Автопром у період коронавірусної кризи: як провідні країни світу допомагають галузі вижити

Автопром у період коронавірусної кризи: як провідні країни світу допомагають галузі вижити

Associated Press

Світове автовиробництво скоротиться на 20%.

Пандемія коронавірусу спричинила неймовірний спад автомобільної промисловості на всій планеті.

Так, світове автовиробництво через COVID-19 скоротиться до 20%. Переводячи це в цифри, подібний показник може скласти близько 20 мільйонів невипущених автомобілів.

Кожного дня компанії з виробництва авто вимушені скорочувати та навіть припиняти випуск певних моделей, адже вони перестали користуватися попитом з боку автолюбителів під час карантину. Більш того, деякі гіганти навіть йдуть на радикальні кроки, звільняючи співробітників.

У всьому цьому напрошується лише один вихід - допомога від держави. ТСН.ua розповідає, як найбльші країни світу (США, Китай, Франція та Німеччина) фінансово допомогають своєму автопрому не піти на дно та з високо піднятою головою вийти з цієї ситуації.

ФРАНЦІЯ

Нещодавно президент Франції Еммануель Макрон оголосив про виділення пакета фінансової допомоги у розмірі 8 мільярдів євро для відродження французької автомобільної промисловості.

Пакет фінансової допомоги автопрому буде включати в себе один мільярд євро у вигляді субсидій для стимулювання виробництва електричних і гібридних автомобілів. Перед автопромом Макрон поставив мету - щорічно виробляти мільйон екологічно чистих автомобілів. У цьому напрямку Франція повинна стати європейським лідером.

Окрім того, уряд Франції, з метою стимулювання попиту на автомобілі, надасть субсидію в розмірі 7 тисяч євро для кожного покупця електромобіля. З цієї суми, 5 тисяч євро будуть спрямовані компанії-виробнику екологічно чистої машини, а 2 тисячі євро - отримає покупець.

Починаючи від 1 червня, французам також буде виділена допомога в розмірі 3 тисяч євро для переходу з автомобіля, що працює на бензині, на менш забруднюючий атмосферу транспортний засіб. Також планується стимулювати купівлю нових автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння, доплачуючи власникам за утилізацію вживаних авто.

Додатково компанія-автовиробник Renault може отримати п’ять мільярдів євро у формі кредитних гарантій від держави. Утім, ці гарантії держава надасть лише в разі досягнення домовленості між профспілками та менеджментом Renault щодо майбутнього робочих місць та виробничих потужностей компанії у Франції.

Associated Press

США

Від 18-го травня в США поновили роботу частина автозаводів. До цього числа входять: General Motors, Ford Motor та Fiat Chrysler.

Виробництво на цих підприємствах було призупинено від 18 березня. Спочатку планувався двотижневий простий, однак він триватиме два місяці. Ймовірно, на це рішення вплинула саме допомога від держави.

У цій країні через коронавірусну кризу буде надано пакет економічної допомоги на суму 2 трильйони доларів. Його називають "найбільшим державним втручанням в економіку в світовій історії". Ця допомога також доступна для автодилерів і тисяч дрібних постачальників.

Частина грошей піде на підтримку автопрому. У тому числі американського автовиробника саме General Motors, який отримав прізвисько "Урядові мотори" після того, як в 2009 році йому виділили допомогу в розмірі 50 мільярдів доларів. А також - 3 мільярди доларів для стимулювання попиту. GM також не виключають звернення за додатковою допомогою до уряду США, якщо продаж або виробництво автомобілів залишаться замороженими.

Крім безпосередньої фінансової допомоги автовиробники та постачальники кажуть і про інші преференції. У тому числі - про 50-відсоткові податкові пільги на заробітну плату співробітників, протягом 2-х років.

Associated Press

КИТАЙ

У Піднебесній підтримувати автомобільну галузь, яка однією з найбільших для економіки країни, вирішили наступним чином:

- громадянам країни нададуть субсидії в розмірі до 1,4 тисячі доларів на покупку нових машин;

- скорочення податків на покупку автомобілів малих класів, стимулювання попиту за межами великих міст.

Через пандемію коронавирусу і різкого падіння попиту в I кварталі поточного року продажі автомобілів в КНР обвалилися на 42% в річному зіставленні. Зазначається, що попри поновлення роботи заводів попит на купівлю авто серйозно впав.

На робочі місця повернулося близько 82% співробітників підприємств автомобільної галузі. В цілому автопром вже досяг рівня минулого року.

Associated Press

НІМЕЧЧИНА

Підтримка автопрому в Німеччині планується здійснюватися субсидіями на заробітну плату для автовиробників та їхніх постачальників, щоб запобігти можливим втратам робочих місць, якщо спад в секторі продовжиться. Подібний механізм успішно використовувався під час фінансової кризи 2008-2009 років.

Субсидії дозволяють компаніям виплачувати зарплату працівникам під час спаду, але за чинним законодавством вони дозволені тільки в тому випадку, якщо ринок праці в цілому знаходиться в тяжкому становищі.

Окрім того, підтримувати автопром у Німеччині збираються утилізацією старих авто, за яку власники отримуватимуть додаткові кошти на придбання нового транспортного засобу.

Раніше повідомлялося, що європейський авторинок встановив історичний антирекорд.