Німецькому автопрому спрогнозували крах. Чому і як швидко може настати катастрофа

Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин

Гіганти автопрому надто неповороткі, щоб активно впроваджувати інновації.

В автомобільній індустрії немає моделі, яка могла б стати проривом на кшталт IPhone.

Як зазначається у статті видання Financial Times, машина майбутнього повинна бути самокерованою, електричною "вітальнею на колесах" із Інтернет-підключенням, де водій і пасажири відпочивають.

Наразі немає гравця, який здатний презентувати таке авто. При цьому автори статті запевняють, що відкривачами точно не будуть німці. Навіть за умов об’єднання зусиль автогігантів BMW, Daimler та Volkswagen. Натомість життєвий цикл Das Auto ставиться під сумнів.

На думку аналітика Bernstein Макса Варбуртона, сьогоднішня ситуація на ринку свідчить про великий спад в автопромисловості. Після винаходу двигуна внутрішнього згоряння кожний тиждень приносить негативні зміни для галузі. Реєстрація автомобілів в ЄС в минулому місяці знизилась, особливо тенденція посилилась після введення нових стандартів. Протекціоністські настрої та Brexit призводять до невизначеності сектору, який сильно залежить від глобальних ланцюгів постачання, щоб виробляти "своєчасно".

Сьогоднішні авторозробки свідчать про початок безлічі проблем, з якими стикаються автовиробники, оскільки вони інвестують великі суми в технологію виробництва батарей та автономне програмне забезпечення, а намагаються зберегти цінність своїх брендів. При цьому споживачі більше думають про додатки на панелі приладів і менше про кінські сили.

"Автосектор дійсно стикається з загрозою на тисячі скорочень", - каже Лінда Конг Тінг із компанії Sun Life Investment Management.

У багатьох випадках німецькі автовиробники є найгіршими. Коли реєстрація автомобілів в країнах ЄС в минулому місяці знизилася на 23,5% через нестачу доходів, спричинених новими стандартами викидів, падіння у ФРН призвело до падіння в 31%. Audi, найбільш вигідній підрозділ Volkswagen, зазнав 56% падіння, що додало ще більше болю компанії, яка страждає кризою лідерства.

У Німеччині федеральний суд ініціював ефект доміно в лютому, коли виступав проти екологічних груп, і заявив, що заборона є ефективним способом очищення повітря у 70 містах Німеччини, які порушують закони про забруднення ЄС. Дизельні обмеження вже введені в Гамбурзі. Наступного року у Берліні, Штутгарті та Франкфурті заплановані нові заборони.

Крім того в умовах торговельної війни між США та Китаєм BMW і Daimler, яка продають у КНР 70% вироблених авто, ризикують стикнутися з падінням попиту через зростання вартості. "Галузь може скоротитися швидше, ніж більшість людей це усвідомлюють, - сказав Герберт Дісс, генеральний директор Volkswagen. - Просто подивіться на автопромисловість Італії чи Великої Британії: її практично не існує".

Своєю чергою, директор Центру автомобільного менеджменту в Бергіш Гладбах Стефан Братцель стверджує: "Протягом 100 років автомобільний світ встановив правила гри. Лише кілька людей контролювали промисловість, особливо німців. Тепер роль німецької автомобільної промисловості знаходиться під загрозою".

Якщо перехід до електроенергії відбувається швидко, виробничі фонди в Німеччині можуть перетворитися на дорогі зобов'язання, йдеться у статті. "Весь каркас автомобіля відрізняється, коли ви переміщаєтеся з бензину на електричну модель, - говорить Свен Дхармані, світовий лідер з автоматичного постачання на EY. - Цілі розробки стануть застарілими. Компанії, які виготовляють поршні та колінчасті вали, не збираються забезпечити акумуляторами. Це інший ланцюжок постачань".

До теперішнього часу цей новий ланцюжок постачання був переданий Азії, де Китай контролює більше двох третин ринку акумуляторів. Світова частка Європи в виробничих потужностях складає лише 4%, за даними Bloomberg. І хоча політики та керівники автогігантів також вбачають загрозу втратити опору в технології акумуляторів, вони знають, що робити. "Чудово, що європейці встановлюють агресивніші правила викидів CO2 у всьому світі", - говорить Гаральд Хендріксе, аналітик Morgan Stanley.

Однією з причин повільної реакції Німеччини є повернення. Електричні машини наразі не приносять прибутку, тоді як продаж автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння дуже прибутковий. Від 2013 до 2017 року операційні доходи великих трьох німецьких автовиробників зросли на 50% з 7,73 млрд євро до 11,63 млрд євро, повідомляє Barclays. Майже чверть реалізованих масових автомобілів у минулому році мала німецький значок, а для автомобілів преміум-класу цей показник становив 71%, підрахували у IHS Markit. 

Втім, якщо перехід на автомобілі з акумулятором розраховується протягом десятиліть, а не років, як очікують багато аналітиків, то німці все ще мають час змінити фокус, аналізуючи переваги та недоліки.

Німецькі автовиробники відреагували на амбітні плани щодо того, щоб певні фабрики мали змогу масово випускати електромобілі протягом найближчого десятиліття. Volkswagen планує у 2020 році випустити 150 тисяч електромобілів. Група з багатьма брендами, включаючи Porsche та Audi, витратить 72 мільярди доларів до 2030 року на технологію EV, повідомляє Barclays. Але цього замало для конкуренції із Tesla.

Бернхард Маттес, президент Німецької асоціації автомобільної промисловості, повідомив, німецькі виробники вже мають 30 електротехнічних і гібридних моделей, зайнявши половину продажів в ЄС. 

Інга Фехнер, економіст ING-DiBa, каже, що німці можуть створювати великі електромобілі - вони просто не хочуть, звертаючи увагу на високі витрати на виробництво батарей та інфраструктуру. "Вони вносять зміни, але я думаю, що вони можуть бути швидше, - додає вона. - Я не знаю, що їх тримає". 

Для багатьох експертів ця затримка вказує на центральну проблему: традиційний у Німеччині спосіб мислення зосередився на оцінюванні коробки, обмеженні ризику та визначення пріоритетів прибутку. Якщо ринок робить ставки на когось, хто будує iPhone на колесах, то це - Tesla.

Нагадаємо, що експерти назвали безглуздою розробку вантажівок на електриці та водні. Єдиний ринок збуту для електровантажівок - Китай.

Залиште свій коментар

Вибір редакції