Співзасновник BlaBlaCar пророкує автомобілістам глобальні зміни

Нові напрямки сервісу для автомобілів стають все популярнішими

У 2006 році у Франції був запущений стартап BlaBlaCar, який дозволяв шукати попутників у різних напрямках. Сьогодні це один з найпопулярніших сервісів в Європі, включаючи і Україну. Співзасновник Ніколас Брюссон в інтерв'ю виданню Inc.висловив думку, що люди все менше будуть купувати автомобілі, а віддадуть перевагу покупці доступу до них.

Бізнесмен розповів, що спочатку сервіс працював слабо, 2011 року не запрацював сервіс оренди житла Airbnb і тоді люди стали більше довіряти шерінговому сервісу. Навіть Über мав помилкове позиціонування як представник шерінг-економіки, але потім розібралися, що його водії-професіонали надають послуги, як в Gett та в інших таксі-агрегаторах.

"У 2017 році залишилося лише кілька сервісів, які дійсно будуються на моделі C2C — "від користувача до користувача". Більшість таких компаній еволюціонували в бік B2C-сервісів",- зазначає Ніколас.

Навіть Airbnb змінилася в інший бік — якщо раніше люди пускали незнайомців до себе в гості, то сьогодні чи не більша частина житла на цьому сайті, призначена для здавання в оренду. А ось BlaBlaCar в цьому плані ближче всього до цієї шерінг-економіки. За цією моделлю складніше будувати бізнес, але за його збалансованостью, продуманій та налагодженій роботі він буде потужнішим, адже все менше доводиться вникати в управління. "Наша модель — самоврядна, тому такий бізнес легко масштабувати", - зазначив Ніколас.

Сервіс BlaBlaCar заснований на довірчих відносинах. Перед запуском стартапу було проведено дослідження. Людей опитали, наскільки вони довіряють своїм друзям, колегам, сусідам і іншим. Надалі вже проводили опитування на предмет довіри до водіїв BlaBlaCar за умови, що вони пройшли всі етапи перевірки - у них є посилання на соціальні мережі, паспорт, відгуки, номер телефону і тощо. Перевіривши все це, людина починає довіряти водієві, і чим більше користувачів, тим більше рівень довіри.

Тим не менше в кожній країні, рівень довіри різний. Так в Україні незважаючи на величезну кількість аварій, люди спокійно довіряють своє життя незнайомцю в машині, коли бачили тільки його фото. У Великій Британії рівень безпеки на дорогах значно вищий, але і люди менше довіряють один одному.

Сервіс BlaBlaCar однаковий у будь-якій країні, і кожен охочий може скористатися ним у своїх подорожах. Відмінності лише в тому, що в Західній Європі зовсім відмовилися від кеша і проплату роблять через онлайн-платежі: пасажир заздалегідь оплачує послуги онлайн, BlaBlaCar збирає гроші, а після поїздки перераховує їх водієві, утримуючи комісію (по суті, її сплачує пасажир). У Франції ця модель працює вже більше семи років, у Німеччині та Іспанії — більше року. У нашій країні подібна оплата ще мало розвинена і творці планують розвивати її, причому в Україні поки не буде братися комісія.

В рамках мінливого світу буде змінюватися і свідомість людей. Так сьогодні у Франції BlaBlaCar вже запустив програму "Амбассадрори бренду" для тих, хто вже багато років перевозить пасажирів. Для них працюють знижки на лізинг і оренда машини на 4 роки. Якщо вони ще й займаються райдшерингом (ridesharing або carpooling — набір попутників для спільного використання машини), то отримують додаткові знижки на оренду авто до 20%.

"Ця програма стала можливою завдяки нашому партнерству з компанією ALD і автоконцерном Opel. Наприклад, сьогодні можна взяти в оренду новий Opel Corsa за 150 євро в місяць — включаючи автосервіс і страховку. За цією моделлю майбутнє: я переконаний, що люди будуть купувати не автомобілі, а доступ до них",- повідомляє Ніколас Брюссон.

На його думку, більше не потрібно буде турбуватися про ремонт або продаж. Водій бере автомобіль, користується ним п'ять або шість років, а потім змінює на новий. У перспективі буде і новий напрямок BlaBlaLines — це платформа райдшерингу для тих, хто їздить на роботу кожен день. З'являться і послуги з автострахування.

"Зараз ми приходимо до більш збалансованої картині. Я вважаю, що економіка спільного споживання змінить індустрію транспорту. Через 5-10 років каршерингову модель будуть використовувати в 50 разів активніше, ніж зараз. Від 75% до 80% поїздок на транспорті відбувається на особистих автомобілях. Найчастіше в них їде одна людина. Що буде, коли машини стануть самоврядними? Звичайно, в них стане їздити більше людей",- повідомляє бізнесмен.

Приєднуйтесь до групи ТСН.Авто у Facebook

Залиште свій коментар