Журналісти оприлюднили нові докази причетності армії РФ до збиття літака рейсу МН17 над Донбасом

Усі можливі свідки-військовослужбовці тих подій відмовилися від коментарів.

Російські журналісти знайшли чергове підтвердження, що військові РФ причетні до збиття літака рейсу МН17 над Донбасом улітку 2014 року, коли загинули 298 пасажирів.

"Новая газета" оприлюднила військові документи без грифу "секретно", які підтверджують версію міжнародної слідчої групи про причетність російських військових до катастрофи. Зокрема, маршрут пересування військових збігається з описаним слідчою групою маршрутом, яким перевозили "Бук", яким і збили літак. Також є імена людей, які повинні були супроводжувати "Бук". З деякими з них "НГ" намагалася поговорити, але ті відмовчалися. Мовляв, "накази батьківщини не обговорюють".

Маршрут пересування

Знайдені документи - про забезпечення безпеки на дорогах загального користування під час пересування російських військ у червні 2014 року, а також про постановку військовослужбовців ППО на забезпечення і виділення їм сухих пайків. Міноборони РФ та керівництво військової частини їх не прокоментували.

Випливає, що понад 170 військовослужбовців підрозділів ППО РФ перебували поблизу кордону в Ростовській області в день, коли з установки ЗРК "Бук" був атакований рейс МН17. А 15 липня, за два дні до трагедії "Боїнга", вони отримали сухі пайки на 5 діб.

Міжнародна слідча група (JIT), що займається розслідуванням трагедії, дійшла висновку, що "Боїнг" був атакований з комплексу "Бук", наявного в розпорядженні проросійських бойовиків на Донбасі. Сама установка потрапила до них, за висновком слідчих, з території Росії і мала приналежність до 53-ї бригади ППО (військова частина 32406) під Курськом. Експерти JIT вивчили свідчення і кадри аматорської зйомки за 23-25 червня 2014 року, а саме фото і відео пересування колон російської військової техніки дорогами загального користування поблизу західних кордонів. На тих кадрах відображена і установка "Бук" з частково читаним бортовим номером 332. На записах, зроблених на Донбасі, видно, що "Бук" пересувається на білому тягачі "Вольво" в супроводі кількох цивільних машин. Російська влада, і в першу чергу Міноборони РФ, назвали доповідь JIT бездоказовою, а відео- та фотоматеріали - сфальсифікованими.

Проте в документах, знайдених журналістами, підтверджується маршрут пересування курського "Бука 332". Зокрема, з телефонограми чергового 11-ї регіональної військової автомобільної інспекції (ВАІ) капітана Бєляєва від 22 червня 2014 року можна дізнатися про наказ начальникам територіальних ВАІ організувати 23 червня супровід військової техніки дорогами загального користування. Наказ направляється, зокрема, керівництву 56-ї курської і 47-ї воронезької ВАІ, що знову підтверджує встановлений маршрут руху.

документи МН17_2
Новая газета

З документа випливає, що перевезення техніки курської бригади ППО буде здійснюватися силами 69-ї бригади матеріально-технічного забезпечення (в/ч 11385).

Телефонограма Бєляєва підтверджує версію авторів порталу Bellingcat про участь особового складу і вантажівок 69-ї бригади в переміщенні техніки з Курська, висловлену ними ще 2017 року.

В іншому документі, підписаному підполковником з 69-ї бригади Аладьїним, наводиться список кількох вантажівок з водіями, які прибудуть до Курська з Бєлгорода, щоб відправитися далі. Зокрема, там фігурує "КамАЗ" з "чорним" держномером 4267 АН і його водій - рядовий Бутиков А.Н. Пізніше саме цей "КамАЗ" потрапить в об'єктиви аматорської зйомки під час перевезення "Бука 332" в Міллерово.

Аладьїн також вказує, що начальником колони "КамАЗів" призначений старший лейтенант Іскандеров. Наводяться імена ще двох офіцерів "для довідок і погоджень" - підполковника Віталія Рижова і майора Олексія Єгорова.

Отож, із 23 до 25 червня колона військової техніки вирушає з Курська на військову базу Міллерово поблизу українського кордону. Це підтверджують кадри аматорської зйомки і документи самих військових. Подальші події можна реконструювати за документами про харчування особового складу. Зокрема, котлового постачання - триразового гарячого харчування, передбаченому як у польових, так і в стаціонарних умовах.

Із наказу за підписом т.в.о. командира частини 32406 підполковника Демидова і т.в.о. начальника штабу майора Горбатих випливає, що курські військові прибули в Міллерово 15 липня 2014 року. Наведено поіменний список з понад 170 осіб, перший серед них - командир частини полковник Мучкаєв.

документи МН17_3
Новая газета

Протиракетники прибули до Міллерово 15 липня, на три тижні пізніше за техніку. Там їх поставили офіційно на харчування. Видали сухпайки на 5 днів і того ж дня зняли з харчування. Тобто військові там не збиралися затримуватися, а мали кудись їхати.

14 липня 2014-го в телефонній розмові між російським генералом Олегом Іванніковим та польовим командиром "ЛНР" Олегом Бугровим останній скаржиться на українську військову авіацію, яка "відпрацьовує позиції" бойовиків. У відповідь Іванніков сказав, що потерпіти "ще кілька днів залишилося": "У нас вже є "Бук". На... збиватимемо".

Ці та інші телефонні переговори, наявні в розпорядженні JIT, можуть лягти в основу звинувачень вже конкретним російським воєначальникам.

Факт прибуття військовослужбовців з курської частини в прикордонне Міллерове з датою 15 липня посилює підозри і обґрунтовує питання, висловлені слідчими JIT торік. Наприклад, хто здійснював перекидання бойової машини туди і назад і хто був в екіпажі? Чи є їхні імена в списку 170 військових з 53-ї бригади, які прибули на "бойове чергування" до кордону? Хто віддавав їм накази?

документи МН17_1
Новая газета

Що кажуть військові зі списку

Іван Євсеєнко не їздив у відрядження в Міллерово, а почав службу за контрактом через кілька днів після трагедії в МН17. Нині він уже звільнився зі служби.

"Ну, це було ще до мене. Ніхто не вірив, що ми таке можемо зробити, - у нас "КамАЗом" не вміють керувати, а тут цілий зенітний комплекс. Я і зараз не вірю", - сказав молодий чоловік.

Діючого офіцера 53-ї бригади, майора Іллю Байбакова журналістам знайти за знайденими адресами не вдалося. Саме Байбаков мав забезпечити сухпайками військових, які супроводжували машину з "Буком".

Майор медичної служби 53-ї бригади Ірина Колесник також фігурує в списку військових, які вирушили в Міллерово. Нині вона працює в курської поліклініці МВС. На розмову з журналістами вона погодилася. Проте під час зустрічі Колесник хотіла з'ясувати, звідки журналістам відомо про неї і, зокрема, про її нинішнє місце роботи. Про трагічні події липня 2014 року розмови не вийшло. Наприкінці короткої бесіди майор зазначила: "Я нічого вам сказати не можу. Стосовно дій (батьківщини) говорити не маю права".

Нагадаємо, 17 липня 2014 року літак Boeing 777 компанії Malaysia Airlines, який летів з Амстердама до Куала-Лумпура, за даними слідства, був збитий над контрольованим сепаратистами районом Донецької області. Всі 298 людей, які перебували на борту літака, загинули.

У травня 2018-го спільна розслідувальна група (JIT), яка займається розслідуванням збиття малайзійського Boeing над Донбасом 17 липня 2014 року, презентувала проміжні результати своєї роботи. Слідчі встановили, що ЗРК "Бук", з якого було безпосередньо збито Boeing, належить до 53-ї зенітно-ракетної бригади російських ЗС, яка дислокується в Курську.

ВідеоУкраїна долучиться до фінансування переслідування винних у авіакатастрофі МН17

Уряди п'яти країн - України, Австралії, Бельгії, Малайзії та Нідерландів - домовилися разом фінансувати судове розслідування щодо осіб, підозрюваних у збитті авіалайнера. Також у проекті меморандуму йдеться про те, щоб судовий процес для близьких родичів жертв був відкритішим. Жодних подробиць про фінансову частку України поки що не повідомляють. 

Україна долучиться до фінансування переслідування винних у авіакатастрофі МН17

 

Залиште свій коментар

Вибір редакції