Як захистити автомобільний акумулятор від замерзання взимку — поради водіям

Взимку автомобільні акумулятори часто виходять з ладу через поєднання морозів і низького заряду.

Авто

Авто / © скрін з відео

В Україні з настанням холодів автовласники часто стикаються з проблемою відмови акумулятора. Проте головна небезпека полягає не просто в розрядженні, а у фізичному замерзанні електроліту всередині пристрою. Розповідаємо, як цього уникнути та що робити, якщо лід вже з’явився.

Чому акумулятор перетворюється на лід

Всупереч поширеній думці якісний та заряджений акумулятор майже не боїться морозів. Проблема виникає тоді, коли падає щільність електроліту. Це стається через:

· Глибоке розрядження батареї.

· Природне старіння та зношення пластин.

· Витоки струму в електромережі авто.

· Постійні короткі поїздки, під час яких генератор не встигає відновити енергію.

Критичні температури для АКБ

Стійкість батареї до холодів безпосередньо залежить від її стану:

100% заряду (щільність 1,27 г/см³) — витримує екстремальні -65 °C.

50% заряду (щільність 1,20 г/см³) — може замерзнути вже за -30 °C.

Розряджений пристрій (щільність 1,10 г/см³) — перетвориться на лід навіть за незначних -10 °C.

Ознаки «біди» та перша допомога

Якщо корпус АКБ здувся, на ньому з’явилися тріщини, витікає рідина або на клемах зникла напруга — ймовірно, всередині утворилася крижана «каша».

Важливо: категорично заборонено ставити замерзлий акумулятор на зарядження! Це може призвести до незворотних пошкоджень або навіть вибуху.

Алгоритм дій, якщо АКБ замерз

Перенесіть пристрій до теплого приміщення.

Дочекайтеся повного природного розморожування.

Огляньте корпус на цілісність та перевірте рівень електроліту.

Тільки після цього починайте заряджати малим струмом.

Як попередити проблему

Для стабільної роботи взимку фахівці рекомендують обирати батареї типів AGM або GEL, які значно стійкіші до морозів (витримують до -45 °C навіть за часткового розрядження).

Для звичайних свинцево-кислотних АКБ діють прості правила: регулярна перевірка напруги, використання спеціальних термокейсів (утеплювачів) та контроль роботи генератора. Пам’ятайте, що будь-яке замерзання не минає безслідно — навіть після «реанімації» ємність батареї суттєво знижується.

Нагадаємо, раніше ми писали про те, що прогрівати авто на місці взимку небезпечно для мотора — експерти розповідали про альтернативи, які справді працюють.


Наступна публікація

Я дозволяю TSN.UA використовувати файли cookie