Шанс потрапити в авіакатастрофу в кожної людини один з 5 млн

Як не боятися літати
TCH Варта 23 листопада, 2009, 20:53 3060 3
Додати до обраного
Вартові ТСН спробували розвіяти найбільші міфи і страхи про літаки та польоти.

За статистикою, кожен третій пасажир потай боїться літати.

Кожен двадцятий говорить про це відкрито, а дехто взагалі не літає – навіть якщо дуже і дуже треба. Переконувати цих людей, що літаки – найбезпечніший транспорт, - марна справа.

Після чергової авіакатастрофи вони тільки утвердяться в думці - залізо не може літати. Одні пасажири зі страху ще перед злетом намагаються розслабитися за допомогою міцних напоїв. Інші - вживають снодійне, щоб проспати до кінця польоту. Зазвичай це не допомагає. Ні алкоголь, ні сон не бере, а панічний страх нікуди не зникає. Його треба побороти.

90 відсотків польоту машиною керує не людина, а автопілот. Ну, це всі знають. Але – навіть посадка, найвідповідальніша частина польоту, здійснюється за допомогою автоматики. Літак саджають не так пілоти, як комп'ютеризовані системи та авіадиспетчери. Автоматика ніби хапає аеробус на радіовудку і плавно саджає на смугу.

Один з міфів аеробоягузів – комп'ютери – це добре, але там, високо у небі, коли він зламається, пілотові ніхто не допоможе.

Так от - це неправда, політ одного літака забезпечує щонайменше сотня людей на землі.

Основний тягар авіабезпеки лежить на фахівцях, про існування яких деякі пасажири навіть не здогадуються. Це авіадиспетчери. Головна проблема на перевантажених європейських повітряних трасах – небезпека зіткнення двох машин у повітрі. І хоча у кожного авіалайнера є хитромудра система розведення літаків, кожен з комп'ютерів, який прораховує трасу, неодмінно повідомить про небезпечне зближення.

Авіадиспетчери на вежі уважно стежать, щоб кожен аеробус заїхав на своє місце, дають дозвіл на зліт, вишиковують усіх в чергу. Тут не завжди довіряють радарам. Інколи просто визирають у вікно, щоб переконатися - літак таки звільнив посадкову смугу.

Щодо безпечних місць, то тут є два варіанти. Найбезпечніше місце в літаку - на думку різних експертів - у голові салону, або в самісінькому хвості. Під час дуже жорсткої посадки цей хвіст має властивість відламуватися і пасажири, які там сидять залишаються живими і майже неушкодженими.

Ще один з міфів - пасажир у літаку заручник машини та пілота. Мовляв, у автомобілі пасажир ще якось може повпливати на ситуацію. Але, чи намагався хоч хтось допомагати водієві підкермувати під час аварійної ситуації.

Та все-таки у світі є кілька аеропортів, куди літати не надто безпечно. Їх добре знають досвідчені пілоти. Знаменитий швейцарський курорт Куршавель. Мало того, що злітна смуга закінчується проваллям, вона ще й надто коротка - і з вибриком посередині.

А ще - аеропорт на острові Сант Мартен. Злітна смуга надто коротка. Щоправда, за всю історію тут не сталося жодної авіапригоди.

За статистикою, найбільше аварій стається під час приземлення - 45 відсотків, під час злету - 12. На великих лайнерах літати значно безпечніше, ніж на маленьких літачках. Найнесприятливіші місяці для перельотів - вересень та грудень - вітри, тумани, стрімка зміна погоди, хурделиці.

Ймовірність потрапити в авіакатастрофу - приблизно один до 5 мільйонів.

А про всі "підводні течії" польотів у відео ТСН. Варти.

Читайте також:

В Італії розбився військовий літак: є жертви

Родичі загиблих в аварії аеробусу A-330 над Атлантикою подали до суду на Airbus

В Австралії приземлився аеробус з палаючим двигуном

Знайдена "чорна скринька" літака, що розбився під Мінськом

Не боятися неба

TCH Варта 23 листопада, 2009, 20:02

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами ТСН.Варта / М.К.
Побачили помилку - контрол+ентер
TCH Варта 23 листопада, 2009, 20:53 3060 3
Додати до обраного
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 3
Вибір редакції