Названі типові помилки водіїв під час керування авто взимку

Названі типові помилки водіїв під час керування авто взимку

Фото: Associated Press

У цей період потрібно бути значно акуратніше.

Як відомо, керування автомобілем взимку сильно відрізняється від літнього, весняного або осіннього: існує безліч нюансів, які потрібно враховувати кожному автомобілісту під час їзди в холодну пору.

У Фінляндії, наприклад, водіїв зобов'язують складати на права двічі – у цій країні водійське посвідчення на зимовий період громадяни повинні отримувати окремо. І це видається дуже логічним.

AutoOboz склав список найтиповіших помилок водіїв під час керування авто в зимовий період.

Мабуть, найпоширенішою помилкою є маленька дистанція.

Багато водіїв із приходом зими зберігають свій "літній" стиль керування, водночас вони не враховують, що взимку потрібно дотримуватися більшої дистанції, оскільки на ожеледиці та снігу збільшується гальмівний шлях. Різке гальмування водночас не допоможе, ба більше, буде навіть гіршим – із великою часткою ймовірності машину занесе, а що станеться далі, можна тільки гадати. Тому взимку рекомендується збільшувати дистанцію приблизно на один корпус автомобіля.

Ще одна часта помилка – динамічний обгін, як у літній період. Нерідко водії йдуть на обгін і втрачають керування над машиною, коли повертаються у свою смугу через занадто високу швидкість як для слизької дороги. Підсумок у цій ситуації аналогічний – занос і, з більшою часткою ймовірності, розворот автомобіля. Тому виконувати обгони потрібно максимально плавно й неспішно.

Висока швидкість також стає частою причиною ДТП взимку, оскільки водієві складніше зреагувати на перешкоди, що є попереду, а також приховані під снігом дорожні "сюрпризи" (ями, вибоїни). До того ж якщо машину занесло, то на невеликій швидкості її утримати набагато легше, ніж на великій. Зважаючи на це, у зимовий період швидкість рекомендується знизити від звичної хоча б на 20 км/год.

Багато автомобілістів їздять узимку "в повному обмундируванні": у куртці, шапці та з шарфом. Однак велика кількість одягу сковує рухи під час водіння, що безпосередньо впливає на безпеку. Тому, щойно машина прогріється, краще зняти верхній одяг.

Щоб домогтися кращого зчеплення з дорогою на снігу й льоду, деякі водії знижують тиск у шинах. Однак цей лайфхак прийшов із далеких часів, коли в ходу були діагональні шини. А ось для сучасних радіальних покришок – це не найкраща ідея. За дуже низького тиску їхнє зчеплення погіршується, а гальмівний шлях збільшується. До того ж, збільшується витрата пального і збільшується знос. Зниження тиску має сенс тільки в умовах дуже глибокого снігу. Однак тиск не повинен падати більш ніж на третину значення, встановленого виробником, а максимально допустима швидкість у такому випадку становить 50 км/год.

Також узимку не варто забувати регулярно перевіряти тиск у шинах. Це особливо актуально під час зниження температури. Коли повітря в шині остигає, зазвичай падає і тиск – приблизно на 0,1 бара за десяти градусів.

Сучасні автомобілі оснащені різними типами давачів і камер. Але коли вони замазані снігом або брудом, не варто на них розраховувати. Давачі паркування можуть показувати неточну відстань, а камери заднього виду – "розмите" зображення. Тому перед початком поїздки потрібно видалити сніг і бруд, які заважають роботі електронних помічників.

Важливо: у разі снігу допоміжні асистенти варто використовувати з обережністю. Адаптивний круїз-контроль під час визначення відстані може не враховувати погані погодні умови та пов'язаний із цим збільшений гальмівний шлях, а система утримання смуги руху, наприклад, може не розпізнати розмітку на засніжених ділянках дороги.

Повʼязані теми:

Наступна публікація