У Європі розмитнення авто та його утримання коштує не дешевше українського

Голова комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна опублікована порівняльну таблицю зі ставками на легалізацію авто.

У всій Європі частково або повністю застосовано принцип врахування трьох обов’язкових платежів при розмитнені авто: акцизний податок, ввізне мито (10%), а також податок на додану вартість (20% від суми вартості авто, акцизу та ввізного мита). Але за принципами ЄС існує вільне переміщення автомобілів між країнами ЄС.

Наприклад, у Польщі акцизний податок стягується з усіх ввезених авто. А ось ПДВ в розмірі 23% сплачується тільки з нових, комерційних і ввезених з-поза меж ЄС машин. Його не сплачують, якщо ввозять машину з будь-якої країни Європи для особистого користування.

Наразі у Польщі розглядають пропозиції щодо змін обчислення чинного акцизу, що прив’язано до вартості авто. Уряд планує ввести коефіцієнти екологічності та віку. у 2019 році в Польщі акцизний податок з ТЗ, наприклад, вироблених до 2004 року, сягатиме від 0,5 до 4,5 тисячі євро залежно від об’єму двигуна. У такий спосіб в Польщі прагнуть стимулювати оновлення автомобільного парку країни та мінімізувати негативний вплив на довкілля, що спричиняють старі машини.

Як регулятор використовують акциз у Молдові та Польщі. Також в Молдові окрім суворого акцизу на старі авто додатково діє заборона на ввезення машин віком понад 10 років, а в Грузії – застосовується потрійна ставка акцизу для авто з правостороннім кермом.

У Німеччині та Румунії активно стимулюють громадян на придбання екологічних авто введенням субсидій та знижок. Так з 2016 року у Німеччині за покупку електромобіля держава виплачує 3-4,5 тисячі євро. У Румунії виплачують додатково 1750 євро за утилізацію старого авто та покупку нового з викидами нижче 98 г/км. також за вибір електрокару виплачують 10 тисяч євро і за гібридні авто - 4,5 тисячі.

Не всі в країні мають змогу робити такі виплати, але стежать за реєстрацією. Також перед оформленням авто треба проходити обов’язкове ТО, щоб перевірити стан автівки. А вартість реєстрації відповідає сумі від 30 до 250 євро і залежить від реєстраційного внеску, цін на свідоцтво та номерні знаки, вартості перекладу документів і інших додаткових стягнень, включно з утилізаційним збором.

У ЄС також існує щорічна сплата податку на користування авто або дорожнього сбору в розмірі декількох сотень євро. Кожен рік чи два залежно від експлуатації треба проходити обов’язкове технічне обстеження. Все це обов’язкові витрати на користування автомобілем і якщо нема будь-якого свідоцтва, то штрафи чекають на горе-власників чималі.

Ніна Южаніна на своєму сайті зазначає, що майбутні законопроекти №8487 і №8488 передбачають актуальні виплати, які відповідають сучасним тенденціям ЄС. А вартість утримання авто у ЄС значно перевищує митне оформлення.

Аналіз Комітету:

растаможка

растаможка

растаможка

Нагадаємо, що в парламент поступають нові пропозиції з розмитнення, а сама Ніна Южаніна звернулась до Верховної Ради з проханням розглянути тему єврономерів до кінця цієї сесії.

Приєднуйтесь до групи ТСН.Авто у Facebook

Залиште свій коментар