. Точніший діагноз є лікарською таємницею", - розповіла лікар-офтальмолог Дар'я Петрушенко. 40-річний потерпілий спілкуватися з журналістами не бажає. Про те, що сталося на випробувальній станції, не розповідав навіть дружині. "Допомогу надають поки що. Нас доправили службовою машиною, ми ще самі не знаємо нічого. Він нам нічого не розповідав", - каже дружина потерпілого Катерина Кириєнко.

Іще один поранений – 54-річний чоловік із села Білогриве. Він зазнав численних осколкових поранень. Зараз у задовільному стані. Односельці розповідають, що чули, як вибухнула ракета, але особливої уваги на це не звернули, бо випробування там відбуваються чи не щодня. "Він випробовував снаряди, працював років п'ять, а може й більше. На пенсію збирався йти, так ще й після пенсії збирався робить. Я знаю, що одного розірвало на шматки, а ті – я не знаю. Там завжди стріляють, ми просто не звертаємо уваги, звикли вже", - каже житель села Віталій Яременко.

Читайте також: Під час вибуху боєприпасів на Сумщині загинув представник НАТО

Авіаційні ракети Х-27 взяті на озброєння ще 1980 року. Нині вони вважаються застарілим зразком. Замість них українські ВПС використовують новішу розробку. На утилізацію підготовлені півтора десятка Х-27. Одна й здетонувала. "Процес утилізації фактично був на завершальній стадії. Вже бойову частину від'єднали, підривник від'єднали і лишилася частина, утилізація якої проводиться методом випалювання. Під час розвантаження цієї бойової частини і стався вибух. В тротиловому еквіваленті 160 кілограм", - розповів заступник військового прокурора Сумського гарнізону Олесій Ляшенко.

Найбільш імовірною причиною вибуху в прокуратурі вважають порушення правил безпеки на вибухонебезпечному підприємстві. За цим фактом вже відкрили кримінальне провадження. Відомо, що старший зміни, який мав керувати процесом утилізації боєприпасів, того дня на об'єкті був відсутній. Нині його опитують слідчі.

Кореспондент ТСН Оксана Солодовник

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами ТСН / ДШ
Побачили помилку - контрол+ентер
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 1
  • Віктор Віктор 30 липня, 23:11 Згоден 0 Не згоден 0 Чого відбувся вибух авіаційної ракети на Сумщині? Авіаційні ракети «повітря-земля» мають влаштовані порохові двигуни і бойові частини. Основа – тротил, але не в чистому виді, а перемішаний з флегматизатором, який не дає можливості кристалам вибухової речовини тертися між собою бо вибухова речовина в чистому виді дуже небезпечна, оскільки механічні різкі дії при ударах, падіннях тощо можуть привести до тертя чистих кристалів вибухової речовини. Питома вага тротилу і флегматизатора різні. Під час зберігання осідає вниз оголяючи тротил зверху і він стає в чистому виді. Щоб цього не траплялося в Інструкції по експлуатації і зберіганню ракет передбачено періодично ракету в тарі повертати на 180 градусів, щоб підтримувати суміш флегматизатора і тротилу рівномірною. Про дату, час, виконавця та контролюючого цих операцій мають записуватися у відповідний журнал, який контролюється вищестоящими військовими керівниками із складанням відповідного акту. Крім того авіаційні ракети мають термін зберігання, який визначається терміном зберігання вибухових речовин. Флегматизатор з часом втрачає свої еластичні властивості (висихає) і кристали тротилу вже не захищені від механічних впливів. Певен, що особи, які зберігають, експлуатують і контролюють ракети цього не знають, а тому і стаються вибухи. Щоб виявити винуватця слідчим потрібно арештувати всю документацію по зберіганню, експлуатацію і контролю за ракетами. Прочитати Інструкцію і звірити з документацією. Весь ланцюжок від виконавця до контролера в ранзі заступника Міністра оборони України по озброєнню притягни до кримінальної відповідальності за службовий злочин. Це потрібно зробити щоб упередить наступні можливі вибухи. Більш детально на цю тему можу провести заняття, оскільки маю освіту інженера по авіаційному озброєнню (КВВАІУ в 1977 р. і ВПА ім. проф. М. Є. Жуковського в 1986 р. та майже 27 років календарної служби частинах ВПС) відповісти цитувати Дякуємоспам
Вибір редакції